Alman otomobil endüstrisi, yüksek ve anlaşılması zor mevcut fiyatların elektrikli otomobillere yaygın geçişin önünde büyük bir engel olduğunu düşünüyor.
Berlin’de Federal Ulaştırma Bakanlığı tarafından düzenlenen bir konferansta VDA Başkanı Hildegard Müller, sektör açısından şarj istasyonlarındaki maliyetlerin “elbette çok yüksek ve şeffaf olmadığını” vurguladı. Müller, enerji sektörünün şarj altyapısı yatırımlarını yeniden finanse etme ihtiyacına işaret eden kısımlarıyla çelişerek daha fazla rekabet çağrısında bulundu.
Mercedes-Benz patronu Ola Källenius da Almanya’daki fiyat seviyesini eleştirerek uluslararası bir karşılaştırma yaptı. Çin’de bir kilowatt saatin maliyeti önemli ölçüde daha düşük; fiyatlar 30 ila 50 sent yerine 3 ila 5 sent arasında değişiyor. Källenius, “Cüzdanların önemli olduğu alt segmentlerde elektromobilitenin burada olduğundan daha hızlı artması şaşırtıcı olmamalı” diyor.
Yeşil elektrik sağlayıcısı Lichtblick tarafından haziran ayında yaptırılan bir araştırma, Almanya’daki yüksek fiyat seviyesini doğruluyor. Buna göre haziran ayında kilovatsaat başına şarjın maliyeti normal halka açık şarj noktalarında ortalama 52 sent, hızlı şarj istasyonlarında ise 60 sent oldu. 100 kilometrelik bir mesafe boyunca, yavaş şarjın elektrik maliyeti 10,45 Euro olup, benzer yanmalı araçların yakıt maliyetinden biraz daha yüksekti.
Federal Ulaştırma Bakanı Patrick Schnieder, federal hükümetin, şarj altyapısı ana planının bir parçası olarak fiyatlarda daha fazla şeffaflık ve daha basit ödeme seçenekleri sağlamak istediğini duyurdu.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany






















