Araç Kiralama Sektöründe Silikon Vadisi Etkisi

®
Çok Okunanlar

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam...

“Can.ai ile mobilitenin ötesini yeniden kurguluyoruz”

Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi...

Europcar Türkiye’de Esra Mine Tanrısevdi Ülke Direktörü Atandı

Araç kiralama sektörünün global markalarından Europcar, Türkiye operasyonunu deneyimli bir isme emanet etti. Sektördeki 15 yıla yakın bilgi birikimi ve...

8. Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest Rekor Katılımla Tamamlandı

Afyonkarahisar, bu yıl 8’incisi düzenlenen Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest ile bir kez daha dünya gündemine oturdu....

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin...

Pandemi sonrasında özellikle bireysel taleplerdeki artış ile en çok konuşulan sektörlerden biri olan araç kiralama sektörü, 2020 itibariyle 100 milyar Dolar’a ulaştı. Her sene ortalama yüzde 15 büyüyen global pazar, şimdiye kadar yabancı oyuncuların sahası olsa da bu ezberi Türkiye’den bir platform bozdu.

 Geniş portföyü ve karşılaştırmalı çözümleri sayesinde misafirlerine en uygun aracı kolaylıkla seçme şansı tanıyan araç kiralama platformu Yolcu360, şu sıralar global internet ölçme ve karşılaştırma sitesi Similarweb.com sıralamasına göre dünyada 22’inci, Türkiye’de ise ilk sıraya oturarak yeni bir başarı hikayesi yazıyor.

 Platformun perde arkasında ise Silikon Vadisi’nden Türkiye’ye, Türkiye’den tekrar dünyaya uzanan bir başarı hikayesi var. 

Silikon Vadisi’ndeki ses getiren girişimleri ile tanınan Umut Yıldırım tarafından kurulan ve beş yıl gibi kısa bir zamanda ülkedeki en çok tercih edilen araç kiralama platformu olan Yolcu360, aslında ihtiyaç ve beklentileri iyi analiz eden, deneyimli ekibiyle modern hayatın dinamiklerine uygun çözümler üreten bir teknoloji şirketi.

 İlk günden bu yana misafir mutluluğu odaklı hareket ettiklerini ve kendilerini araç kiralama sektörünün 7/24 açık pazaryeri olarak gördüklerini belirten Yolcu360’ın CEO’su Umut Yıldırım, platformu insanların güvenebildiği, hatta paralarını emanet edebildiği bir yol arkadaşı olarak tanımlıyor.

 İhtiyaca uygun hızlı çözümler…

Sistemlerini kısaca özetleyen Yıldırım, “Misafirlerimizin beklenti ve isteklerini dinleyip, ihtiyaçlarına en uygun çözümleri sunmayı hedef olarak belirlemiş bir markayız. Bu nedenle Yolcu360’ı ziyaret edenler istedikleri segmentte, ihtiyaçlarına yönelik aracı dakikalar içinde kiralayabiliyor. Misafirlerimiz, strese ve masrafa girmeden Yolcu360.com’da aradıkları en uygun aracı, binlerce marka ve model arasından seçebiliyor” diyor.

 Silikon Vadisi’nde edindiği tecrübe ile global düşündüklerini ve bu bakış açısı ile kurdukları sistemin de gün geçtikçe sonuç vermeye başladığını anlatan Yıldırım, “7/24 çalışan, misafir her aradığında açan, onlara nazik ve çözüm odaklı yaklaşan bir firmayız. Misafirlerimiz bizi, sadece araç kiralamak için değil herhangi bir konu için de ulaşabileceklerini bildikleri için sevdi. Zaten kiralama tekrar etme oranlarına baktığımızda da sektörün çok üzerindeyiz. Her koşulda standartlarını koruyan ve bu standartları gittikçe arttıran bir markayız. Ne mutlu ki misafirler Yolcu360’ın işin içinde olduğunu bildiğinde otomatik olarak o mutluluk hissiyatını alıyor” dedi.

 Silikon Vadisi deneyimi…

Bu başarıda büyük etkisi olan Silikon Vadisi’nde yedi yıl kaldığını anlatan Yıldırım, “Silikon Vadisi’nin bir girişimciye katabileceği ne varsa çoğunu alma şansı yakaladım. Benim için çok özel bir eğitim süreci oldu. Dünyanın en iyi girişimcileri ve yatırımcıları beni ve ekibimi yetiştirdi. Bir fikir ortaya çıktığı zaman ekip ile birlikte bir model oluşturma ve o model üzerinden fikri hayata geçirme konusundaki bütün süreçleri orada öğrendim. Bu bilgiler ve deneyimler ışığında Yolcu360 için beş sene önce bir hikaye başlattık ve yola çıktık” dedi.

 Startup’lar için ileri ve geri hamlelerin çok tehlikeli olduğuna, bu nedenle planlamanın önemine değinen Yıldırım, “Startup’sanız sermayeniz çok kısıtlıdır ve bu sermayeyi en etkin şekilde kullanmanız gerekir. Bunun için de bir fikrin ve projenin önce MVP’si (Minimum Viable Product), yani ürünün minimum özelliğe sahip çalışan ilk versiyonu geliştirilir. Çoğu kişi MVP’yi duymuştur ama bunu hayatına uygulayan çok az kişi vardır. Silikon Vadisi bize bunu öğretti. Bu sayede Yolcu360’ı çok sağlam temeller üzerine kurduk. Temel sağlam olunca üstüne koyduğumuz katlar çok sağlam bir şekilde oturdu. İş yönetimi, teknoloji, pazarlama gibi birçok alanda bu yaklaşımımız sayesinde geriye dönme gibi bir ihtiyaç duymadık. İlk kurulduğumuz dönemde yola çıktığımız vizyonumuz şu an hala devam ediyor, bu da bize beş sene sonrayı net olarak görmeyi sağlıyor. Silikon Vadisi’nde ‘ürüncüler’ vardır. Biz bunlara ürünü koklayan insanlar deriz. Facebook’un, Dropbox’ın ve Zoom’un kurucuları bu alandaki en iyi örneklerden bazıları… ‘Ürüncü’ olarak tanımladığımız bu kişiler, projenin vizyonunu çıkarır. İş nereye gidiyor, nereden başlamalı, MVP nasıl kurulabilir gibi soruların cevaplarını oluştururlar. Nokta atışıyla pazar-ürün dengesini kurarlar. Biz Silikon Vadisi kültüründen kaynaklı yaklaşımımızla şirkette ilk önce bir ofis açmak yerine ürünü oluşturma yoluna gittik. Projelendirdikten sonra yapıyı oluşturduk, kademe kademe ilerledik” dedi.

 “COVID-19 döneminde aylık kiralama arttı”

Pandemi süresince özellikle artan bireysel kiralama talepleri için pek çok özel kampanya ve uygulama başlattıklarını normalleşme süreci ile bu çalışmalara devam ettiklerini anlatan Yıldırım, “Pandemi döneminde misafirlerimizin bulundukları noktadan araçlarını kolaylıkla teslim alabilecekleri WhatsApp uygulamamızı başlattık. Bu zorlu süreçte çok sevilen uygulamamızı bu dönemde de devam ettiriyoruz. Yakın zamanda WhatsApp üzerinden her türlü alışveriş sürecini yönetebilir hale geleceğiz. Datalarımızı incelediğimizde kullanıcı taleplerinin aylık kiralamaya yönelik olduğunu gördük. Biz de hemen aylık kiralamaya yönelik altyapımızı güncelledik, lokasyon ve araç sayımızı arttırdık. Ana sayfamızda aylık kiralamayı daha ön plana çıkardık ve misafir merkezimizde bu konu ile ilgili birçok kampanyaya imza attık” dedi.

 “Kapıya teslim araç kiralama hizmeti başlattık”

Pandemi sürecinde iş ortaklarının da desteği ile yeni uygulamalar başlattıklarını anlatan Yıldırım, “Hizmet ağımıza yeni paydaşlar kattık. Bu dönemde adrese teslimat yapan, araçlarda hijyen ve dezenfeksiyon desteği veren, belli lokasyonlarda filosu bulunan yeni çözüm ortakları aramıza katıldı. Bu sayede hizmet altyapımız daha da güçlendi. Ama en önemlisi kapıya teslim araç kiralama uygulamasını ilk hayata geçiren kurumlardan biri olduk. Bu da sektöre yeni bir enerji getirdi” dedi.

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...