Araç çağırma hizmeti inDrive Türkiye’de kullanıma açıldı

®
Çok Okunanlar

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

Chery Grubu Ağustos Ayında 243 Bin Adetlik Rekor Satışa İmza Attı

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, küresel ölçekte satış ve ihracat başarılarına yenilerini eklemeye devam ediyor. Bu kapsamda Chery...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Europcar Türkiye’de Esra Mine Tanrısevdi Ülke Direktörü Atandı

Araç kiralama sektörünün global markalarından Europcar, Türkiye operasyonunu deneyimli bir isme emanet etti. Sektördeki 15 yıla yakın bilgi birikimi ve...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli...

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

Ulaşım ve kentsel hizmetler konusunda uzman, küresel bir IT platformu olan inDrive, İstanbul’da kullanıcılarla buluşuyor. inDrive yalnızca resmi taksi sürücüleri ile işbirliği yapacak ve yolculuk taksimetre tarafından hesaplanandan daha düşük olmayan bir fiyata gerçekleştirilecek. İlk denemeler, hem sürücülerin hem de yolcuların hizmet kalitesinden ve kullanılabilirliğinden memnun kaldıklarını gösteriyor.

inDrive (şirket merkezi Kaliforniya, ABD) küresel ulaşım start-up’larından biridir. 10 yıl önce, sürücülerin ve yolcuların seyahat fiyatını doğrudan pazarlık edebilecekleri yerel bir sosyal ağ ile ortaya çıkan inDrive, bugün şehir yolculukları uygulamaları kategorisinde dünyada en popüler ikinci uygulama haline geldi. inDrive Ortadoğu ülkeleri dahil olmak üzere toplam 47 ülkede başarıyla faaliyet gösteriyor. (Bu ülkeler arasında Mısır, Tunus, Lübnan, Cezayir, Fas bulunuyor)

Şimdi Türkiye’de hizmete başlayan inDrive, ülkede marka bilinirliğini artırmayı ve aktif kullanıcı tabanını büyütmeyi planlıyor.

Türkiye’deki taksi şoförleri ile görüşmeler yapan şirket, uygulamanın detaylarını ve hizmet kullanım kurallarını anlattı. inDrive, bundan sonraki süreçte önceliklerinin yasalar doğrultusunda İstanbul Taksiciler Odası’nın talepleri ve onlarla yapacakları işbirliklerinin olacağını belirtti.

Nasıl Çalışıyor?

inDrive’ın en ayırt edici özelliği yolcu ve sürücünün seyahat ücreti üzerinde doğrudan anlaşmaya varması. Yolcu ile sürücüyü buluşturan uygulamada en önemli kriter ise seyahat fiyatının taksimetreden daha düşük olamaması. Yolcu isterse gideceği istikamete ya da trafik saatine göre sürücüye bahşiş verebilir.

Platformda, sürücülerin ve yolcuların birbirlerini inceleyip, seçebilecekleri ve karşılıklı yorum yapıp not verebilecekleri bir sistem bulunmaktadır. Yolcular, puanlarına, araba markalarına ve diğer kriterlere göre araçları seçebilirler. Sürücüler de çağrıyı kabul etmeden önce yolcunun puanını ve yolculuğun bitiş noktasını görebilir.

Hizmet ücreti yok

Yolcular ödemeyi sadece nakit olarak yapabilmektedir.

İlk etapta taksicilerden hizmet ücreti almayacak olan inDrive bu sayede taksicilerin daha çok kazanmasını sağlayacak.

Tüm dünyada en düşük hizmet ücreti almasıyla tanınan inDrive, rakiplerinin yüzde 20-30 hizmet ücreti aldığı ülkelerde bile vergiler dahil sadece yüzde 12’ye kadar servis ücreti almaktadır.

Güvenlik

 inDrive’ın güvenlik sistemi, tüm dünyada benzer hizmetler veren başlıca şirketlerin kullandığı ilkeler üzerine kurulmuştur. Şirket ayrıca karşılıklı inceleme ve değerlendirme sistemine ek olarak, gerekli gördüğü takdirde resmi yetkililere sağlayabileceği diğer verileri de (kullanıcıları telefon numarasına göre doğrulama) toplar.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...