Analiz: Rusya’da Otomotiv Tedarik Zinciri…

®
Çok Okunanlar

“F1: The Movie”, özel ön gösterim, Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen

Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen ve ELLE Türkiye iş birliği ile “F1: The Movie” filminin Türkiye'deki özel ön gösterimi İstanbul Soho...

TotalEnergies Türkiye satış ve pazarlama ağını genişletmeye devam ediyor

İmzalanan distribütörlük anlaşması ile TotalEnergies otomotiv madeni yağlarının Balıkesir, Bursa ve Çanakkale’deki satış ve dağıtımı Sura Petrol tarafından gerçekleştirilecek.  Türkiye’de...

Araç Kiralamada Bayram Yoğunluğu: Erken Rezervasyonlar %46 Tasarruf Sağladı

Yolcu360, 2025 Kurban Bayramı dönemine ait araç kiralama istatistiklerini açıkladı. 2025 Kurban Bayramı boyunca bir araç kiralamanın günlük maliyeti ortalamada...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini...

TOSFED Yetenekli Gençleri Arıyor

Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilmesi ve 12-16 yaş arası gençlerin ücretsiz olarak katılabileceği sosyal sorumluluk projesi 'TOSFED Next Talent'...

Borusan Cat, Global Operatör Yarışması

Borusan Grubu şirketlerinden Borusan Cat, Global Operatör Yarışması ile Türkiye’nin dört bir yanından gelen en yetenekli operatörleri sahada bir...

Skoda Yeni Nesil Elektrikli Modelleri Türkiye’de…

Škoda, elektrikli mobilite dönüşümünü yeni nesil tamamen elektrikli modelleriyle hızlandırıyor. Türkiye pazarında satışa sunulan Yeni Elroq, Enyaq ve Enyaq Coupé...

ABD’nin yeni yaptırımları ve Moskova’nın Ukrayna’yı işgali , zaten kısıtlı olan otomotiv küresel tedarik zinciri üzerinde geniş kapsamlı bir etkiye sahip olabilir, ancak Rusya’da yalnızca birkaç otomobil üreticisi kayda değer bir riske sahip.

Rus otomobil üreticisi AvtoVAZ’da kontrol hissesine sahip olan Fransa merkezli Renault Group , ülkenin araç üretiminin %39,5′ini oluştururken, onu %27,2 ile Güney Kore merkezli Hyundai Group takip ediyor.

Araştırma firması IHS Markit’e göre Alman otomobil üreticisi Volkswagen %12.2′lik bir paya sahipken, Toyota Motor %5.5′lik paya sahip. Diğerleri düşük tek haneli rakamlarla takip ediyor.

IHS’nin Avrupalı ​​ana otomotiv analisti Tim Urquhart, “En büyük küresel [otomobil üreticileri] Rusya’dan tonlarca para kazanmıyor” dedi. “Ancak Renault, görünürlük açısından en büyük şirket.”  Renault, “mevcut lojistik rotalarda zorunlu değişiklik” nedeniyle bileşen sıkıntısına neden olduğu için önümüzdeki hafta Moskova’daki montaj tesisinde üretimi askıya alacak. 

Detroit Three otomobil üreticilerinden General Motors , Rusya’daki üretim faaliyetlerini yedi yıl önce durdurdu.  Hem 2019′da ülkeyi büyük ölçüde terk eden Ford Motor hem de eski adıyla Fiat Chrysler olan Stellantis , ortak girişimler yoluyla birer fabrika işletiyor. IHS raporlarına göre Stellantis, ülkenin araç üretiminin yalnızca %1.6′sını temsil ediyor.

2000′lerde otomobil üreticileri, Rusya’nın Avrupa dahil olmak üzere uluslararası pazarlarda ticareti artırmak için önemli bir otomotiv pazarı ve merkezi olmasını bekliyordu. Ancak, IHS’ye göre, ülkedeki istikrarsızlık ve durgun ekonomi, diğer faktörlerin yanı sıra, pazarın 2008′de sadece 2,96 milyon adet satışla zirveye ulaşmasına neden oldu.

Urquhart, “Son birkaç yılda çok azaldı. Son olayların bunu değiştireceğini sanmıyorum.” Dedi. Rusya araç pazarı, son üç yılda yıllık birim satışlarda 1,6 milyon ile 1,75 milyon arasında geldi. Bu, geçen yıl ABD pazarının yalnızca 10′da birine tekabül ediyor ve 2021′de küresel araç satışlarının yalnızca yaklaşık %2′sini temsil ediyor. IHS’ye göre, Ukrayna’da çok az otomotiv üretimi var ve geçen yıl araç satışları sadece yaklaşık 100.000 adede ulaştı. Ancak Rusya’nın işgali, özellikle yarı iletken çipler ve katalitik konvertörler için neon gazı ve paladyum tedarikini içeren küresel otomotiv tedarik zinciri üzerinde bir dalgalanma etkisi yaratabilir.

IHS’nin ABD merkezli baş otomotiv analisti Stephanie Brinley, “Otomotiv endüstrisi için potansiyel etki, esas olarak doğal kaynak arzındaki potansiyel kesintiye odaklanmış görünüyor” dedi. “Buna Ukrayna’dan çıkan neon gazı ve Rusya’dan çıkan paladyum dahildir. Bu noktada, bu etkinin nasıl veya ne zaman hissedileceğini söyleyemeyiz.”

Kritik tedarik zinciri malzemeleri ve bileşenlerinde uzmanlaşmış Kaliforniya merkezli bir pazar araştırma şirketi olan Techcet’e göre , çip üretimi için litografi süreçlerinde kullanılan ABD neon arzı neredeyse tamamen Ukrayna ve Rusya’dan geliyor .

Techcet’e göre Rusya, Güney Afrika ile birlikte önemli bir paladyum tedarikçisidir ve küresel talebin yaklaşık %33′ünü karşılamaktadır. Paladyum, otomobil üretiminde katalitik konvertörler için kullanılır.

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...