Audi e-tron’un elektrikli gücü efsanevi yamacı dize getirdi

®
Çok Okunanlar

Ford Otosan Ekosistemdeki Liderliğini Sürdürüyor

”Gelecek Şimdi” vizyonu ile ortaya koyduğu uzun dönemli sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda tüm ekosistemde dönüşümün öncüsü olma amacıyla faaliyetlerini sürdüren...

Mercedes-Benz sponsorluğunda Budapeşte Festival Orkestrası

Mercedes-Benz, İstanbul Müzik Festivali’nin bu yıl da “Yüksek Katkıda Bulunan Gösteri Sponsoru” Mercedes-Benz’in sponsor olduğu Budapeşte Festival Orkestrası & Iván Fischer & Francesco...

Volvo Car Turkey’nin yeni Genel Müdürü Alican Emiroğlu oldu

2020’den bu yana Volvo Car Turkey’nin Genel Müdürü olan Magnus Boman’ın ardından koltuğunu devralacak isim belli oldu. Uzun yıllar...

Yeni Renault Duster Türkiye’de Satışa Sunuldu…

“Renault Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında, Türkiye'yi hem Avrupa pazarı hem de uluslararası ihracatta merkez haline getirmeyi amaçlayan en...

Audi’nin ilk elektrikli SUV’u olan e-tron, bu kez yeteneklerini dünyanın en zorlu Alp disiplini parkurlarından biri olan Avusturya Kitzbühel’deki Streif pistinde gözler önüne serdi. e-tron, İsveçli pilot Mattias Ekström’ün pilotluğunda yüzde 85 eğime sahip efsanevi pistin en dik noktası Mausefalle’i tırmandı.

 Audi’nin seri üretime geçmeden önce ABD’deki Pikes Peak yarışlarından, Namibya’nın tuz düzlüklerine kadar birçok zorlu parkurda, ekstrem koşullarda test edilen ilk elektrikli SUV modeli e-tron’un bu kez durağı Avusturya Kitzbühel Kayak Merkezi oldu. Özel olarak hazırlanan e-tron, dünyanın en zorlu Alp disiplini pisti Streif’in yüzde 85 eğime sahip en dik noktası Mausefalle’i, tırmanmayı başardı.

Specially equipped Audie e‑tron climbed the “Mousetrap” on the legendary ski course

Audi, bu zorlu tırmanış öncesinde e-tron’da birkaç geliştirme yaptı. Otomobilin öncelikle arka aksta bulunan iki ve ön aksta bulunan bir elektrikli motoru için ekstra güç verecek özel bir quattro sistemi hazırlandı. Böylece e-tron,503 HP (370 kW) güce ve toplam 8920Nm torka sahip oldu. Otomobilin yazılımı tork dağılımı için modifiye edildi. e-tron’a son olarak daha iyi tutuş sağlamak üzere 19 inçlik kar lastikleri takıldı. Güvenlik için kafes ve yarış koltuğu takılan e-tron, tırmanış sırasında da hiçbir çekiş gücü sağlamayan ancak herhangi bir acil durumda devreye girebilecek bir de halat ile de sağlama alındı.

İki kez DTM şampiyonu ve bir kez de Dünya Rallycross şampiyonu Mattias Ekström, tırmanış sonrasında “Yüzde 85 eğime sahip bir yamacı tırmanmak ilk başta imkansız gibi gelmişti. Ben bile otomobilin bu zorlu koşullar ile nasıl başa çıktığına hayret ettim. Bu hayatımda yaşadığım en sıradışı deneyimdi” diye konuştu.

Specially equipped Audie e‑tron climbed the “Mousetrap” on the legendary ski course

Specially equipped Audie e‑tron climbed the “Mousetrap” on the legendary ski course

Specially equipped Audie e‑tron climbed the “Mousetrap” on the legendary ski course

Son Haberler

Yeni Sayımız Yayınlandı…

2024 Mayıs sayımız dergilik sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple,...

Diğer Haberler