Anadolu Savunma ile IDEF Fuarı’nda Seyit aracının tanıtımını gerçekleştirecek

®
Çok Okunanlar

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

Ticari araç sektörünün üreticilerinden Anadolu Isuzu, birikimini ve iddiasını, “Anadolu Savunma” markası ile savunma sanayisine taşıyor. “Anadolu Savunma” markası ile geliştirdiği, askeri kullanıma yönelik ağır kamyonlarla IDEF 2019’a katılacak olan Anadolu Isuzu, fuarda; 8×8 tanktaşıyıcı araç, 8×8 taktik tekerlekli araç ve 4×4 taktik tekerlekli araç modellerinin tanıtımını gerçekleştirecek.

 

Anadolu Isuzu, ticari araç üretimindeki ve Ar-Ge çalışmalarındaki gücünü, “Anadolu Savunma” markası ile savunma sanayisine de taşıyor. Anadolu Isuzu’nun Ar-Ge Merkezi’nde, Türk mühendisleri tarafından IDEF 2019’a Anadolu Savunma markası ile kendi standında Seyit ismini taşıyan 8×8 tank taşıyıcı araç, 8×8 taktik tekerlekli araç ve 4×4 taktik tekerlekli araç modellerini sergileyen Anadolu Isuzu’nun alt yapısını sağladığı 8×8 kurtarıcı araçta MPG standında sergilenmektedir. Anadolu Isuzuyüksek performanslı askeri araçlarıyla sadece yurt içinde değil yurt dışında da önemli bir pazar payı elde etmeyi hedefliyor.

Fuarda Seyit araçlarının lansmanını yapmaya hazırlanan Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan, savunma sanayisine yönelik geliştirdikleri yeni ürün ailesi ile ilgili şunları söylüyor: “Zırhlı pick-up ve zırhlı midibüs üretimlerimizle yıllardır hizmet verdiğimiz savunma sektörü, bizi çok iyi tanıyor. Şimdi, Anadolu Savunma markası altında Seyit ürün ailesine ait araçlarımızla sektöre verdiğimiz hizmetleri daha üst sınıflara doğru genişletiyor ve yerlilik odağımızla bunu ağır kamyonlara da taşıyoruz. Ar-Ge merkezimizde yürüttüğümüz çalışmalarla ortaya; yüksek performanslı, güvenilir, idamesi kolay ve maliyet-etkin bir ürün ailesi koyduk. Yerli ve milli Seyit ürün ailemiz, en başta, standartları çok yüksek bir kullanıcı olan Türk Silahlı Kuvvetleri olmak üzere, birçok ülkenin silahlı kuvvetinin, tam da aradığı araçlardan oluşuyor. Bu nedenle ürün ailemizin büyük bir ilgi göreceğinden şüphemiz yok.”

Midibüs, otobüs ve kamyon modellerini, başta Batı Avrupa olmak üzere; Avrupa Kıtası, Kuzey Afrika ve Türkiye Cumhuriyetlerinde bulunan 30’dan fazla ülkeye ihraç eden Anadolu Isuzu, bu ülkelerdeki başarılı servis ve satış sonrası hizmetler yapılanması ile de öne çıkıyor. Firma, bu yapılanmaya savunma sanayisi ürünlerini de katarak tüm dünyanın tercih ettiği markalar sıralamasında daha yukarılarda yer almayı hedefliyor.

 Dünyanın Tanıdığı ve Takdir Ettiği Mühendislik Anadolu Isuzu, son yıllarda aldığı kararlarla yüzünü ihracat pazarlarına döndü. 2018’de 109 milyon dolar ihracat geliri elde eden şirket, 2023 yılına kadar ihracatını iki katına çıkarmayı hedefliyor. Uzun yıllardır edindiği kamyon üretim deneyimini savunma sanayisine de entegre eden Anadolu Isuzu, 8×8 çekiş sistemine sahip bu özel alt yapılı kamyonlarda,

Geçtiğimiz yıl yaptığı atılımlarla Isuzu dışında, kendi markası AOS’u lanse eden Anadolu Isuzu, bu markasıyla İngiltere, İrlanda, Rusya ve Güney Amerika gibi ülkelerde aktif rol oynamaya başladı. Özellikle Avrupa pazarında bilinirliği gün geçtikçe artan firma, satış sonrası başarılarıyla da ismini duyuran bir is ortağı olarak dikkat çekiyor. 2018 yılında, yurt dışına 1000’e yakın adet araç satışı gerçekleştiren Anadolu Isuzu, halihazırda 30’dan fazla ülkedeki distribütör yapılanmasını, 2020 yılında 60’a yakın ülkeye genişletmeyi ve böylece, daha global bir marka olmayı hedefliyor. 

Başarının temelinde güçlü Ar-Ge var Anadolu Isuzu’nun 100’u aşkın Ar-Ge personeli; kamyon, kamyonet, otobüs ve midibüs geliştirme projelerinde görev alıyor. “Anadolu Isuzu” markasını, toplu ulaşım sektöründe ve yük taşıma segmentinde sürekli daha iyi bir konuma getirmek için çalışan bu ekip, çalışmalarında, üniversitelerle de iş birliği yapıyor. 2017 yılında, otomotiv sektörünün en fazla patent başvurusunu yapan markası olan Anadolu Isuzu, isteğe özel, terzi usulü araç üretimiyle de adından söz ettiriyor. Güçlü Ar-Ge altyapısı ve araç tasarlama deneyimiyle ürettiği birçok araçta ödül alma başarısı gösteren Anadolu Isuzu, Citiport ve Novociti Life gibi araçlarında, hem tasarım hem de konfor ödülleri alarak Avrupa’nın en çok tercih edilen Türk markalarından biri olarak öne çıkıyor.

 “Seyit” Oyunun Kurallarını Değiştirecek Anadolu Isuzu’nun ilk kez IDEF 2019 fuarında sergileyeceği ve ismini Çanakkale Zaferi’nin kahramanlarından biri olan Seyit Onbaşı’dan alan Seyit Askeri Kamyon Ürün Ailesi, Anadolu Savunma ile Çek Tatra grubu arasındaki ortaklık sonucunda gün yüzüne çıktı. Altyapıda Tatra’dan destek alınan, araçların başta zırhlı kabin olmak üzere tasarımları ise tamamen Türk mühendisleri tarafından, Anadolu Isuzu Ar-Ge Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Ağır koşullar altında ve zor coğrafi şartlarda çalışmaya oldukça uygun bir şekilde tasarlanan Seyit serisi araçlar, 8×8’den başlayarak 20×20’ye kadar farklı konfigürasyonlarda ve farklı motor seçenekleriyle üretilebiliyor.

Zırhlı pick-up ve zırhlı midibüs üretimlerini de devam ettiren Anadolu Isuzu, yeni alt markası Anadolu Savunma ile tüm yol şartlarında gidebilen ve Türk mühendisler tarafından geliştirilen kamyon çözümleriyle başta Türk savunma sanayisi olmak üzere, distribütörlerinin bulunduğu tüm yurt dışı pazarlardaki varlığını arttırmayı hedefliyor.

Savunma sanayisinde, her türlü lojistik amaçlı taktik tekerlekli ürün gruplarında yer almayı amaçlayan Anadolu Savunma, IDEF fuarında; bu segmentteki, 8×8 tank taşıyıcı araç, 8×8 taktik tekerlekli araç, 8×8 kurtarıcı araç ve 4×4 taktik tekerlekli araç modellerini sergiliyor.

 Seyit 8×8 Tank Taşıyıcı Araç IDEF fuarında, Anadolu Isuzu standında sergilenecek olan ve tüm arazi şartlarında 8×8 çekiş sistemiyle gidebilen Seyit 8×8 Tank Taşıyıcı Araç, 70.000 kg’lık çekme kapasitesiyle öne çıkıyor. %30’un üzerinde eğimde dahi tırmanma yeteneğine sahip olan 8×8 tank taşıyıcı araç, azami 80 km/sa hıza ulaşabiliyor.

Cummins X15 99EPA 600 motora sahip olan Seyit 8×8 Tank Taşıyıcı Araç, 14,9 lt’lik motor hacmi ile 600 bg güç ve azami 2.779 Nm tork üretebiliyor. 1.100 mm derinliğindeki sudan rahatlıkla geçebilen Seyit 8×8 tank taşıyıcı araç, 800 km menzile sahip.

Anadolu Isuzu Ar-Ge mühendisleri tarafından yapılan tank taşıyıcı aracın tasarımı, opsiyonel olarak zırhlı da üretilebilen kabini, Stanag 4569 Seviye 2 ve Seviye 3 Balistik Koruma sunabiliyor. Seyit 8×8 Tank Taşıyıcı Araç, başta Türk Silahlı Kuvvetleri olmak üzere, modern orduların ihtiyaçlarına cevap verebilecek özellikleri bünyesinde barındıran, sınıfındaki tek yerli üretim araç olarak dikkat çekiyor.

Seyit 8×8 Taktik Tekerlekli Araç IDEF 2019’da Anadolu Savunma standında sergilenecek 8×8 tahrik düzenekli Taktik Tekerlekli Araç çok maksatlı kullanım özelliği ile dikkat çekmektedir. Araç, Konteyner, Seyyar ve Sabit Yük Platformları, Hassas Elektronik Sistemler, Radar Sistemleri, Akaryakıt Tankeri gibi birçok yük platformlarını taşıyabilecek özelliktedir.

Cummins X15 99EPA 500-600 motoruyla 500-600 bg güç değeri sunabilen Seyit 8×8 taktik tekerlekli araç, 1100 mm yüksekliğinde sudan geçebilme özelliğine sahiptir. Seyit 8×8 Kurtarıcı, Stanag 4569 level seviye 2 ve seviye 3 Balistik Korumalı opsiyonu ile üstün koruma sağlayabilmektedir. 

8×8 Kurtarıcı Araç IDEF Fuarı’nda sergilenecek bir diğer Anadolu Savunma aracı ise 8×8 tahrik düzenekli mayına karşı kısmi korumalı kurtarıcı araç olacak. MPG Makina İmalat San. ve Tic. A.Ş. tarafından IDEF 2019’da sergilenecek aracın görev donanımları MPG Makina İmalat San. ve Tic. A.Ş. tarafından tasarlanıp zorlu arazi ve yol şartlarında verilen görevleri başarabilecek kabiliyette ve özellikle arızalanmış ya da kırıma uğramış büyük tonajlı araçlar ile zırhlı araçların kurtarılmasına olanak tanıyacak özelliklerde üretilmiş. 43.000 kg ağırlığa sahip olan 8×8 mayına karşı kısmi korumalı kurtarıcı aracı, %60 eğim tırmanma kabiliyetinin yanı sıra 1100 mm’lik sudan geçme özelliğine de sahip. 

Cummins X15 99EPA 600 motoruyla 14.9 lt’lik bir hacim sunan 8×8 mayına karşı kısmi korumalı kurtarıcı araç, 600 bg gücünde ve 80 km/s hıza ulaşabilmektedir. 500 km’den fazla menzile sahip olan araç çok yakın zamanda envantere girerek Türk Silahlı Kuvvetlerinde görev yapmaya başlayacaktır. 

4×4 Taktik Tekerlekli Araç IDEF Fuarı’nda Anadolu Isuzu standında sergilenecek olan 4×4 tahrik düzenekli taktik tekerlekli araç, 10.000 kg’luk taşıma kapasitesiyle dikkat çekiyor.%70’ın üzerinde tırmanma yeteneğine sahip olan 4×4 taktik tekerlekli araç azami 100 km/s hıza ulaşabiliyor.

Yurt içi ve milli imkânlarla yüksek orandaki yerlilik katkısıyla üretilmesi hedeflenen ve başta kabin olmak üzere tasarımı Anadolu Isuzu Ar-Ge mühendisleri tarafından yapılan 4×4 taktik tekerlekli araç; Stanag 4569 seviye 2 ve seviye 3 balistik koruma seviyelerinde zırhlı kabinli olarak üretilebiliyor.

Yorumlarınızı bekliyoruz…

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...