ADAC: Elektrikli otomobiller içten yanmalı modellere göre daha az arızalanıyor.
Almanya’nın otomotiv kuruluşu ADAC’ın verilerine göre, akülü elektrikli otomobiller aynı yaş grubundaki içten yanmalı motorlu araçlara kıyasla arızalara daha az maruz kalıyor.
Kulübün arıza analizinde, 2020-2022 yılları arasında ilk kez trafiğe çıkan araçlarda, filodaki her 1.000 araçta elektrikli araçların 4,2 arıza yaptığı görüldü.
İçten yanmalı motorlar için bu rakam 10,4’tü. Bu, otomobil kulübünün daha önceki bulgularını doğruluyor – ancak artık artan elektrikli otomobil sayısı göz önüne alındığında çok daha geniş bir veri tabanında.
Her iki araç tipinde de arızaların çoğu, arızalı aküden veya araç içi elektrik sisteminden kaynaklanıyordu.
Almanya’da elektrikli otomobil satışları, alıcı teşviklerinin eksikliği ve devam eden menzil endişesi nedeniyle şu anda duraklamış durumda, ancak ADAC güvenilirliğin hızla arttığını söylüyor.
Genel olarak en güvenilir elektrikli e-otomobil Tesla Model 3 (0.5) oldu.
ADAC, içten yanmalı motorların piston, valf, turboşarj gibi yüzlerce parçadan oluştuğunu ve bu nedenle arıza potansiyelinin daha yüksek olduğunu belirtiyor.
Elektrik motorları çok daha az sayıda bileşenden oluşur. Daha az parça, aşınma ve yıpranma olasılığının daha az olması anlamına gelir.
Elektrik motorları ayrıca yüksek sıcaklıklarda çalışan ve daha fazla aşınmaya neden olan içten yanmalı motorlara göre daha az atık ısı üretir.
ADAC, 2024 yılında 2023’e kıyasla daha fazla artışla toplam 3,6 milyondan fazla çağrı kaydetti.