2030’a kadar, en katı Euro 7 / Euro VII senaryosunun otomobiller için yalnızca %4 ve kamyonetler ve ağır kamyonlar için %2 ek NOx azaltımı sağlaması beklenirken, otobüsler için etkinin sıfır olması bekleniyor.
İki senaryo karşılaştırıldığında, Euro 7’nin karayolu taşımacılığı NOx emisyonları üzerinde pratik olarak hiçbir etkisinin olmadığı açıkça görülmektedir.
Euro 7’ye büyük bir yatırımın yalnızca marjinal bir ek çevresel faydası olacaktır, ancak üreticilerin önemli mühendislik ve finansal kaynaklarını elektrifikasyondan ve sıfır emisyonlu araçlardan içten yanmalı motora yönlendirmesini gerektirecektir. Sonuç olarak, bu, iklim nötrlüğüne geçişi yavaşlatma konusunda büyük bir risk taşıyor.
Modelleme varsayımları
Modelleme senaryosuna göre Euro 7, 2025’ten itibaren sıfır egzoz emisyonu (arabalar ve kamyonetler) ve 2027’den itibaren sıfır egzoz emisyonu (ağır hizmet araçları) olarak kabul edilir. Sibyl 2020 filo ve emisyon veritabanında bu tür bilgiler bulunmadığından ACEA’nın sıfır emisyonlu araçların artışına ilişkin en güncel tahmini (en son OEM duyurularından ve gelecekteki olası CO2 hedeflerine ilişkin varsayımlardan) modellemeye entegre edilmiştir.