“Automobile Magazine” Türkiye İmtiyaz sahibi ve direktörü Umut Özgür Sunay, bir Türk markası olarak 9 farklı dilde haber siteleri ile dergiyi okurlarına sunduğunu açıkladı. Uzun yıllar hayatının büyük bir kısmını otomotiv sektörü yayıncılığına adamış olan Sunay,
“Automobile Magazine dergisini ilk olarak 2012 yılında yayın hayatına başlatığımda yalnızca Türkçe haber sitesi ve aylık ulusal olarak yayın yapan bir otomobil sektör dergisiydik. O zamanlar dahi çok kuvvetli bir alt yapıya sahip olarak, güçlü bir şekilde Türkiye’de piyasa ve sektöre iyi bir giriş yaptık. Geçmişten bugüne her zaman dijital anlamda ve web haber sitesi yayıncılığında istediğimiz şey bugüne kadar yapılanlardan farklı olarak en iyi olmak için uğraşmaktı. Özellikle kalbimden geçen ve istediğim şey yabancı yayınlara rakip, ülkemizde onlardan daha iyisini yapabilecek bir Türk markasını yaratmaktı. Bunun için “Automobile Magazine” henüz proje aşamasında iken, gerek İngiltere’de BBC, Haymarket, Key Publishing yayıncılık gibi medya devleri ile sürekli görüşmeler, ziyaretler ve toplantılar halinde idik. Özellikle onlardan otomotiv ve spor sektörlerine ait “copyright” dergi almak içinde görüştük. İşin mutfağında gezerek nasıl bir ortamda bu yayınları yaptıkları görerek, çalışanları kısa bir süre izleme fırsatımızda oldu. Fakat ben uzun süredir kafamda tasarlamış olduğum, “Automobile Magazine” yayınımızı hiçbir devlete ve kuruluşa bağlı olmaksızın kendi içimizde yaparak işe başlamayı uygun gördüm. Zaten geçmişte ayrıca, Türkiye’de ilk olarak 4×4 SuperSport, World Cars (İngilizce-Türkçe) gibi aylık süreli basılı ve dijital otomotiv dergi yayıncılığı da uzun yıllar yapmıştım. 2012 yılından bu zamana kadar geçen süre içinde çok inişli ve çıkışlı bir hayatımız oldu. Sektörde tutunmak ve bir şekilde hayatta kalmak zorunda idik. Her seferinde dergimizi okuyucu ile buluşturabilmek tek hedefimizdi. Bunun için de özellike basılı dergi kısmında çok emek ve zaman da harcadık. Gerektiği zaman ve yerlere elimle kargocu gibi çok dergi dağıtıp ulaştırdığımı biliyorum. Masrafları bir şekilde kısmamız gerekiyordu. Elimizde ki derginin bir adetinin dahi boşa ve çöpe gitmesine tahammülümüz yoktu. Her ne kadar basılı dergiyi bırakmak istemesek dahi, gelişen dünya dijitalleşme ve basılı derginin masrafları sebebi ile 2018 gibi basılıyı sonlandırıp, zaten ağırlık vermiş olduğumuz ve övündüğümüz web haber sitemize online kısma daha fazla ağırlık vererek, yatırım yaptık. Gelişen alt yapımız ve güvenlik programlarımız ile web sitelerimizi yeniledik. İlk olarak Automobile Magazine – UK, İngilizce haber yapan sitemizi açtık. Sonrasında Automobile Magazine –DE olarak Almanca web haber sitemizi yayına aldık. Geçtiğimiz ay ise, 6 farklı dilde Fransızca, Çince, Japonca, İspanyolca, Rusça, İtalyanca haber yayını yapan alt sitemizi de açarak, toplam 9 dilde dünya genelinde yayın yapan bir otomobil dergi sitesi olduk. Türkiye’de bunu başarabilen ilk otomobil dergisi olduğumuz için bununla ve ekip arkadaşlarımızla gurur duymaktayız. Gelecekte dünya üzerinde ki rakiplerimizi geçmek için daha çok çalışmamız gerektiğininde daha çok yatırım yapmamız gerektiğinin ayrıca bilincinde olan bir yayın kuruluşuyuz.” Dedi.
Automobile Magazine, Türkiye dergisi online e-dergisini kendi açmış olduğu alt sitesi olan dergilik platformundan hizmet veriyor. Şu anda aylık ortalama 80.000 tekil e-dergi okuru bulunmakta. Automobile Magazine, bağımsız Alexa istatistiklerine göre Türkiye’de en fazla haber okunan tüm basılı ve dijital dergi sektörleri arasında şu anda bir numara bulunuyor. Automobile Magazine, Türkiye sitesi önümüzde ki aylarda dünya genelinde ilk yüz bin site arasına girebilmeyi hedefliyor.
Automobile Magazine, https://automobilemagazine.com.tr üzerinden Türkçe olarak yayın yapmaktadır. 2019 ilk altı aylık verilerine göre 2018 yılı izlenme oranlarını iki katına çıkardığı bilgisi dergi yönetimi tarafından paylaşıldı. Automobile Magazine, son olarak geçtiğimiz günlerde Türkçe web sitesini yenileyerek yeni alt yapı ve tasarımı üzerinden yayın yapmaya başladı.