“Automobile Magazine” Türkiye İmtiyaz sahibi ve direktörü Umut Özgür Sunay

®
Çok Okunanlar

16 bin 5 adetle Fiat ilk sırayı aldı….

Kasımda en çok satılan otomobil markaları belli oldu Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarında kasımda en fazla satışı gerçekleştirilen...

Volvo ve Isuzu ticari araçlar için ittifak kurdu…

İsveçli kamyon üreticisi Volvo ve Japanese Isuzu, ticari araçlar için stratejik bir ittifak oluşturduklarını açıkladılar... Volvo iştiraki UD Trucks'ın Isuzu...

Yeni Porsche 911: Daha güçlü, daha hızlı ve daha dijital…

Spor otomobil üreticisi Porsche’nin ikon modeli 911’in sekizinci neslinin dünya prömiyeri Los Angeles’ta gerçekleştirildi. Porsche 911 sekizinci nesle adım atıyor....

DS Automobiles, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası

Formula E’de ikişer defa Pilotlar ve Takımlar Çifte Şampiyonluğu bulunan DS Automobiles, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın 10....

Automobile Magazine” Türkiye İmtiyaz sahibi ve direktörü Umut Özgür Sunay, bir Türk markası olarak  9 farklı dilde haber siteleri ile dergiyi okurlarına sunduğunu açıkladı. Uzun yıllar hayatının büyük bir kısmını otomotiv sektörü yayıncılığına adamış olan Sunay,

“Automobile Magazine dergisini ilk olarak 2012 yılında yayın hayatına başlatığımda yalnızca Türkçe haber sitesi ve aylık ulusal olarak yayın yapan bir otomobil sektör dergisiydik. O zamanlar dahi çok kuvvetli bir alt yapıya sahip olarak, güçlü bir şekilde Türkiye’de piyasa ve sektöre iyi bir giriş yaptık. Geçmişten bugüne her zaman dijital anlamda ve web haber sitesi yayıncılığında istediğimiz şey bugüne kadar yapılanlardan farklı olarak en iyi olmak için uğraşmaktı. Özellikle kalbimden geçen ve istediğim şey yabancı yayınlara rakip, ülkemizde onlardan daha iyisini yapabilecek bir Türk markasını yaratmaktı. Bunun için “Automobile Magazine” henüz proje aşamasında iken, gerek İngiltere’de BBC, Haymarket, Key Publishing yayıncılık gibi medya devleri ile sürekli görüşmeler, ziyaretler ve toplantılar halinde idik. Özellikle onlardan otomotiv ve spor sektörlerine ait “copyright” dergi almak içinde görüştük. İşin mutfağında gezerek nasıl bir ortamda bu yayınları yaptıkları görerek, çalışanları kısa bir süre izleme fırsatımızda oldu. Fakat ben uzun süredir kafamda tasarlamış olduğum, “Automobile Magazine” yayınımızı hiçbir devlete ve kuruluşa bağlı olmaksızın kendi içimizde yaparak işe başlamayı uygun gördüm. Zaten geçmişte ayrıca, Türkiye’de ilk olarak 4×4 SuperSport, World Cars (İngilizce-Türkçe) gibi aylık süreli basılı ve dijital otomotiv dergi yayıncılığı da uzun yıllar yapmıştım. 2012 yılından bu zamana kadar geçen süre içinde çok inişli ve çıkışlı bir hayatımız oldu. Sektörde tutunmak ve bir şekilde hayatta kalmak zorunda idik. Her seferinde dergimizi okuyucu ile buluşturabilmek tek hedefimizdi. Bunun için de özellike basılı dergi kısmında çok emek ve zaman da harcadık. Gerektiği zaman ve yerlere elimle kargocu gibi çok dergi dağıtıp ulaştırdığımı biliyorum. Masrafları bir şekilde kısmamız gerekiyordu. Elimizde ki derginin bir adetinin dahi boşa ve çöpe gitmesine tahammülümüz yoktu. Her ne kadar basılı dergiyi bırakmak istemesek dahi, gelişen dünya dijitalleşme ve basılı derginin masrafları sebebi ile 2018 gibi basılıyı sonlandırıp, zaten ağırlık vermiş olduğumuz ve övündüğümüz web haber sitemize online kısma daha fazla ağırlık vererek, yatırım yaptık.  Gelişen alt yapımız ve güvenlik programlarımız ile web sitelerimizi yeniledik.  İlk olarak Automobile Magazine – UK, İngilizce haber yapan sitemizi açtık. Sonrasında Automobile Magazine –DE olarak Almanca web haber sitemizi yayına aldık. Geçtiğimiz ay ise, 6 farklı dilde Fransızca, Çince, Japonca, İspanyolca, Rusça, İtalyanca haber yayını yapan alt sitemizi de açarak, toplam 9 dilde dünya genelinde yayın yapan bir otomobil dergi sitesi olduk. Türkiye’de bunu başarabilen ilk otomobil dergisi olduğumuz için bununla ve ekip arkadaşlarımızla gurur duymaktayız. Gelecekte dünya üzerinde ki rakiplerimizi geçmek için daha çok çalışmamız gerektiğininde daha çok yatırım yapmamız gerektiğinin ayrıca bilincinde olan bir yayın kuruluşuyuz.”  Dedi.

Automobile Magazine, Türkiye dergisi online e-dergisini kendi açmış olduğu alt sitesi olan dergilik platformundan hizmet veriyor. Şu anda aylık ortalama 80.000 tekil e-dergi okuru bulunmakta. Automobile Magazine, bağımsız Alexa istatistiklerine göre Türkiye’de en fazla haber okunan tüm basılı ve dijital dergi sektörleri arasında şu anda bir numara bulunuyor. Automobile Magazine, Türkiye sitesi önümüzde ki aylarda dünya genelinde ilk yüz bin site arasına girebilmeyi hedefliyor.

Automobile Magazine, https://automobilemagazine.com.tr üzerinden Türkçe olarak yayın yapmaktadır.  2019 ilk altı aylık verilerine göre 2018 yılı izlenme oranlarını iki katına çıkardığı bilgisi dergi yönetimi tarafından paylaşıldı. Automobile Magazine, son olarak geçtiğimiz günlerde Türkçe web sitesini yenileyerek yeni alt yapı ve tasarımı üzerinden yayın yapmaya başladı.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...