AB’de elektrikli otomobilin pazar payı geriledi

®
Çok Okunanlar

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...
Geçen yıl İspanya’daki yüzde 7,1’lik büyüme dışında AB pazarındaki büyüme 2023’e göre düşük oldu. Fransa’da yüzde 3,2, Almanya’da yüzde 1 ve İtalya’da yüzde 0,5 düşüş yaşandı.
Genel büyümeye rağmen AB otomobil pazarının hacmi, Kovid-19 salgını öncesinin yüzde 18,4 gerisinde seyrediyor.
AB’de benzinli otomobillerin 2024 yılında yüzde 33,3’lük pazar payıyla liderliğini korumasına rağmen 2022’deki yüzde 35,3’lük payına kıyasla düşüş yaşadığı görülüyor.
Geçen yıl dizel otomobil satışları ise 1 milyon 267 bin oldu ve bu araçların pazar payı 2023’e göre yüzde 13,6’dan yüzde 11,9’a geriledi.
AB’de hibrit otomobil satışları ise 2023’e kıyasla yüzde 20,9 artışla 3,3 milyon adede ulaştı. Böylece hibrit otomobiller, toplam otomobil pazarında yüzde 30,9’luk paya sahip oldu.
Elektrikli otomobiller 2024’te alıcılar için üçüncü en popüler tercih olmaya devam ederken, 2023’te yüzde 14,6 olan pazar payı, geçen yıl yüzde 13,6’da kaldı.
En çok satılan markalar
Marka bazlı ele alındığında geçen yıl AB’de satış lideri marka 1 milyon 371 bin 465 adetle Alman otomobil üreticisi Volkswagen oldu. Toyota, 928 bin 767 satışla ikinci, 774 bin 925 satışla BMW üçüncü olarak kayıtlara geçti. 766 bin 510 satışla Skoda dördüncü ve 699 bin 214 adetle de Renault beşinci sırada yer aldı.
Geçen yıl Tesla’nın AB’deki satışları ise 327 bin 34 seviyesinde gerçekleşti.
Elektrikli otomobil satışlarında ise Tesla, Volkswagen ve Renault en fazla satılan markalar olarak öne çıkıyor.
AB’den, küresel rekabet konusunda adımlarını güçlendirmesi bekleniyor
AB’de elektrikli otomobillerin geleceği konusuna tartışmalar yaşanıyor. ACEA tarafından paylaşılan rapor, Çin ve ABD’den farklı olarak AB’nin elektrikli araç üretimini destekleyecek sağlam bir endüstriyel stratejiye sahip olmadığına işaret ediyor.
AB tarafından elektrikli araç için çıkartılan birçok teşvike rağmen satışların istenilen seviyeye gelmemesi ve şarj istasyonu kurma konusunda yeterli çalışmaların yapılamaması bu konuda soru işaretlerini ortaya çıkarıyor.
ACEA’nın raporuna göre, 2024’ün son çeyreğinde güçlü bir toparlanma ile Çin’in otomobil satışları yaklaşık 23 milyon adede ulaştı ve büyük ölçüde hükümetin vergi teşviklerinden yararlanarak yıllık bazda yüzde 2,6’lık bir artış kaydetti.
Çin’in satışları küresel otomobil satışlarının yaklaşık yüzde 31’ini oluşturdu. Çin’in elektrikli araç tedarik zincirindeki hakimiyeti AB’nin Avrupa elektrikli araç üretimini destekleme çabalarını gölgede bıraktı.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...