Adac:1.000 araçta elektrikli araçların 4,2 arıza yaptığı görüldü

®
Çok Okunanlar

Ferrari, Roma’nın yerini alacak olan Amalfi

Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, ön-ortadan, çift turbo V8 motorlu, 2+ coupési Amalfi’yi tanıttı.Ferrari’nin yüksek performansını günlük...

MINI, Türk Tenisinin Geleceği Zeynep Sönmez

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu MINI; markanın enerjisi ve karakteriyle örtüşen tenis sporunu Türkiye’de desteklemeye devam ediyor. MINI bu...

BMW Motorrad Yenilenen R 1300 Ailesi

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, efsanevi boxer motor geleneğini sürdüren ve her biri farklı sürüş karakterine hitap...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

PEUGEOT cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyasını başlattı....

Chery, Türkiye’de fabrika kurma yatırım planını erteledi mi?

Chery Automobile'ın ortaklarının ülkede yılda 200.000 araç üretme kapasitesine sahip bir üretim tesisine 1 milyar dolar yatırım yapacağı geçtiğimiz...
ADAC: Elektrikli otomobiller içten yanmalı modellere göre daha az arızalanıyor.
Almanya’nın otomotiv kuruluşu ADAC’ın verilerine göre, akülü elektrikli otomobiller aynı yaş grubundaki içten yanmalı motorlu araçlara kıyasla arızalara daha az maruz kalıyor.
Kulübün arıza analizinde, 2020-2022 yılları arasında ilk kez trafiğe çıkan araçlarda, filodaki her 1.000 araçta elektrikli araçların 4,2 arıza yaptığı görüldü.
İçten yanmalı motorlar için bu rakam 10,4’tü. Bu, otomobil kulübünün daha önceki bulgularını doğruluyor – ancak artık artan elektrikli otomobil sayısı göz önüne alındığında çok daha geniş bir veri tabanında.
Her iki araç tipinde de arızaların çoğu, arızalı aküden veya araç içi elektrik sisteminden kaynaklanıyordu.
Almanya’da elektrikli otomobil satışları, alıcı teşviklerinin eksikliği ve devam eden menzil endişesi nedeniyle şu anda duraklamış durumda, ancak ADAC güvenilirliğin hızla arttığını söylüyor.
Genel olarak en güvenilir elektrikli e-otomobil Tesla Model 3 (0.5) oldu.
ADAC, içten yanmalı motorların piston, valf, turboşarj gibi yüzlerce parçadan oluştuğunu ve bu nedenle arıza potansiyelinin daha yüksek olduğunu belirtiyor.
Elektrik motorları çok daha az sayıda bileşenden oluşur. Daha az parça, aşınma ve yıpranma olasılığının daha az olması anlamına gelir.
Elektrik motorları ayrıca yüksek sıcaklıklarda çalışan ve daha fazla aşınmaya neden olan içten yanmalı motorlara göre daha az atık ısı üretir.
ADAC, 2024 yılında 2023’e kıyasla daha fazla artışla toplam 3,6 milyondan fazla çağrı kaydetti.

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...