Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü gerçekleştirdik. TUCSON’un iç mekanı, etkileyici ekranlar ve ileri teknolojiyle tamamen yeniden tasarlandığını görmekteyiz. Özenle tasarlanmış iç mekan, ferahlık ve pratikliği bir araya getirerek rahatlatıcı bir ferahlık hissi sunuyor. Konforlu arka koltuklar ve geniş bacak mesafesi, herkes için benzersiz bir yolculuk deneyimini daha da zenginleştiriyor.

Koltuklar dik konumdayken 620 litreye, arka koltuklar katlandığında ise 1.799 litreye ulaşan geniş ve fonksiyonel bagaj hacmi, 40:20:40 oranında bölünebilen ve katlanabilen koltuklar sayesinde ekstra esneklik de sunuyor. Konfor için mükemmel bir şekilde konumlandırılan yeni kol dayanağı, yeniden tasarlanan orta konsoldaki kablosuz şarj alanına ve bardak tutuculara ideal erişim sağlıyor.

Zarif kavisli panoramik ekran, iki entegre ekranla, 12,3 inç dokunmatik bilgi-eğlence ekranı ve 12,3 inç dijital gösterge paneliyle zamansız bir teknolojik görünüm yaratıyor. Bilgi-eğlence sistemi, uygulamalarınızı, müziğinizi ve telefon içeriğinizi büyük ekrana yansıtmanıza olanak tanıyan kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto özelliklerini içeriyor.

1,6 litrelik T-GDI benzinli motor ve 47,7 kW’lık elektrik motoru, toplam sistem gücünü 215 PS’ye çıkarıyor. Sisteme güç sağlayan 1,49 kWh’lik lityum iyon polimer batarya, 6 ileri otomatik şanzımana aktarılıyor. FCA-JT sistemi, öndeki aracın veya seyir yönündeki bir yayanın ya da bisikletlinin ani fren yaptığını algıladığında otomatik olarak fren yapıyor. Kör Nokta Çarpışma Önleme Asistanı, sürücüyü kör noktadaki trafik konusunda uyarmak için alt arka tamponda bulunan iki radar sensörü kullanıyor.

DOHC Turbo GDI (Direkt Enjeksiyonlu Turbo) 1.6 T-GDi (Hibrit) motor ise tam 215 beygir güç üretiyor. Aracın uzunluğu 4.510 mm x genişliği 1.865 mm x yüksekliği 1.650 mm, dingil mesafesi ise 2.680 mm’dir. Aracın ön kısmında helezon yaylar ve denge çubuğu içeren bağımsız Mac Pherson tipi süspansiyon yer alırken, arka süspansiyon sisteminde ise çok bağlantılı helezon yay ve denge çubuğu bulunuyor.

Keskin yüzeyleri ve dinamik hatlarıyla modern estetiği bir üst seviyeye taşıyan TUCSON, her sürüşü unutulmaz bir deneyime dönüştürecek akıllı teknolojilerle donatılmış bir tasarımı bir araya getiriyor. Özellikle test sürüşümüz sırasında kat ettiğimiz uzun şehirlerarası otoyollarda bizi hiç yormadı.

Özellikle hibrit motor seçeneği ve modern, üst düzey yenilenen iç mekan donanımıyla yeni Hyundai TUCSON, sürücüsüne ve yolcularına benzersiz bir sürüş deneyimi vadederken, konfor ve güvenliği de bir arada sunmayı başarıyor. Bu nedenle özellikle Hyundai Tucson hibrit modelini tebrik etmek gerekiyor.

Aracın iç mekan konforu, sürüş dengesi, deri koltuklar, konforlu ve çok yönlü işlevsellik ve üst cam tavan artık sadece detaylar değil. Şanzıman sistemi aracın sürüş modlarını ve vites geçişlerini kontrol etmede oldukça başarılı. Araç, uzun ve geniş yapısı ve aracın iç kısmında tasarlanan saklama alanlarıyla oldukça geniş bir portföy sunuyor.

Yeni Hyundai Tucson, 1.6 litrelik T-GDI benzinli motor ve direksiyonda F1 pedallarına sahip manuel vites seçeneği sayesinde spor sürüş modu da dahil olmak üzere birçok yol sürüş koşulunda aracı daha güvenli ve verimli bir şekilde kullanmanızı sağlayan gelişmiş sürüş teknikleri sunuyor.

Bu tekniklerin yanı sıra sürüş güvenliğini ve sürücü ile yolculara konforu bir SUV olarak sunan Tucson hibrit modeli, gerçekten tam bir aile ve tavsiye ettiğim başarılı Hyundai için bir rol model.
Yazı-Fotoğraf: Özgür Sunay


































































































