A historic gathering of Alpine in Dieppe to celebrate the 70th anniversary

®
Çok Okunanlar

OMODA-JAECOO Eylül Ayını Güçlü Bir Satış Performansıyla Tamamladı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları, eylül ayına 32 bin...

Darlık’ta Yağmur Altında Zorlu Mücadele

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası’nın altıncı ayağı olan Mapfre Sigorta İstanbul Tırmanma Yarışı, İstanbul Otomobil Spor Kulübü (İSOK) tarafından...

Tekaydınlar Busworld 2025 Brüksel Fuarı’nda Dünya Sahnesinde

TEKAYDINLAR, BUSWORLD 2025 BRÜKSEL FUARI’NDA DÜNYA SAHNESİNDE.... Ticari araç endüstrisinin en prestijli organizasyonlarından biri olan Busworld 2025 Brüksel Fuarı, bu...

Dunlop SP SPORT LM705W ile kusursuz sessizlik

Dunlop, sessizliğiyle bilinen baykuşların kanat yapısından esinlenerek geliştirdiği yeni yaz lastiği SP SPORT LM705w ile konfor, sessizlik ve uzun...

TAİD: Ağır Ticari Araç Pazarı, 2025’in ilk 9 ayında dengeli bir seyir izliyor

Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD), 2025 yılının Ocak-Eylül dönemine ilişkin pazar verilerini ve sektörel gelişmeleri değerlendirdi.  TAİD verilerine göre, 2025’in...

Garanti BBVA’dan Borusan Next ile 2.Elde Uçtan Uca Dijital Taşıt Kredisi

Garanti BBVA, Borusan Next iş birliğiyle ikinci el araç alımlarında mobilden uçtan uca dijital taşıt kredisi imkânı sunuyor. Garanti BBVA,...

Driftte Muhteşem Sezon Finali…

Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından Spor Toto, HT Spor, Reiss Audio ve lastix.com katkılarıyla düzenlenen 2025 Türkiye Drift Şampiyonası ve TOSFED...
To mark its 70th anniversary, Alpine welcomed 150,000 enthusiasts to Dieppe for an exceptional weekend of celebrations. More than 1,700 Alpine, from yesteryear and today, gathered on the lawns along Dieppe’s seafront.
Alpine unveiled to the public its all-new A390 sport fastback and the limited edition A110 R 70, a tribute to the brand’s 70th anniversary, and the A290, voted 2025 Car of the Year.

The three days of festivities consisted of autograph sessions with Alpine drivers, including Alpine Endurance Team’s Charles Milesi, entertainment and parades through the city centre with the Alpenglow Hy6, A390, A290, A110 R 70, A110 GTS and A110 R Ultime.

To round off the weekend, the largest-ever Alpine parade took place on the former Dieppe/St-Aubin circuit, symbolically bringing together 700 Alpine over 7 km to celebrate the brand’s 70th anniversary.

From 30 May to 1 June, Dieppe, the home town of Jean Rédélé, founder of the brand, was transformed into a veritable Alpine festival. On the seafront lawns, the Alpine community, brought together by the IDÉA association, had the chance to check out the second vehicle of the Dream Garage: the A390.

Revealed a few days earlier by Pierre Gasly, BWT Alpine F1 Team driver, and Zinedine Zidane, Alpine ambassador and patron of its equal opportunity programmes, the A390 was unveiled to the public by Philippe Krief, Alpine CEO, during this anniversary weekend. The A390 then took to the road in its maiden parade through the streets of Dieppe before joining the 700 Alpine gathered for a historic demonstration.

During the three days of festivities, visitors discovered the current A110 range with the anniversary series A110 R 70, the A110 GTS and the A110 R Ultime. The public also had the privilege of watching the Alpenglow Hy6, equipped with the brand’s first 6-cylinder hydrogen combustion engine, take to the streets of the city centre.
“Celebrating Alpine’s 70th anniversary here in Dieppe, where it all began, gives this anniversary a special significance. This gathering illustrates the passion for Alpine and the exceptional bond between a unique heritage that continues today and looks to the future. The A390 is a fitting example of this: looking to the future and fuelled by 70 years of passion and audacity,” said Philippe Krief, Alpine CEO.
A SPECIAL ALPINE LOGO FOR THE 70TH ANNIVERSARY
The A-arrow symbol proudly celebrates the brand’s 70 years: 1955-2025. The use of blue, white and red emphasises the origins of the French brand created by Jean Redele in Dieppe in 1955. The number 70 extends the A-arrow, signifying a brand rooted in its past but looking to the future. The red target in the centre of the wheel another automotive symbol, represents the challenges the brand will take on over the next 70 years!

Diğer Haberler

2025 Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix’si – Cumartesi

George Russell, daha önce F4 Sprint'te 2. sırayı aldıktan sonra Pazar günkü Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix'sine 1. sırada katılmaya hak kazandı. Bu arada Kimi...

Dr. Michael Leiters, 1 Ocak 2026’da Porsche AG’nin CEO’su olacak

Porsche AG Denetim Kurulu, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Dr. Michael Leiters'ı Porsche AG'nin CEO'su olarak atadı. Porsche AG'yi on yıldır...

İşte Dünya Basınında: Yine yaptı Toprak Razgatlıoğlu 2025 WorldSBK Dünya Şampiyonu!

Toprak Razgatlıoğlu, FIM Superbike Dünya Şampiyonası'nda BMW Motorrad Motorsport ile üst üste ikinci Dünya Şampiyonluğunu elde etti. +++ Şampiyonluk, Pazar günü Jerez de la...

IVECO BUS ödüle layık görüldü

IVECO BUS, doğal gazla çalışan minibüslerin tedarikine yönelik en son Consip ihalesinin Lot 1'ini kazandı. Partide şehir içi araçlar (Sınıf I) ve şehirlerarası araçlar...

Dunlop SP SPORT LM705W ile kusursuz sessizlik

Dunlop, sessizliğiyle bilinen baykuşların kanat yapısından esinlenerek geliştirdiği yeni yaz lastiği SP SPORT LM705w ile konfor, sessizlik ve uzun ömürlü performansı bir araya getiriyor.  Türkiye...

Garanti BBVA’dan Borusan Next ile 2.Elde Uçtan Uca Dijital Taşıt Kredisi

Garanti BBVA, Borusan Next iş birliğiyle ikinci el araç alımlarında mobilden uçtan uca dijital taşıt kredisi imkânı sunuyor. Garanti BBVA, müşteri deneyimini dijital çözümlerle dönüştürmeye...

ABB Sürücü Ürünleri Başkanı Tuomo Hoysniemi

İsviçre merkezli otomasyon ve elektrifikasyon teknolojileri lideri ABB, sağladığı enerji tasarrufu ile alanında devrim yaratan Alçak Gerilim Değişken Hızlı Sürücü'sünün (AG VSD) 50’nci yıl...