Audi çalışanlarına dış iskelet

®
Çok Okunanlar

IEA raporu 17 milyona ulaşması bekleniyor…

Uluslararası Enerji Ajansı'nın (IEA) Salı günü yayınladığı son rapora göre, küresel elektrikli otomobil satışları 2024'te güçlü kalmaya devam edecek...

Her iki ülkenin otomotiv endüstrileri birbirlerine karşılıklı bağımlı

Albert Saydam, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı açıklamaları; Türkiye ve Almanya arasındaki ilişkiler yumağını bir vücuda benzetirsek iki...

Yeni C3 Aircross ile ilgili ilk görselleri yayınladı

Mobilite dünyasının her alanında, herkes için ulaşılabilir modeller sunan Citroën, yakında Avrupa'da satışa sunulacak olan yeni C3 Aircross ile...

Trafiğe martta 226 bin 617 aracın kaydı yapılırken 2 bin 239 aracın kaydı silindi

Türkiye İstatistik Kurumu, mart ayına ilişkin motorlu kara taşıtları istatistiklerini açıkladı. Buna göre, martta trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen...

Audi, geliştirdiği özel ekipman sayesinde çalışanlarının sırt ve iskelet ağrısına son vermeye hazırlanıyor. Bu ekipman aynı zamanda çalışanların fiziksel eforunu azaltırken verimliliğini de artırıyor. Yeni ergonomik destek ekipmanı, Audi’nin Ingolstadt ve Neckarsulm fabrikalarındaki işçiler tarafından test edilmeye başlandı.

Audi, iş yerinde sırt ağrısı sorununu bir dış iskelet yardımıyla çözmeyi hedefliyor. Audi’nin ergonomi destek ekipmanı, ağır malzemelerin kaldırılıp taşınmasını kolaylaştırırken, sırt kaslarındaki zorlanmayı da azaltacak. Vücuda takılan ve ağırlık kaldırmayı kolaylaştıran cihaz yaklaşık 3 kilogram ağırlığında. Dış iskelette üst gövde, bel ve uyluğa bağlanan metal çerçeveler, taşıyıcı bir yapıyla birleştiriliyor. Dış iskeleti takmak için, işçi önce donanımı bir kazak gibi başından geçirip, kayışlarla uyluklarına bağlaması gerekiyor. Ardından, ağırlığı dağıtmaya yarayan iki adet, el büyüklüğünde levha, uylukların üzerine yerleştiriliyor.

Audi production: working without backache with the exoskeleton

Dış iskelet özellikle işçilerin yük kaldırmak veya bırakmak üzere öne doğru eğildikleri durumlarda kullanıcıyı destekliyor. Ergonomik yapısı sayesinde ağır yükleri taşımak da daha kolay, çünkü dış iskelet ağırlığı belden, uyluktaki kaslara aktarıyor. Bu da sırt kaslarındaki zorlanmayı yüzde 20 ila 30 arasında azaltırken, aynı zamanda kullanıcının sağlıklı bir pozisyonda çalışmasını sağlıyor. Donanım, ergonomik yapısı sayesinde montaj işçilerinin gündelik çalışmalarına destek olurken, hareketlerini de kısıtlamıyor.

Audi production: working without backache with the exoskeleton

Endüstride geniş bir kullanım alanına sahip olan bu ekipmanın ilk versiyonları, Audi’nin Ingolstadt ve Neckarsulm fabrikalarındaki işçiler tarafından test edilmeye başlandı. Örneğin, tümüyle demonte lojistik faaliyetlerinde, dış iskelet montaj hattındaki çalışanların parçaları sandıklardan çıkarmalarına yardımcı oluyor. Üretimde ise orta konsolun montajını ve ağır malzeme kutularının taşınmasını kolaylaştırıyor. Test kapsamında, dış iskeletin gündüz vardiyasında kullanımı kademeli olarak 2 saatten 7 saate çıkarıldı.

Son Haberler

Ford Otosan Ekosistemdeki Liderliğini Sürdürüyor

”Gelecek Şimdi” vizyonu ile ortaya koyduğu uzun dönemli sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda tüm ekosistemde dönüşümün öncüsü olma amacıyla faaliyetlerini sürdüren...

Diğer Haberler