Alfa Romeo 2025 Yılının İlk Yarısını Yüzde 20 Büyümeyle Kapattı

®
Çok Okunanlar

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca Lojistik, tedarik zincirinin hemen...

JLR ve tedarikçilerini neler beklediğine dair bir değerlendirme?

Çin'de plug-in hibrit (PHEV) satışları nasıl gitti? AB kayıtlarındaki artışı kutlamak için henüz çok mu erken? Ayrıca, JLR'ye yapılan...

Automechanika Shanghai 2025’teki yeni katılımcılardan evrim

Şanghay,  Otomotiv endüstrisi teknolojik atılımların yönlendirdiği bir dönüşüm geçirirken, gelişen ihtiyaçları karşılamak için yeni bir öncü dalgası ortaya çıkıyor....

Karsan Otonom e-JEST’i Dünyaya Tanıtıyor

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım aracı üreticilerinden Karsan, Busworld 2025’te gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyor. 4–9 Ekim 2025 tarihlerinde Belçika’nın...

Renault Trucks’un Yeni CEO’su Antoine Duclaux Oldu

Renault Trucks İcra Kurulu Başkanı (CEO) Bruno Blin, 1 Kasım 2025 itibarıyla görevinden ayrılma kararı aldı.  Görev değişiminin ardından...

Razgatlıoğlu tüm zamanların yeni tur rekoru…Pirelli Almanya

Razgatlıoğlu Superpole'de de en hızlı isim oldu ve 1:34.930'luk derecesiyle tüm zamanların yeni tur rekoru olarak sayıldı ve Garrett Gerloff'un 2023...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı Smart Insurance Awards (Smart-i...
Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,yılın ilk yarısını, 2024’ün aynı dönemine kıyasla yüzde 20 oranında küresel büyümeyle geride bıraktı. Avrupa’da teslimatlarda yüzde 33,3’lük bir artış yaşanırken Alfa Romeo; Fransa, Birleşik Krallık, İtalya ve Hollanda gibi önemli pazarlarda pazardaki büyümenin çok üzerinde sonuçlar elde etti. Marka, Orta Doğu ve Afrika bölgesinde yüzde 34, Güney Amerika’da yüzde 63 büyüme gerçekleştirdi. Alfa Romeo, Türkiye’de de yılın ilk yarısında önemli bir büyümeye imza atarak 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 85’lik bir büyüme oranı yakaladı. Japonya’da pazara sunulan; Malezya, Tayvan ve Singapur’da da satışa sunulmaya hazırlanan yeni kompakt spor otomobil Alfa Romeo Junior, büyümede önemli bir rol oynadı. 38 ülkede satılan Junior, 45 binden fazla siparişe ulaştı ve taleplerin yüzde 17’si tamamen elektrikli versiyona yönelik oldu. Yılın ilk yarısı, markanın 115’inci yıl dönümü kutlamalarıyla daha da önemli hale gelen büyümeyle geçti. Bu kutlamalar arasında 33 Stradale’nin dinamik lansmanı, bu modele özel kitabın yayınlanması, 38’inci Amerika Kupası için LunaRossa ile ortaklık ve tenisçi JasminePaolini’nin yeni Marka Elçisi seçilmesi gibi önemli projeler yer aldı.
Otomotiv sektörünün duygulara hitap eden tasarımları sportif sürüş keyfiyle buluşturan köklü markası Alfa Romeo, yenilikçi modelleri ve İtalyan tarzıyla hızla büyümeye devam ediyor. Kuruluşu 1910 yılına dayanan İtalyan otomotiv üreticisi, sürekli değişen ve gelişen toplumsal vesektörel ortamda küresel büyüme hamlesini başarıyla sürdürüyor. Bu kapsamda marka, 2025’in ilk yarısında sayısını, 2024 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 20 artırdı. Böylece marka, hacimler ve pazar payının konsolidasyonu anlamında ortaya koyduğu olumlu eğilimi pekiştirmiş oldu.
Başarı yeni Alfa Romeo Junior ile taçlandırıldı!
 Markanın kapsamlı ürün ailesine eklenen yeni kompakt model Junior ise büyük bir coşkuyla karşılanırken bu lansman ile elde edilen başarı, Alfa Romeo’nun İtalyan sportifliği ve bilgi birikiminden oluşan DNA’sına sadık kalarak evrimleşebilme yeteneğini de kanıtlamış oldu. Konu hakkında değerlendirme yapan Alfa Romeo CEO’su Santo Ficili,“Alfa Romeo’nun 115’inci yıl dönümünü sadece bir anma etkinliği değil, aynı zamanda markanın en özgün değerlerini kutlama fırsatı olarak görüyoruz. Yılın ilk altı ayında gözlenen homojen büyüme, sağlam planlama ve kapsamlı bir ticari ürün seçkisinin sonucunda elde edildi. 45 binin üzerinde sipariş alan Alfa Romeo Junior; Tonale, Giulia ve Stelvio ile birlikte kendi segmentlerinde markanın ruhunu yansıtmaya devam eden bir ürün ailesinin en önemli itici gücü olarak dikkat çekiyor. Geleceğe odaklanıyoruz ve olağanüstü bir ekibin tutkulu çalışmalarının sonucunda marka için oluşturduğumuz yeni vizyonumuzu açıklayacağız. Yeni fırsatları değerlendirmek ve devamlı değişen küresel ortamda karşılaştığımız zorlukları kararlılıkla göğüslemek istiyoruz. Bunu yaparken çalışanlarımızdan, bayi ağımızdan ve dünyanın dört bir yanında bizi destekleyen Alfisti hayranlarından güç alacağız. Bu yolda bize elbette eşsiz kimliğimiz ve her zaman alametifarikamız olan cesur yaklaşımımız da eşlik edecek” dedi.
Fransa’da yüzde 51 oranında büyüme yakalandı!
 Avrupa’da teslimatlardabir önceki yıla göre yaşanan yüzde 33,3 oranındaki artış markanın varlığını güçlendirirken belirgin bir büyüme trendini teyit etti. Bu etkileyici performansa, segmentinde liderliğini sürdüren Junior ile Fransa’da yüzde 51’lik artış, teslimatlarınyüzde 50 arttığı Birleşik Krallık’ta yüzde 35’lik artış, son olarak yüzde 200’lük olağanüstü büyüme ile Hollanda gibi bazı önemli pazarlar öncülük etti. Alfa Romeo, Türkiye’de de yılın ilk yarısında önemli bir büyümeye imza atarak
2024’ün aynı dönemine göreyüzde 85’lik bir büyüme oranı yakaladı. Alfa Romeo, Güney Amerika’da da 2024’ün ilk yarısına kıyasla yüzde 63 gibi bir oranla büyümeye devam ederken yüksek potansiyeli olan bu bölgede markanın modellerine artan ilgiyi kanıtladı. Kuzey Amerika’da ise markanın hedefli bir strateji ve proaktif bir vizyonla yeni büyüme fırsatlarını yakalamaya çalıştığı gelişen ve değişen bir ortamda teslimatlarda düşüş kaydedildi.Alfa Romeo, Orta Doğu ve Afrika (MEA) bölgesinde ise geçen yılın aynı dönemine göre yaşanan yüzde 34’lük artışla varlığını konsolide etmeye devam etti. Ayrıca marka, Hindistan-Asya Pasifik bölgesinde varlığını güçlendirmek adına yatırımlar yapmayı sürdürüyor. Haziran ayında Japonya’da piyasaya sürülen Junior’ın yakın zamanda Avustralya’da da müşterilerle buluşması planlanıyor. Marka yakında Malezya ve Tayvan pazarlarına da giriş yaparak bölgedeki yeni büyüme fazını başlatmış olacak. Bu gelişmeler beklenirken yılın ilk yarısında hafif bir düşüş yaşandı. Çin’de ise markanın performansı, 2024 verilerine göre sabit kaldı.Alfa Romeo’nun büyümesine öncülük eden model Junior oldu: 38 ülkede piyasaya sürülmesinden sonra yalnızca birkaç ay içinde 45 binin üzerinde sipariş alırken bunun yüzde 17’si tamamen elektrikli versiyona yönelikti. Kendi segmentlerinde Alfa Romeo sportifliğinin özünü korumaya devam eden Giulia ve Stelvio da olumlu sonuçlar elde ederek markanın büyümesine katkıda bulunuyor.
Tenis ikonu JasminePaolini marka elçisi oldu!
Alfa Romeo, yılın ilk yarısında sportiflik, İtalyan mükemmellik anlayışı ve yenilikçi ruh mirasından güç alarak pazarın değişimini yorumlamayı başardığını kanıtladı. Markanın kuruluşunun 115’inci yıl dönümünün kutlandığı bu yıl, araç teslimatlarındaküresel ölçekte homojen büyümenin kaydedilmesi sayesinde elde edilen somut sonuçlarla daha da önemli hale geldi. Dünyada çok az sayıda otomobil üreticisinin ulaşabildiği önemli bir dönüm noktası olan bu başarı, Biscione markasının 1910 yılından bu yana kendi DNA’sının karakteristik özelliği olan tutku ve spor ruhu ile kazanıldı.Yılın ilk yarısındaki en ikonik anlar arasında, Balocco Test Pisti’nde Yeni 33 Stradale için gerçekleştirilen dinamik testler ve FuoriConcorso 2025 sırasında düzenlenen özel bir etkinlikte ilk kez hayranların beğenisine sunulan Alfa Romeo 33 Stradale adlı kitabın tanıtımı yer aldı. Dünyanın dört bir yanından hayranların ve kulüplerin bir araya geldiği Arese’de gerçekleştirilen uluslararası etkinlik de yine aynı derecede heyecan verici bir andı. Marka ayrıca38’inci Amerika Kupası mücadelesinde markanın pilotu olacak LunaRossa ve Alfa Romeo Marka Elçisi olarak seçilen dünya tenisinin ikonu JasminePaolini ile başlayan yeni büyük küresel iş birliklerini duyurdu.

Diğer Haberler

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz ayında gerçekleştirdiği 92.095 adetlik satışla otomotiv sektöründe yine yıl...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV segmentindeki liderliğini bir kez daha kanıtladı. Eylül ayında elde...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl 15’incisi düzenlenen IST.FESTIVAL’e “Mobilite Destekçisi” olarak katkı sağlıyor. 10–12...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim konsepti, artırılmış konfor ve çok daha fazla kişiselleştirme imkânı...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir artış göstererek yükseliş eğilimini sürdürmesi bekleniyor. Ancak genel tablo...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs ailesi ile Busworld Europe'a katıldı. Avrupa pazarındaki istikrarlı büyümesini...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak isteyenlere avantajlı fiyat ve kredi olanakları sağlıyor. Bu kapsamda...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak...

3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi

Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, yeni nesil 3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın...

Fransız yeni otomobil pazarı Eylül ayında bir iyileşme daha kaydetti

BEV'ler, benzinin yeni düşük seviyeye ulaşmasıyla Fransız kayıtlarını artırdı. Fransa'daki akülü elektrikli araç (BEV) teşvikleri,...

PHEV satışları Çin’de düşük seviyesine geriledi

Çin'de akülü elektrikli araç (BEV) satışları Temmuz ayında etkileyici büyümesini sürdürürken, plug-in hibritler (PHEV'ler) zorlandı. ...

JLR ve tedarikçilerini neler beklediğine dair bir değerlendirme?

Çin'de plug-in hibrit (PHEV) satışları nasıl gitti? AB kayıtlarındaki artışı kutlamak için henüz çok mu...

Hollanda elektrikli hafif ticari araç devrimine öncülük edebilir mi?

Hollanda bu yıl akülü elektrikli hafif ticari araç (LCV) alımında başı çekiyor. Peki bu gelişmenin...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde...

Türkiye Pist Şampiyonası ve BMU Avrupa Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta

Motor sporları dünyasının heyecanla beklediği organizasyonlardan biri olan Türkiye Pist Şampiyonası ile Balkan Motosiklet Birliği (BMU) Avrupa Pist...

Nissan Türkiye’den Ekim Ayına Özel Sıfır Araç Kampanyaları

Nissan Türkiye, Ekim ayına özel 2025 model yılı araç kampanyalarını müşterileriyle buluşturuyor. Sınırlı sayıdaki araçlar için geçerli olan kampanyalar, farklı donanım...

Renault Trucks’un Yeni CEO’su Antoine Duclaux Oldu

Renault Trucks İcra Kurulu Başkanı (CEO) Bruno Blin, 1 Kasım 2025 itibarıyla görevinden ayrılma kararı...

Togg T10X ve T10F için 700 bin TL’ye sıfır faiz

Togg, Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye...

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört...

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ...