DACH bölgesi için Avrupalı hızlı şarj sağlayıcısı Ionity’nin başkanı Christoph Schlitzer, Merkur ile yaptığı röportajda Almanya’daki şarj altyapısının gelişimini anlatıyor. Kapsamlı bir ağ sorulduğunda ise farklı bir yanıt vererek, bunun cevabının “evet” olduğunu söyledi.
Önceki öncelikler nedeniyle otoyollar artık çok iyi bir şekilde beslenirken, şehirlerde hâlâ yapılacak çok şey var. Gelecekte Ionity, kendi duvar kutusu olmayan insanlara daha iyi ulaşmak için kentsel yerleri giderek daha fazla geliştirmek istiyor.
Yeni yerler seçerken süpermarketler daha çok odak noktası haline geldi. benzin istasyonlarını yer kısıtlamaları nedeniyle dönüştürmek genellikle zordur ve büyük petrol şirketleri de kendi ağlarını kuruyorlar. Süpermarketler ise yaklaşık 20 ila 30 dakikalık doğal kalma süreleri sunar; bu, yüklemeyi alışverişle birleştirmek için idealdir.
Stretcher’a göre Ionity, şarj gücünü daha da artırmayı ve gelecek yıldan itibaren 600 kW sunmayı planlıyor; bu da şarj sürelerini yaklaşık on ila on iki dakikaya kısaltacak. Ancak henüz hiçbiri bunu desteklemiyor Elektrikli arabalar Almanya’da çok yüksek bir şarj kapasitesi var.
Süpermarketler de giderek daha fazla hızlı şarj altyapısına güveniyor. Rağmen Arabalar Ortalama olarak 350 kW’lık sürekli çıkışa henüz ulaşılamadı; Ionity yöneticisine göre trend açıkça daha hızlı şarja doğru ilerliyor. 27 dakikalık ortalama alışveriş süresi, HPC (yüksek güçlü şarj) teklifleriyle iyi uyum sağlarken, yeni 800 voltluk araçlar gelecekte önemli ölçüde daha yüksek performans sunabilir.
Ionity gibi sağlayıcılar için bir zorluk teknolojik gelişmedir. Yeni Modeller halihazırda ortalama 250 ila 300 kW’a ve 450 kW’ın üzerindeki tepe değerlerine ulaşıyor. Stretcher, bu nedenle gelecekteki gereksinimleri karşılayabilmek için şarj altyapısının uzun vadede planlanması gerektiğini söylüyor. Aynı zamanda pratik olmayan durumlardan kaçınmak için lokasyonda kalış süresine de uygun olmalıdır.
“Almanya iyi gidiyor”
Almanya AB’de iyi durumda. Tüm şarj noktalarında doğru akım (DC) şarj noktalarının oranı ortalamanın üzerindedir ve altyapı özellikle HPC sektöründe güçlü bir şekilde büyümektedir. Aynı zamanda bölgesel aşırı arz da ortaya çıktığından, Ionity artık daha fazla genişlemeye yönelik daha hedefli bir yaklaşım benimsiyor.
Envanterde altyapısı artık eskimiş ve pek kullanılmayan çok sayıda eski 50 kW kolon bulunmaktadır. Ionity, eski konumların yerini aldığında teknoloji Stretcher, yedek parçaların artık güncel olmadığını açıklıyor. Malzemelerin büyük bir kısmı (özellikle elektronik ve bakır) geri dönüştürülüyor. Kural olarak, genellikle yeni yasal gerekliliklerin tetiklediği, yaklaşık on yıl sonra bir değiştirme gerçekleşir.
Stricher, Ionity’nin geri dönüşümü kendisi araştırmadığını ancak tedarikçilerle yakın işbirliği içerisinde çalıştığını vurguluyor. Eski sistemlerin işlevsel bileşenleri mümkünse diğer şarj parklarında yeniden kullanılacaktır. Özel bir ekip onarım ve bakımla ilgilenir.
Menzil konusunda Ionity yöneticisi, pil hücrelerinin yıllık yüzde yedi ila sekiz enerji yoğunluğu kazanacağını söylüyor. Bu, on yıl içinde kapasitenin iki katına çıkarılmasını mümkün kılmaktadır. Bugün birçok Modeller şimdiden gerçek 400 kilometreye ulaştı. Ancak gelecekte hızlı şarj çok önemli olacak ve bu da on iki dakikaya kadar benzer bir menzile olanak sağlayacak.
E-ticarete yeni alım primi tartışmasıArabalar Sedye ihtiyatla diyor. Çekici araçlar ve mevcut şarj altyapısı göz önüne alındığında finansman çok önemli değil. Bonuslar genellikle yalnızca kısa vadeli bir artış sağlar ve müşterilerin beklemesine neden olur. Genel maliyetler açısından, e-mobilite artık içten yanmalı motorlardan daha ucuz ve artan CO₂ fiyatları bu eğilimi güçlendiriyor. Her şeyden önce, hızlı şarjı daha da cazip hale getirmek için elektrik satın alma maliyetlerinin düşürülmesi mantıklı olacaktır.
Otomobil DergisiAlmanya
Automobile Magazine-Germany
































































































