Lotus swaps its all-electric dream for a 952hp Eletre plug-in hybrid

®
Çok Okunanlar

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën,ikinci nesil C5 Aircross...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

JAECOO’nun Küresel Satışları Kasım Ayında 43 Bin Adedi Aştı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA & JAECOO markaları, kasım ayını rekor seviyede...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

Lotus has made a tactical turn just when we thought this legendary sports car maker was fully committed to the world of electric cars. The company now finds itself reevaluating its aggressive timeline, and the result of this shift is its first hybrid SUV, a powerful new version of the existing Eletre EV crossover, introduced under the name Eletre For-Me.

This is an entirely new chapter for Lotus. The brand initially seemed determined to ditch the gas pump entirely, but it now joins other automakers who realize the transition might need a stepping stone. This “transitional” model isn’t a completely new vehicle, but a revised edition of the Eletre EV built to house a new powertrain. Official images released by China‘s Ministry of Industry and Information Technology confirm that this hybrid maintains the sleek, distinct look of its electric sibling.

Under the familiar bodywork, the Eletre For-Me gets a heart transplant. Lotus pairs a 2.0-liter turbocharged four-cylinder engine, which provides 279 horsepower on its own, with an unspecified electric drive system. Though the final technical details on the battery size and number of motors remain secret, reports indicate a combined output of 952 horsepower. That’s slightly more than the most powerful version of the all-electric Eletre R, which tops out at 905 horsepower.

You would need a keen eye to spot the difference between the hybrid and the standard EV. The exterior is unchanged from the EV model, save for one tiny detail: a discreet ‘For-Me’ badge placed on the decklid. That small nameplate is pretty much the only external clue that this version hides a combustion engine alongside its electric motors.

The dimensions of the hybrid are exactly the same as the fully electric Eletre. This large, sleek SUV stretches 16.7 ft in length, measures 6.63 ft wide, and stands 5.38 ft tall with a generous 9.91 ft wheelbase. Naturally, with the addition of a traditional engine, the weight changes slightly, ranging between 5,677 lb and 5,787 lb depending on the version of the vehicle.

Where this new plug-in hybrid truly shines is in its dual-nature efficiency. The pure electric range alone is useful, with figures sitting between 214 miles and 221 miles under the Chinese CLTC testing cycle. When the system operates as a hybrid, fuel consumption is exceptionally low, hitting as little as 0.0025 ft³ per 62 miles (around 336 miles per gallon) according to WLTC standards.

Once the battery power is gone, the Eletre must rely solely on its combustion engine, and the consumption rises to 0.215 ft³ per 62 miles (roughly 38.6 mpg), which is still respectable for an SUV this size and power. The hybrid models keep Lotus‘s advanced 900V electrical architecture. This setup supports ultra-fast charging. Lotus claims that the battery can charge from 10 percent to 80 percent in just ten minutes.

The Eletre For-Me will first roll out in China, but Lotus has already confirmed plans to bring its new plug-in hybrid lineup to Europe as well. The hybrid Eletre starts a trend that will continue with a plug-in version of the stylish Emeya sedan, which shares the same underpinnings, and another smaller SUV confirmed for release in 2027, proving that Lotus is now committed to a mixed approach rather than an electric-only fleet.

Via

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...
Mercedes-Benz puts luxury S-Class robotaxis on the streets of Abu Dhabi

Mercedes-Benz puts luxury S-Class robotaxis on the streets of Abu Dhabi

The future of transportation is coming, and it's arriving in the plush, leather-clad comfort of...
Xiaomi plans a trio of new EVs

Xiaomi plans a trio of new EVs

Xiaomi auto is not waiting around for the next big thing, according to recent reports....
Renault will make two affordable Ford EVs for Europe

Renault will make two affordable Ford EVs for Europe

Ford will be using renault's electric platform to make two affordable EVs for the European...