Son bir ayda Şikayetvar üzerinden araç sigortalarıyla ilgili sorunları dile getiren tüketicilerin şikayet artış oranlarında da bir yükseliş söz konusu. Bu sigorta türünde son bir ayda şikayet oranının yüzde 114’lere yükseldiği gözlemleniyor. Şikayetvar verilerine göre son bir ayda diğer sigorta türleriyle ilgili şikayet artış oranlarıysa şöyle sıralandı: Konut sigortaları yüzde 50, kaza sigortaları yüzde 66, emeklilik ve hayat sigortaları yüzde 88…
Sigorta sektörüyle ilgili en çok nelerden şikayet ediliyor?
- Zorunlu yapılan sigortalar ve iptal işleminin zor olması
- İkame araç verilmemesi
- Habersiz poliçe yenilenmesi ve iptalinin olmaması
- Hasar dosyasının onaylanmaması ve sigorta tarafından karşılanmaması
- Haksız provizyon reddi verilmesi
- Poliçede vaat edilen hizmetlerin sunulmaması
- Değer kaybının az yatırılması
- Sigorta iptalinde para iadesinin eksik ve geç yapılması
- Sigorta şirketinin ilgisizliği ve muhatap bulamama
- Hatalı hasar kaydı işlenmesi