AB binek otomobil pazarı 2019’a yavaş başladı…

®
Çok Okunanlar

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

ANKARA – Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) cuma günü yaptığı açıklamada, AB’de binek otomobillere olan talebin Ocak ayında yıllık bazda yüzde 4,6 oranında düştüğünü bildirdi.

Dernek, “Bununla birlikte, toplamda yaklaşık 1,2 milyon birim kayıtlı olmasına rağmen, bu, 2009’dan beri kaydedilen ikinci en yüksek Ocak hacmini temsil ediyor.” Dedi.

ACEA, yeni otomobillere olan talebin, AB’nin beş büyük pazarı da dahil olmak üzere neredeyse 28 üyeli bloğun tamamına düştüğünü söyledi.

“İspanya ve İtalya sırasıyla yüzde 8,0 ve yüzde 7,5 düşüşle en güçlü düşüşleri kaydetti.

VW Group, bu yılın ilk ayında yüzde 24,1 pay ile satışlarda ilk sırada yer aldı.

Volkswagen, Audi, Skoda, Seat ve Porsche markalarına sahip olan grup, satışlarında yıllık 6.5 oranında düşüş ve 288.266 binek otomobil buldu.

Ana markaları Peugeot, Citroen ve Opel olan PSA Group ve Renault Group sırasıyla yüzde 17,1 ve yüzde 9,7 pazar payına sahipti.

Geçtiğimiz yıl AB’de 15 milyondan fazla yeni binek aracı kaydedildi.

AB, Ford, Honda, Hyundai, Mercedes, Renault ve Toyota dahil en iyi uluslararası otomobil üreticilerinin faaliyet gösterdiği Türkiye için ana otomotiv ihracat pazarıdır.

Türkiye’nin Avrupa ülkelerine yaptığı otomotiv ihracatı, 2018 yılında Türkiye’nin toplam otomotiv ihracatının yüzde 79,5’ine tekabül eden 25 milyar doları aşmıştır.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...