Aprilia Tuono 660 Türkiye’de

®
Çok Okunanlar

Fiorino’lar 69 bin 900 liradan başlayan fiyatlarla…

Fiat Professional, ağustos kampanyasında ÖTV teşviklerinin sona ermesinin ardından, 2019 model yılına ait Fiat Ducato, Pratico, Doblo Cargo ve...

Doğuş Otomotiv’e ‘Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kurulu Ödülü…

Doğuş Otomotiv, yönetim kurulunda bulunan 3 kadın üye ile Sabancı Üniversitesi tarafından düzenlenen ve Bağımsız Kadın Direktörler Projesi kapsamında...

Brisa, 112 Yıllık Uluslararası Lastik Markası Dayton’ı Türkiye’de Üretmeye Başladı

Brisa’dan Yerli Üretim Atağı, Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, 112 yıllık global bir marka olan ve Bridgestone Grubu çatısı altında...

“Ülkenin hemen hemen her yerinde bine yakın aracımız var”

Zonguldak'ın Çaycuma ilçesinde, satın aldığı minibüsü yeniden tasarlayarak arkadaşlarıyla seyyar köfte aracına dönüştüren Doğuş Akbaş, şimdilerde üretimini yaptığı araçları...

Motosiklet severlerin gönlünde özel yeri olan İtalyan Aprilia, yeni modeli Tuono 660 ile performans ile özgün tasarımı birleştirmeyi başarmış. Etkileyici sportif performansının yanında iddialı bakışı ve renkleriyle sezona girerken heyecan yaratıyor.Bileği bükülemeyen abisi Tuono V4 1100’ün genlerini taşıyan Tuono 660, segmentinde rakipsiz güç/ağırlık oranıyla fark yaratmaya geldi. 183 kg boş ağırlık ve 95 HP güç üreten yeni nesil 660cc çift silindirli motoru ve 5 farklı sürüş moduyla hem pist hem de günlük kullanımda keyif veriyor. Doğan Trend Otomotiv tarafından 129 bin 900 TL’lik lansman fiyatıyla, Doğan Holding güvencesiyle satışa sunuluyor…

 Aprilia, spor naked kategorisindeki temsilcisi Tuono 660’ı tanıtarak dünya pazarlarına sundu. Üstün teknik yapısı, geliştirilmiş elektronik sistemleri ve 95 HP’lik çift silindirli motoruyla Tuono 660, performans ve maksimum eğlence arayan herkese hitap ediyor. Spor naked sınıfının en iyi ağırlık – güç oranına sahip olan Tuono 660, yarış dünyası için üretilmiş olan Aprilia V4’ün şasi mimarisi üzerine oluşturulmuş tasarımıyla pist deneyimlerinde heyecan uyandırıyor. Aynı zamanda kompakt boyutu, tek veya yolculu kullanımı, manevra kabiliyeti ve donanım özellikleriyle de şehir içi kullanımları eğlenceli hale dönüştürüyor. Tuono 660; sürüş modları ve güvenli sportif sürüş özelliklerini içeren gelişmiş teknolojisiyle, Aprilia RS 660’ın ardından yeni nesil motosiklet tutkunlarının ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılıyor. Ülkemizde 129 bin 900 TL’lik fiyatıyla satışa sunulan yeni Tuono 660, göz alıcı renk-grafik kombinasyonlarıyla çekicilikte de rakiplerinin önünde yer alıyor.

Şık ve özgün tasarım

Geniş bir kullanıcı kitlesi tarafından erişilebilir ve kullanılabilir bir motosiklet olarak öne çıkan Tuono 660, benzersiz görünümüyle spor naked modellerden ayrılıyor. Üst grenajda DRL profil ile çevrelenen LED far ünitesi özgün bir görünüm sunuyor. Profiller içerisinde yer alan sinyal lambalarıysa, ön bölümün kompakt yapısını tamamlıyor. İdeal sertlikteki dolgu malzemesiyle konforlu bir oturum sunan sele, aynı zamanda yanları inceltilmiş formuyla ayakların yere basmasını ve manevraları kolaylaştırıyor. Tuono 660’da isteğe bağlı olarak yolcusuz tek koltuklu kuyruk tasarımı da sunuluyor. Motorun altına yerleştirilen egzoz, yolcu ayak desteklerini daha iyi konumlandırarak daha fazla hareket özgürlüğü kazandırıyor. Gövdeye ideal bir şekilde entegre edilmiş yakıt deposu 15 litre kapasite sunuyor. Aprilia’nın en sportif modellerinde olduğu gibi Tuono 660’ta da; aynalar, yolcu ayak destekleri ve plaka braketi gibi pist kullanımında gerekli olmayan tüm unsurlar hızlıca sökülebiliyor. Tuono 660’ın salıncak kolu, hafif ve minimalist bir yapı oluşturmak adına doğrudan motora yönlendiriliyor. Ek bağlantıya gerek duymayacak şekilde montajlanan ayarlanabilir amortisörler ise ağırlık avantajına katkı sağlıyor.

Aprilia aerodinamiği ve ergonomisi

Tuono 660, şasi mimarisi yönünden yarış dünyası için tasarlanmış bir motosikletten yola çıkılarak daha geniş kitleler için üretildi. Tuono 660’da iskelete sabitlenen üst grenaj, tüm Aprilia modellerinin tasarım dilini yansıtacak biçimde göze çarpıyor. Ön tarafın ağırlığını azaltan ve klasik spor naked motosikletlerde pek rastlanmayan bu özellik, yol rüzgarına karşı üstün bir koruma sağlıyor. Daha az gövde yüzeyi ve Aprilia RS 660’ın aerodinamik spoyler özelliğine sahip çift gövde elemanı konsepti; hafiflik, performans ve konfor sunan optimum tasarımı destekliyor. İki gövde elemanı duvarı arasında yönlendirilen havanın basıncı ise, yüksek hızlarda stabiliteyi iyileştiriyor ve motordan çıkan sıcak havayı da yönlendirerek sürüş konforunu artırıyor. Ağırlığı artırmadan tasarlanan geniş gidon, özellikle şehir içi sürüşlerde rahat ve konfor sunuyor. Tuono 660’ın sele-ayak desteği-gidon üçlemesinin sağlamış olduğu ergonomi; farklı boya sahip sürücülere rahat oturum ve yola hakim kontrollü bir sürüş sağlayarak uzun yolculuklarda sürücüyü yormuyor. Çok yüksek olmayan, titreşim sönümleyici kauçuk eklere sahip olan ayak destekleri sayesinde, bacaklar doğru şekilde bükülüyor.

Yeni 95 HP çift silindir motorla en iyi ağırlık/güç oranı

Tuono 660’ın hafif yapısı ve kompakt boyutları, üstün motor performansıyla birleştiğinde sürüş hakimiyeti keyife dönüşüyor. Tüm yeni Aprilia’larda kullanılmak üzere yeniden tasarlanan ve RS 660 modelinde de kullanılan çift silindir motor, yeni Tuono 660’da 10.500 d/d’de 95 HP güç üretirken, maksimum 11.500 d/d çevrim sağlıyor. Yeni nesil ve kompakt boyutlu 660 cc’lik öne-dönük motor, 8.500 d/d’de ise 67 Nm maksimum tork üretirken, toplam torkun yüzde 80’ini 4.000 d/d’de ve yüzde 90’ını da 6.250 d/d’de sağlıyor. Ayrıca Tuono 660, ehliyeti yeni olan sürücüler için 35 kW’lık bir motor versiyonuyla da sunuluyor. Kendisini Aprilia V4 modelinde de ispatlamış olan çift silindirli motor, Tuono 660’da 81 mm çap ve 63,9 mm strokla sunuluyor. V4’teki bu teknolojiyi kullanmak, yüksek piston hızı da dikkate alındığında olağanüstü performansı beraberinde getiriyor.

Motor; tasarım özgürlüğüne katkı veren konumlandırılmasıyla birlikte, ön tarafa dönük olmasıyla da etkin bir ısı dağılımı sunuyor ve kullanıcıya rahatlık sağlıyor. Soğutma sistemine ise asimetrik tasarımlı uzun egzoz manifoldları ve çift duvar sistemi katkı veriyor. Hızlanma, fren ve dönüşlerdeki yana yatmalar gibi koşullarda, en iyi yağlama için aşağı doğru sarkan ve emme manifoldu etrafını saran ıslak karter yağlama devreye giriyor. 270°

açılı krank pimleri ile zamanlama sayesinde, V-Twin motora özgü bir ses ve performans sağlanarak hırçın ve agresif karakter ortaya çıkarılıyor. Tuono 660’ın enjeksiyon sisteminde, yüksek ve orta devirlerde optimize bir dağılım için farklı uzunluklarda emme kanallarına sahip, 48 mm çapında bir çift gaz kelebeği gövdesi yer alıyor. Aprilia V4’den aktarılan elektrik gaz kelebeği, yumuşak ve canlı gaz tepkimelerini sağlarken, üstün performansı ve ideal yakıt tüketimini de destekliyor.

Geliştirilmiş fren ve Pirelli Diablo Rossa Corsa lastikler

Kaliteli dökme alüminyum iskelet ve salıncak, Tuono 660’ı 183 kg’den oluşan hafif yapılı, eğlenceli ve kolay sürülebilir hale getiriyor. Tuono 660; varyasyonu olduğu RS 660 ile karşılaştırıldığında, monoblok yapısı, 1370 mm’lik dingil mesafesi, 24,1°’lik gidon kafası açısı ve farklı ofsetlere sahip gidon plakalarıyla çevik ve kıvrak bir sürüş sunuyor. Yine kaliteli dökme alüminyum iskelet ve salıncak, eğlenceli ve kolay sürüşe imkan veriyor. Ön taraftaki hisli ve hassas yapı yüksek yol tutuşu sağlarken, bol virajlı parkurlarda daha hızlı ve daha sportif bir sürüş imkanı veriyor. Tuono 660’ın ön kısmında 41 mm’lik Kayaba ters çatal yer alıyor. Bir çift 320 mm çelik disk, bir çift radyal fren kaliperi ve gidon üzerinde bir radyal ana silindir olmak üzere tamamı Brembo imzalı fren sistemi, güvenli mesafede durmayı destekliyor. Önde 120/70 ZR 17 ebadında ve arkada 180/55 ZR 17 ebadında yüksek performans tipi Pirelli Diablo Rosso Corsa II lastikler ise sürüş güvenliğine ve yol tutuşuna katkı sağlıyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...