Analiz: Rusya’da Otomotiv Tedarik Zinciri…

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Chery Grubu Ağustos Ayında 243 Bin Adetlik Rekor Satışa İmza Attı

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, küresel ölçekte satış ve ihracat başarılarına yenilerini eklemeye devam ediyor. Bu kapsamda Chery...

Europcar Türkiye’de Esra Mine Tanrısevdi Ülke Direktörü Atandı

Araç kiralama sektörünün global markalarından Europcar, Türkiye operasyonunu deneyimli bir isme emanet etti. Sektördeki 15 yıla yakın bilgi birikimi ve...

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak...

ABD’nin yeni yaptırımları ve Moskova’nın Ukrayna’yı işgali , zaten kısıtlı olan otomotiv küresel tedarik zinciri üzerinde geniş kapsamlı bir etkiye sahip olabilir, ancak Rusya’da yalnızca birkaç otomobil üreticisi kayda değer bir riske sahip.

Rus otomobil üreticisi AvtoVAZ’da kontrol hissesine sahip olan Fransa merkezli Renault Group , ülkenin araç üretiminin %39,5′ini oluştururken, onu %27,2 ile Güney Kore merkezli Hyundai Group takip ediyor.

Araştırma firması IHS Markit’e göre Alman otomobil üreticisi Volkswagen %12.2′lik bir paya sahipken, Toyota Motor %5.5′lik paya sahip. Diğerleri düşük tek haneli rakamlarla takip ediyor.

IHS’nin Avrupalı ​​ana otomotiv analisti Tim Urquhart, “En büyük küresel [otomobil üreticileri] Rusya’dan tonlarca para kazanmıyor” dedi. “Ancak Renault, görünürlük açısından en büyük şirket.”  Renault, “mevcut lojistik rotalarda zorunlu değişiklik” nedeniyle bileşen sıkıntısına neden olduğu için önümüzdeki hafta Moskova’daki montaj tesisinde üretimi askıya alacak. 

Detroit Three otomobil üreticilerinden General Motors , Rusya’daki üretim faaliyetlerini yedi yıl önce durdurdu.  Hem 2019′da ülkeyi büyük ölçüde terk eden Ford Motor hem de eski adıyla Fiat Chrysler olan Stellantis , ortak girişimler yoluyla birer fabrika işletiyor. IHS raporlarına göre Stellantis, ülkenin araç üretiminin yalnızca %1.6′sını temsil ediyor.

2000′lerde otomobil üreticileri, Rusya’nın Avrupa dahil olmak üzere uluslararası pazarlarda ticareti artırmak için önemli bir otomotiv pazarı ve merkezi olmasını bekliyordu. Ancak, IHS’ye göre, ülkedeki istikrarsızlık ve durgun ekonomi, diğer faktörlerin yanı sıra, pazarın 2008′de sadece 2,96 milyon adet satışla zirveye ulaşmasına neden oldu.

Urquhart, “Son birkaç yılda çok azaldı. Son olayların bunu değiştireceğini sanmıyorum.” Dedi. Rusya araç pazarı, son üç yılda yıllık birim satışlarda 1,6 milyon ile 1,75 milyon arasında geldi. Bu, geçen yıl ABD pazarının yalnızca 10′da birine tekabül ediyor ve 2021′de küresel araç satışlarının yalnızca yaklaşık %2′sini temsil ediyor. IHS’ye göre, Ukrayna’da çok az otomotiv üretimi var ve geçen yıl araç satışları sadece yaklaşık 100.000 adede ulaştı. Ancak Rusya’nın işgali, özellikle yarı iletken çipler ve katalitik konvertörler için neon gazı ve paladyum tedarikini içeren küresel otomotiv tedarik zinciri üzerinde bir dalgalanma etkisi yaratabilir.

IHS’nin ABD merkezli baş otomotiv analisti Stephanie Brinley, “Otomotiv endüstrisi için potansiyel etki, esas olarak doğal kaynak arzındaki potansiyel kesintiye odaklanmış görünüyor” dedi. “Buna Ukrayna’dan çıkan neon gazı ve Rusya’dan çıkan paladyum dahildir. Bu noktada, bu etkinin nasıl veya ne zaman hissedileceğini söyleyemeyiz.”

Kritik tedarik zinciri malzemeleri ve bileşenlerinde uzmanlaşmış Kaliforniya merkezli bir pazar araştırma şirketi olan Techcet’e göre , çip üretimi için litografi süreçlerinde kullanılan ABD neon arzı neredeyse tamamen Ukrayna ve Rusya’dan geliyor .

Techcet’e göre Rusya, Güney Afrika ile birlikte önemli bir paladyum tedarikçisidir ve küresel talebin yaklaşık %33′ünü karşılamaktadır. Paladyum, otomobil üretiminde katalitik konvertörler için kullanılır.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...