A historic gathering of Alpine in Dieppe to celebrate the 70th anniversary

®
Çok Okunanlar

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin...

Mercedes-Benz’de ikonik tasarım tamamen elektrikli GLC

Geleceğin yüzü: Mercedes-Benz’deki ikonik tasarımın yeni çağı tamamen elektrikli GLC ile başlıyor... Mercedes-Benz, otomotiv tarihinin en ikonik tasarım öğelerinden birini...

Chery, Türkiye’de fabrika kurma yatırım planını erteledi mi?

Chery Automobile'ın ortaklarının ülkede yılda 200.000 araç üretme kapasitesine sahip bir üretim tesisine 1 milyar dolar yatırım yapacağı geçtiğimiz...

Euromaster’ın Yeni Genel Müdürü Serhat Sezginsoy

Euromaster’ın Türkiye Operasyonu Serhat Sezginsoy’a Emanet! Michelin Grubu çatısı altında Türkiye’nin 51 ilinde yer alan 163 servis noktasıyla profesyonel lastik...

Türkiye’de elektrikli otomobil satışı ilk kez 100 bini aştı

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgilere göre, otomobil satışları bu yılın ocak-temmuz döneminde geçen yılın aynı...

Elon’a 2018 CEO Performans Ödülü

Tesla Yönetim Kurulu tarafından hissedarlara gönderilen mektupta, Musk'ın 2017'den bu yana bir performans ödemesi almadığı anımsatıldı. Yargı engeline takılan 2018...

Ferrari, Roma’nın yerini alacak olan Amalfi

Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, ön-ortadan, çift turbo V8 motorlu, 2+ coupési Amalfi’yi tanıttı.Ferrari’nin yüksek performansını günlük...
To mark its 70th anniversary, Alpine welcomed 150,000 enthusiasts to Dieppe for an exceptional weekend of celebrations. More than 1,700 Alpine, from yesteryear and today, gathered on the lawns along Dieppe’s seafront.
Alpine unveiled to the public its all-new A390 sport fastback and the limited edition A110 R 70, a tribute to the brand’s 70th anniversary, and the A290, voted 2025 Car of the Year.

The three days of festivities consisted of autograph sessions with Alpine drivers, including Alpine Endurance Team’s Charles Milesi, entertainment and parades through the city centre with the Alpenglow Hy6, A390, A290, A110 R 70, A110 GTS and A110 R Ultime.

To round off the weekend, the largest-ever Alpine parade took place on the former Dieppe/St-Aubin circuit, symbolically bringing together 700 Alpine over 7 km to celebrate the brand’s 70th anniversary.

From 30 May to 1 June, Dieppe, the home town of Jean Rédélé, founder of the brand, was transformed into a veritable Alpine festival. On the seafront lawns, the Alpine community, brought together by the IDÉA association, had the chance to check out the second vehicle of the Dream Garage: the A390.

Revealed a few days earlier by Pierre Gasly, BWT Alpine F1 Team driver, and Zinedine Zidane, Alpine ambassador and patron of its equal opportunity programmes, the A390 was unveiled to the public by Philippe Krief, Alpine CEO, during this anniversary weekend. The A390 then took to the road in its maiden parade through the streets of Dieppe before joining the 700 Alpine gathered for a historic demonstration.

During the three days of festivities, visitors discovered the current A110 range with the anniversary series A110 R 70, the A110 GTS and the A110 R Ultime. The public also had the privilege of watching the Alpenglow Hy6, equipped with the brand’s first 6-cylinder hydrogen combustion engine, take to the streets of the city centre.
“Celebrating Alpine’s 70th anniversary here in Dieppe, where it all began, gives this anniversary a special significance. This gathering illustrates the passion for Alpine and the exceptional bond between a unique heritage that continues today and looks to the future. The A390 is a fitting example of this: looking to the future and fuelled by 70 years of passion and audacity,” said Philippe Krief, Alpine CEO.
A SPECIAL ALPINE LOGO FOR THE 70TH ANNIVERSARY
The A-arrow symbol proudly celebrates the brand’s 70 years: 1955-2025. The use of blue, white and red emphasises the origins of the French brand created by Jean Redele in Dieppe in 1955. The number 70 extends the A-arrow, signifying a brand rooted in its past but looking to the future. The red target in the centre of the wheel another automotive symbol, represents the challenges the brand will take on over the next 70 years!

Diğer Haberler

Ford Transit’in 60 Yıllık Serüveni

9 Ağustos 1965’te üretim hattından indirilen ilk efsanevi Ford Transit’in üzerinden tam 31 milyon 536 bin dakika geçti. 1967’den bu yana Ford Otosan tarafından...

Hyundai, IONIQ Ormanı Projesi ile 1 Milyon Ağaç Dikti

Hyundai Motor Grubu, IONIQ Ormanı girişiminin 10. yıl dönümünü ve dünya genelinde dikilen 1 milyon ağaç kilometre taşını kutluyor. Bu önemli gelişmeleri taçlandırmak için...

Land Rover Özel Asistan Hizmeti Defender ve Discovery Müşterilerine

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Range Rover, Defender ve Discovery markaları için geliştirilen Land Rover Türkiye mobil uygulaması, ayrıcalıklı ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi yolculuğunda...

DS7 ve DS4 modellerinde ayrıcalıklı finansman

DS Automobiles, ağustos ayında Fransız lüksünü seyahat sanatıyla buluşturan DS 7 ve DS 4 modellerinde ayrıcalıklı finansman modelleri sunuyor. Bu kapsamda, benzersiz uzmanlığın yüksek...

Citroen özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini ağustos ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin...

Macera ve Özgürlüğün Markası Jeep Ağustos Fırsatları

Jeep, ağustos ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep yetkili satıcılarına getirenler, Avenger ve...

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...