Açıklandı: Türkiye, Avrupa’da bir elektrikli otomobili en ucuza şarj eden beşinci ülke

®
Çok Okunanlar

Avustralya, Yakıt Tüketim Geliri Düştükçe Elektrikli Araçlar İçin Yol Vergisini Düşünüyor

Üst düzey bakanlar, federal ve eyalet hükümetlerinin azalan yakıt tüketim gelirini dengelemenin yollarını düşünmesi nedeniyle Avustralya'nın elektrikli araçlar (EV'ler)...

Tesla, Çin’deki Model 3 Serisini Uzun Menzilli Arkadan Çekişli Versiyonla Genişletiyor

Tesla, Çin'de Model 3 sedanının uzun menzilli arkadan çekişli (RWD) versiyonunu tanıttı ve piyasada bulunan toplam Model 3 varyantı...

BYD’den Fang Cheng Bao, Dördüncü Çeyrek Lansmanı Öncesinde Tai 7 Hibrit SUV Üretimine Başladı

Şirketten yapılan açıklamada, Çin'in BYD Co Ltd alt markası Fang Cheng Bao'nun, Tai 7 hibrit spor arazi aracının (SUV)...

İtalya, Eylül Ayında İtibaren Elektrikli Otomobiller İçin 600 Milyon Euro’luk Teşvik Programı Planlıyor

Çevre ve Enerji Güvenliği Bakanı Gilberto Pichetto Perşembe günü yaptığı açıklamada, İtalya'nın Eylül ayı başlarında elektrikli araçlar için 600...

DS7 ve DS4 modellerinde ayrıcalıklı finansman

DS Automobiles, ağustos ayında Fransız lüksünü seyahat sanatıyla buluşturan DS 7 ve DS 4 modellerinde ayrıcalıklı finansman modelleri sunuyor....

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız

Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, sürdürülebilirlik alanında yeni bir adımı daha hayata geçiriyor. Bu kapsamda atık su arıtım...
  • Hollanda, şarj başına 2,74 € ile Avrupa’da bir EV’yi şarj eden en ucuz ülkedir.
  • Türkiye bir elektrikli otomobili şarj başına 5,25 € ile şarj eden en ucuz beşinci ülke
  • Danimarka, şarj başına 27,65 € ile Avrupa’da bir EV’yi şarj eden en pahalı ülkedir.
  • Hollanda, Kosova, Gürcistan, Sırbistan ve Türkiyeen ucuz 5 ülke
  • Türkçe sürücüler, en pahalı ilk 5 ülkedeki sürücülerden ortalama olarak ücret başına 20 € daha az ödüyor
  • Avrupa’da bir EV’yi şarj etmenin ortalama maliyeti €11,17

Yeni araştırma Switcher.ie elektrikli araç şarj etmek için Avrupa’nın en ucuz ve en pahalı ülkelerini ortaya çıkardı.

İle benzin fiyatları tüm zamanların en yüksek seviyesinde ve yeni dizel ve benzinli arabaların yasaklanması için son tarih yaklaşırken, elektrikli araç satışları AB genelinde artmaya devam ediyor.2022’de tamamen elektrikli otomobil satışlarında %28 artış.

bu Hollanda, şarj başına ortalama 2,74 € maliyetle bir EV’yi şarj eden en ucuz ülke oldu: en pahalı olan Danimarka’dan şarj başına 24,91 € daha az. Türkiye, şarj başına ortalama 5,25 avroya mal olan beşinci en ucuz ülke oldu.

Avrupa’da bir elektrikli otomobili şarj etmek için en ucuz 10 ülke

Avrupa’da bir elektrikli aracı çalıştırmak için en ucuz yerler, hükümetin cömert enerji ödeneklerine sahip olan Hollanda dışında, çoğunlukla orta ve güneydoğu Avrupa’dır.

  1. Hollanda

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 2,74 €

Ortalama maliyet 100 km: 0,80 €

  1. Kosova

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 3,71 €

Ortalama maliyet 100km: 1,09 €

  1. Gürcistan

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 4,53 €

Ortalama maliyet 100 km: 1,33 €

  1. Sırbistan

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 4,90 €

Ortalama maliyet 100km: 1,44 €

  1. Türkiye

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 5,25 €

Ortalama maliyet 100km: 1,54 €

  1. Bosna Hersek

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 5,38 €

Ortalama maliyet 100 km: 1,58 €

  1. Kuzey Makedonya

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 5,70 €

Ortalama maliyet 100km: 1,67 €

  1. Arnavutluk

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 5,71 €

Ortalama maliyet 100km: 1,67 €

  1. Macaristan

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 5,75 €

Ortalama maliyet 100km: 1,69 €

  1. Karadağ

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 5,83 €

Ortalama maliyet 100km: 1,71 €

Avrupa’da bir elektrikli otomobili şarj etmek için en pahalı 10 ülke

EV’leri şarj etmenin en pahalı ülkeleri, Kıbrıs ve Çekya hariç, yeni araba satışlarında daha yüksek EV pazar payına ve yollarda daha fazla elektrikli ve hibrit araç alma eğilimindedir.

  1. Danimarka

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 27,65 €

Ortalama maliyet 100km: 8,11 €

  1. Belçika

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 20,48 €

Ortalama maliyet 100km: 6,00 €

  1. Almanya

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 19,89 €

Ortalama maliyet 100km: 5,83 €

4.İtalya

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 18,89 €

Ortalama maliyet 100km: 5,54 €

5.İspanya

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 18,63 €

Ortalama maliyet 100 km: 5,46 €

  1. Çekya

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 18,55 €

Ortalama maliyet 100km: 5,44 €

  1. İrlanda

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 16,63 €

Ortalama maliyet 100km: 4,87 €

  1. Kıbrıs

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 15,81 €

Ortalama maliyet 100km: 4,64 €

  1. İsveç

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 15,32 €

Ortalama maliyet 100 km: 4,49 €

  1. Romanya

Ortalama ücretlendirme maliyeti: 14,33 €

Ortalama maliyet 100 km: 4,20 €

Eoin Clarke Ticari Direktörü Switcher.ie yorumlar:

“Yakıt fiyatları zirveye ulaşırken, EV satışlarının hızla artmaya devam etmesi şaşırtıcı değil – dizel veya benzinli araçlardan %70’in üzerinde daha ucuza, yakıt maliyetlerinde ciddi miktarda tasarruf sağlayabilirler.”

“Elektrik fiyatı Avrupa genelinde büyük dalgalanmalar gösteriyor ve bir ülkenin enerji karışımında yenilenebilir enerji kullanımı ve mevcut vergi ve sübvansiyonların miktarı gibi şeylere bağlı olabilir.

Eğer öyleysen EV almayı düşünüyorum, çoğu AB ülkesi, ister satın alma hibeleri, ister vergi avantajları veya hurdaya ayırma planları yoluyla olsun, bir tür mali teşvik sunacak. Yeni bir EV için para harcamadan önce araştırmanızı yapın ve sunulan tüm teşviklerden yararlandığınızdan emin olun.”

“Şunu yaparak da paradan tasarruf edebilirsiniz: enerji tedarikçinizi değiştirmek. Elektrikli araba sürücüleri için tasarlanmış tarifeler sunan bir tedarikçi arayın – enerjinin daha ucuz olduğu bir zamanda arabanızı şarj etmek için indirimler ve evde ücretsiz şarj noktaları gibi fırsatlar olabilir.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6

Yeni 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6 Otomatik modelin performans test sürüşünü İstanbul, Şile Ralli etaplarında tüm koşullarda gerçekleştirdik.  https://www.youtube.com/watch?v=hGxy4847Ny0 ...

Avustralya, Yakıt Tüketim Geliri Düştükçe Elektrikli Araçlar İçin Yol Vergisini Düşünüyor

Üst düzey bakanlar, federal ve eyalet hükümetlerinin azalan yakıt tüketim gelirini dengelemenin yollarını düşünmesi nedeniyle Avustralya'nın elektrikli araçlar (EV'ler) için bir yol vergisi getirebileceğini...

Trump yönetim 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı

Trump yönetimi, eyaletlerin elektrikli araç şarj altyapısı için 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı ve yasal zorluklara yol açan aylarca süren bir...

Baidu Robotaxi Chongqing’de İnşaat Çukuruna Düştü

Baidu'nun Apollo Go robot taksi hizmeti tarafından işletilen otonom bir araç, bir yolcu taşırken güneybatı Çin'de derin bir inşaat çukuruna düştü ve sürücüsüz otomobillerin...

Elon Musk tarafından kısa bir sosyal medya gönderisinde doğrulandı

Tesla, Austin Robotaxi Hizmetini Eylül ayında halka açacak Tesla, robot taksi hizmetini önümüzdeki ay Austin, Teksas'ta halka açık hale getirmeyi planlıyor ve Haziran ayından bu...

Tesla’nın Avustralya ve Yeni Zelanda ülke direktörü Thom Drew

Tesla, Yeni Zelanda'da Tam Kendi Kendine Sürüş Sisteminin Lansmanına Yaklaşıyor Tesla, düzenleyici engelleri aştığını ve doğrulama testinin son aşamalarına girdiğini doğruladıktan sonra Yeni Zelanda'da Tam...

KIA Ceed ve Ceed SW’nin üretimini sonlandırıyor

Şirket, Kia'nın EV4 ve daha küçük bir giriş seviyesi EV2 de dahil olmak üzere yeni elektrikli araçlara yer açmak için İngiltere'de birkaç benzinli modeli...