AB, Çin’in elektrikli araçlar için asgari fiyat

®
Çok Okunanlar

TotalEnergies Türkiye satış ve pazarlama ağını genişletmeye devam ediyor

İmzalanan distribütörlük anlaşması ile TotalEnergies otomotiv madeni yağlarının Balıkesir, Bursa ve Çanakkale’deki satış ve dağıtımı Sura Petrol tarafından gerçekleştirilecek.  Türkiye’de...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir...

Tırmanma Mücadelesi Bursa Şahintepe’ye Taşınıyor

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 4. ayağı olan Şahintepe Tırmanma Yarışı, Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından 4...

Borusan Cat, Global Operatör Yarışması

Borusan Grubu şirketlerinden Borusan Cat, Global Operatör Yarışması ile Türkiye’nin dört bir yanından gelen en yetenekli operatörleri sahada bir...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına...

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde...
Avrupa Birliği ve Çin, AB tarafından geçen yıl uygulanan gümrük vergileri yerine Çin yapımı elektrikli araçlara asgari fiyat belirleme konusunda anlaşmaya vardı. Avrupa Komisyonu sözcüsü Perşembe günü yaptığı açıklamada, şunları söyledi:
Alman Handelsblatt gazetesi perşembe günü erken saatlerde müzakerelerin başladığını bildirmişti.
AB Ticaret Komiseri Maros Sefkoviç’in son 24 saatte Çin Ticaret Bakanı Wang Wentao ile görüştüğü ve her iki tarafın da asgari fiyatların belirlenmesi konusunu ele alma konusunda mutabakata vardığı belirtildi.
Çin Ticaret Bakanlığı, müzakerelerin derhal başlatılacağını bildirdi.
Sefcovic daha önce, asgari fiyatların AB tarifeleri kadar etkili ve uygulanabilir olması gerektiğini söylemişti.
AB tarafından kabul edilen önceki asgari fiyat anlaşmaları, otomobiller gibi karmaşık ürünler yerine homojen emtialar içindi. Komisyon, tek bir asgari fiyatın sübvansiyonların neden olduğu zararı telafi etmek için yeterli olmayacağına inandığını söyledi.
AB, geçen Ekim ayında Çin yapımı elektrikli araçlara uyguladığı gümrük vergilerini %45,3’e kadar yükseltmişti ancak Brüksel ve Pekin, ithal otomobiller için fiyat taahhütleri olarak bilinen asgari fiyat taahhütleri yoluyla gümrük vergilerini kaldırma fikrini ortaya attılar.
Avrupa Komisyonu, Çin ile gümrük vergilerine alternatif bir uygulama üzerinde müzakerelere devam etmeye istekli olduğunu bildirdi. Bu kapsamda, AB’nin standart otomobil ithalat vergisi olan %10’a ek olarak, BYD tarafından üretilen araçlar için %17,0, Geely için %18,8 ve SAIC için %35,3 gümrük vergisi uygulanması öngörülüyor.
Uzun süredir devam eden ve Pekin’in misilleme niteliğindeki ticaret adımlarıyla Fransız konyak üreticilerini de etkileyen anlaşmazlığın çözümüne yönelik görüşmeler, ABD Başkanı Donald Trump’ın AB ve Çin de dahil olmak üzere ABD’nin en yakın ticaret ortaklarından bazılarıyla ticaret savaşına girmesinin ardından geldi.
Pekin, geçen yıl Fransız konyaklarına cezai gümrük vergileri koymuştu. Bu durum, dünyanın ikinci büyük ekonomisi olan ve Hennessey, Remy Cointreau ve Pernod Ricard gibi küresel şirketler için önemli bir brendi pazarı olan ülkenin satışlarını olumsuz etkilemişti.
Alman otomotiv endüstrisi derneği VDA, AB ile Çin arasındaki görüşmeleri memnuniyetle karşılayarak, vergileri bir “hata” olarak niteleyerek, müzakereli bir çözüm savundu.
VDA, perşembe günü yaptığı açıklamada, “Mevcut küresel gelişmelerden bağımsız olarak, uluslararası ticaretteki engellerin ve çarpıklıkların nasıl azaltılacağı konusunun da burada tartışılması gerekiyor; yeni engeller yaratmak yerine” dedi.
Geçtiğimiz yıl satışlarının üçte birini Çin’de gerçekleştiren Alman otomobil üreticileri, ABD’den sonra ülkenin en önemli ikinci ticaret ortağıyla ticaret anlaşmazlığı yaşanması endişesiyle tarifelere karşı çıktı.

BERLIN

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...