AB, Çin’in elektrikli araçlar için asgari fiyat

®
Çok Okunanlar

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...
Avrupa Birliği ve Çin, AB tarafından geçen yıl uygulanan gümrük vergileri yerine Çin yapımı elektrikli araçlara asgari fiyat belirleme konusunda anlaşmaya vardı. Avrupa Komisyonu sözcüsü Perşembe günü yaptığı açıklamada, şunları söyledi:
Alman Handelsblatt gazetesi perşembe günü erken saatlerde müzakerelerin başladığını bildirmişti.
AB Ticaret Komiseri Maros Sefkoviç’in son 24 saatte Çin Ticaret Bakanı Wang Wentao ile görüştüğü ve her iki tarafın da asgari fiyatların belirlenmesi konusunu ele alma konusunda mutabakata vardığı belirtildi.
Çin Ticaret Bakanlığı, müzakerelerin derhal başlatılacağını bildirdi.
Sefcovic daha önce, asgari fiyatların AB tarifeleri kadar etkili ve uygulanabilir olması gerektiğini söylemişti.
AB tarafından kabul edilen önceki asgari fiyat anlaşmaları, otomobiller gibi karmaşık ürünler yerine homojen emtialar içindi. Komisyon, tek bir asgari fiyatın sübvansiyonların neden olduğu zararı telafi etmek için yeterli olmayacağına inandığını söyledi.
AB, geçen Ekim ayında Çin yapımı elektrikli araçlara uyguladığı gümrük vergilerini %45,3’e kadar yükseltmişti ancak Brüksel ve Pekin, ithal otomobiller için fiyat taahhütleri olarak bilinen asgari fiyat taahhütleri yoluyla gümrük vergilerini kaldırma fikrini ortaya attılar.
Avrupa Komisyonu, Çin ile gümrük vergilerine alternatif bir uygulama üzerinde müzakerelere devam etmeye istekli olduğunu bildirdi. Bu kapsamda, AB’nin standart otomobil ithalat vergisi olan %10’a ek olarak, BYD tarafından üretilen araçlar için %17,0, Geely için %18,8 ve SAIC için %35,3 gümrük vergisi uygulanması öngörülüyor.
Uzun süredir devam eden ve Pekin’in misilleme niteliğindeki ticaret adımlarıyla Fransız konyak üreticilerini de etkileyen anlaşmazlığın çözümüne yönelik görüşmeler, ABD Başkanı Donald Trump’ın AB ve Çin de dahil olmak üzere ABD’nin en yakın ticaret ortaklarından bazılarıyla ticaret savaşına girmesinin ardından geldi.
Pekin, geçen yıl Fransız konyaklarına cezai gümrük vergileri koymuştu. Bu durum, dünyanın ikinci büyük ekonomisi olan ve Hennessey, Remy Cointreau ve Pernod Ricard gibi küresel şirketler için önemli bir brendi pazarı olan ülkenin satışlarını olumsuz etkilemişti.
Alman otomotiv endüstrisi derneği VDA, AB ile Çin arasındaki görüşmeleri memnuniyetle karşılayarak, vergileri bir “hata” olarak niteleyerek, müzakereli bir çözüm savundu.
VDA, perşembe günü yaptığı açıklamada, “Mevcut küresel gelişmelerden bağımsız olarak, uluslararası ticaretteki engellerin ve çarpıklıkların nasıl azaltılacağı konusunun da burada tartışılması gerekiyor; yeni engeller yaratmak yerine” dedi.
Geçtiğimiz yıl satışlarının üçte birini Çin’de gerçekleştiren Alman otomobil üreticileri, ABD’den sonra ülkenin en önemli ikinci ticaret ortağıyla ticaret anlaşmazlığı yaşanması endişesiyle tarifelere karşı çıktı.

BERLIN

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...