AB’de yeni otomobil satışları geçen yıl 10,6 milyonu aştı

®
Çok Okunanlar

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin 2024 yılına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, AB ülkelerinde yeni otomobil satışları aralık ayında 2023’ün aynı ayına göre yüzde 5,1 artışla 910 bin 505 adet oldu.

Geçen yılın tamamında toplam satışlar ise önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 0,8 yükselerek 10 milyon 632 bin 381’e çıktı.

Birlik üyesi ülkelerde 2024 yılında satılan yeni otomobillerin yüzde 33,3’ü benzinli, yüzde 30,9’u hibrit, yüzde 13,6’sı elektrikli, yüzde 11,9’u dizel, yüzde 7,1’i fişli (Plug-In) hibrit ve yüzde 3,1’i diğer yakıt türlerinin kullanıldığı araçlar olarak belirlendi.

Böylece, geçen yıl AB’de tam elektrikli, hibrit ve fişli hibrit otomobil modellerinin toplam satışlardaki payı yüzde 51,6 olarak gerçekleşti.

Geçen yıl satılan yeni otomobillerin , 3 milyon 543 bini benzinli, 3 milyon 289 bini hibrit, 1 milyon 448 bini elektrikli, 1 milyon 268 bini dizel, 759 bini fişli hibrit ve 326 bini diğer yakıtlı modeller oldu.

Öte yandan geçen yıl bir önceki yıla kıyasla elektrikli otomobil satışları yüzde 5,9, fişli hibrit satışları da yüzde 6,8 düştü.

Söz konusu dönemde Almanya’da 2 milyon 817 bin, Fransa’da 1 milyon 718 bin, İtalya’da 1 milyon 559 bin ve İspanya’da 1 milyon 16 bin yeni otomobil satıldı.

Üreticilere göre, 2024 yılında AB’de en fazla yeni otomobil satışını 2 milyon 841 bin 451 araçla Volkswagen Grubu yaptı.

Volkswagen Grubu’nu, Stellantis Grubu izledi. Peugeot, Fiat, Citroen ve Opel gibi markaları bünyesinde barındıran Stellantis Grubu, 1 milyon 742 bin 73 otomobil sattı.

Renault Grubu ise 1 milyon 152 bin 167 yeni otomobille üçüncü sırada yer aldı.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...