Alpine Alpenglow Hy4’ün dünya lansmanı gerçekleşti

®
Çok Okunanlar

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale’nin Prömiyerini Yaptı! Stellantis’te Hedef Güvenlik ve Tasarımdan Ödün Vermeden Herkese Uygun...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

JAECOO’nun Küresel Satışları Kasım Ayında 43 Bin Adedi Aştı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA & JAECOO markaları, kasım ayını rekor seviyede...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanı Özgür Şener, “Aracın...

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Yarış Pisti’nde düzenleniyor. Nimara...

Alpine, 2022 Paris Otomobil Fuarı’ndailk kez sahneye çıkardığı Alpenglow Hy4 konsept otomobilini, 10 Mayıs 2024 tarihinde Belçika’da bulunan Spa – Francorchamps pistinde tanıttı. Alpine’in yenilikçi tasarım ve sürdürülebilir çözümlerinin gerçek bir manifestosu olan Alpenglow Hy4, markanın iddialı karbondan arınma hedefleri doğrultusunda; hem yolda hem de parkurlarda yüksek performans potansiyeliyle, markanın spor otomobillere yönelik hidrojenle çalışan içten yanmalı motorlar üzerine devam eden araştırmalarını somutlaştırıyor.

Sadece konsept bir otomobil olmayan Alpine Alpenglow Hy4, karbon monokok gövdesi ve 340 hp güç üreten turbo beslemeli 2,0 litrelik 4 silindirli motoru ile yarış otomobili olarak tasarlanan gerçek bir tekerlekli laboratuvar niteliği taşıyor.

Dış Tasarım

Alpine Alpenglow Hy4, markanın gelecek modellerinin tasarımına ışık tutan bir konsept otomobil olarak üretildi. Yeniden tasarlanan çarpışma güvenliği kafesi ve iki koltuğu barındıracak şekilde genişletilen iç mekanı ile işlev odaklı bir tasarıma ve daha iyi gövde orantılarına sahip. Tasarımında ayrıca yan bölmelerde ve kokpitin arkasında bulunan hidrojen tanklarının yerleri de korundu. Model; iz genişliği 2,10 metre, genişliği 2,15 metre, uzunluğu 5,20 metre ve yüksekliği ise 1,10 metre ölçülerinde olacak şekilde tasarlandı. Sahip olduğu bu ölçülerle, Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) prestijli Hypercar kategorisinde yarışan Alpine A424 ile görsel bağ da kuruyor.

Hidrojenle çalışan Alpenglow’un ön cephesi uzaydan gelen bir kuyruklu yıldız hissini uyandıracak şekilde tasarlandı. Ön kısmında bulunan dört fardaki “kozmik toz” ışık parçacıkları ve magenta renkli sırt vurgusu; kuyruklu yıldızın hızını ve atmosfere girişini canlandırıyor. Sırt vurgusu, konseptin arkasına ulaştığında maviye dönüyor ve dikey titanyum egzoz borularının yanındaki dikey ışıklar da içten yanmalı motorun yaydığı hidrojen ve su buharını simgeliyor.

Konseptin aerodinamik özellikleri tasarımın ayrılmaz bir parçası olup, mühendislik ve tasarım arasındaki uyumlu diyaloğu yansıtıyor. Hız ve bastırma kuvveti arasındaki dengede ön spoyler yeniden tasarlanarak geniş bir hava girişi oluşturuldu. Yeni NACA hava girişleri, yağ ve su radyatörlerini serinletecek şekilde entegre edilirken, arka difüzör daha fazla aerodinamik verimlilik için yeniden tasarlandı.

Hareketsizken bile hızı çağrıştıran jantlardan, grafikleri jantların tasarımıyla uyumlu Michelin tarafından özel olarak üretilen lastiklere kadar her tasarım öğesi en ince ayrıntısına kadar düşünüldü. Karbon gövde, orta panel ve şnorkel; tipik bir Alpine unsuru olarak dağların mineral dünyasını çağrıştırıyor. Dışardan bakıldığında açıkça görülebilen teknik parçalar, kokpite açılan hava girişi ve konseptin tarzını daha fazla güçlendiren ışık üçgeni vurgusu da araç içi ambiyansa göz atma olanağı sağlıyor.

İç Mekan

Elitra şeklindeki kapı açma mekanizması, mümkün olduğunca fazla alan açmak ve kokpite erişimi kolaylaştırmak üzere tasarlandı. Sürücü ve yolcu, kokpite doğru eğimli olan yan bölmelerin üzerinden kayarak kavisli koltuklara ulaşabiliyor.

Kokpitin önündeki üçgen de dağları çağrıştıran tipik bir Alpine özelliği oluşturmakla birlikte, sürücü için belirli görsel işlevler de sağlıyor. Bir uyarı ve yön bilgisi verebiliyor, aynı video oyununda olduğu gibi gerçek zamanlı olarak; yanal G seviyesi, motor hızı veya seyahat hızı hakkında da bilgi vermek için renk değiştirebiliyor.

Ön konsol, uçak kanadı şeklindeki bir bölümle, kısmen gizlenen magenta renginde enlemesine bir boruya sahip. 3 boyutlu motiflerle süslenen karbon fiber, alüminyum ve Alcantara gibi malzemeler; spor otomobil dünyasına gönderme yapıyor. Ayrıca magenta renginde bir marş düğmesi, Alpine A110’dan alınan kumanda düğmeleri ve doğrudan Alpine’in yarış otomobillerinden aktarılan bir yarış direksiyonu da bulunuyor. Yanlarda bulunan tanklara uygulanan karbon kaplama, tankların şeklini yansıtıyor. Ayrıca Alpine Alpenglow’un hidrojenle çalışan sürüşe hazır versiyonuna, pist etrafındaki turların sesini ve görüntülerini kaydetmek üzere mini aksiyon kameraları yerleştirmek için özel alanlar da entegre edildi.

Hidrojen gücü: Kükreyen 340 hp

Hidrojenle çalışan tekerlekli laboratuvar Alpenglow, LMP3 karbon şasili bir yarış otomobili gibi tasarlandı. Alpine Alpenglow Hy4’ün karbon kaputunun altında, 340 bhp (250 kW) güç üreten 2,0 litre hacimli sıralı 4 silindirli turbo beslemeli motor bulunuyor. NOx emisyonlarını azaltmak için 40 bar basınçlı direkt enjeksiyonlu H2 dihidrojen ve su enjeksiyonu ile besleniyor ve 270 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.

Alpenglow’un tasarımında güvenliği maksimum seviyeye çıkartmak için çok sayıda önlem alındı. 700 barın altındaki kompozit silindirler Yönetmelik 134 (Hidrojenle çalışan araçların güvenliği için Avrupa tip onayı standardı) sertifikalıdır. Yangın durumunda hızlı tahliye için vanalar monte ediliyor, hidrojen sensörlerle sürekli olarak izleniyor, çok sayıda kontrolle titiz bir çalıştırma prosedürü uygulanıyor. Renk kodlu bir sistem, her olayın aciliyet derecesine göre sürücüyü ve acil durum hizmetlerini uyarıyor.

Alpine, yeni konsept modelinde özellikle motorun sürücüye vermiş olduğu his ile Alpine’in yarışçı felsefesine uygun olan motor sesini bir arada sunmak için doğrudan hidrojenle çalışan içten yanmalı motor kullanmayı seçti. Bu motor türü güç üretimi, ağır yük altında mükemmel verimlilik ve düşük soğutma gereksinimleri gibi önemli avantajlar sağlıyor. Çevreci özelliklere sahip olan bu sistem CO2 emisyonlarını oldukça düşük düzeyde tutuyor; kurum, CO veya yanmamış hidrokarbon üretmiyor ve NOx emisyonları fosil yakıtlı motorlar için ulaşılamayacak seviyelere düşürülebiliyor.

Alpine Racing, yarış yönetmeliklerindeki değişiklikleri dikkate alıyor ve ACO’nun 2027 yılında gerçekleşecek Le Mans 24 Saat yarışından itibaren hidrojenle çalışan otomobillere izin vereceğini belirtiyor. Formula 1 motorlarının da 2031 yılına kadar hidrojene geçebileceği konuşuluyor.

Alpine Alpenglow Hy4, 10 Mayıs’ta pist sınırları içinde tanıtıldıktan sonra 11 Mayıs 2024 tarihinde TotalEnergies 6 Saat Spa – Francorchamps Dayanıklılık Yarışı (FIA WEC) için piste çıkarak 70.000’in üzerinde izleyici ile buluşacak. Bu, motorsporları meraklılarına, hidrojenle çalışan bir içten yanmalı motorun bir yarış otomobilinin en heyecan verici yönü olan sesi ve canlılığı nasıl sağladığını göstermek için mükemmel bir fırsat olacak. Ayrıca Alpine Alpenglow Hy4, 14 ve 15 Haziran 2024 tarihlerinde 92. kez düzenlenecek olan 24 Saat Le Mans’ta bir gövde gösterisi de yapacak.

Diğer Haberler

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...