Mazda CX-3 AWD 1.5 litre 105 beygir PowerSence
Yazı ve Fotoğraf: Umut Özgür SUNAY
Mazda’ nın yeni kompakt crossover modeli CX-3 AWD otomatik 4 tekerden çekiş sistemine sahip olan Mazda’nın ürün gamında çok önemli bir yere sahip yeni oyuncusu diyebiliriz. Aracımızı hem asfalt hemde hafif çakıllı tozlu yollarda hafif off-road şartlarında AWD 4 çeker sistemini deneyerek test etmek imkanımız oldu. Markanın KODO Hareketin Ruhu; Gücün gövde ile birleşmesi ile oluşan diğer modellerinde olduğu gibi MAZDA CX-3 aracına motor ve şase uyum yapısı ile birlikte bütünlük sağlamış. CX-3’ün kullanım ve sürüş özellikleri; 1.5 litre 105 beygir gücünde otomatik 6 ileri vites yapısına sahip. Manuel kullanıma da uygun ve başarılı. Vites artısı bakımından direksiyon arkasında bulunan vites kulakçıkları yardımı ile artı ve eksi olarak vites ufaltıp, büyütebilirsiniz. 1.5 litrelik dizel motor oldukça sessiz bir çalışma ortamına sahip. İçeriye normal kullanımlarda hiç bir şekilde ses vermiyor. Yalnız vitesi manuel kullanımlarda gaza ani hareketler ile yüklenme yaptığınızda sıkıştırma halinde motordan çok güzel agresif spor bir ses alabiliyorsunuz. Bu da arkada ki sportif çift egzos sistemine sahip MAZDA CX-3’ten oldukça tatlı ve agresif bir ses almanızı sağlıyor. Aracımızı şehir içi ve bozuk yollarda denediğimizde şehir içinde ortalama 100km ‘de 8.5 litre yaktı. Fakat daha ekonomik kullanımlar da bu ortalamayı düşürebilirsiniz. Üzerinde 18 inç PowerSense modelinde jantlar ve lastikler bulunuyor. Hafif çakıllı bozuk yollarda lastikler direksiyona bir sertlik verebiliyor. Bunun sebebi MAZDA CX-3’ün Mazda MX-5 sportif genlerinden üretilmiş olmasından kaynaklanıyor.Mazda’yı bu anlamda kutlamak gerekiyor, Çünkü alt yapısı ve görüntüsü itibarı ile pazarında oldukça güçlü satabilecek bir araç. Aynı şekilde yurt dışında yılın aracı seçilerek ödül almış bir otomobil. En yakın rakibi ise Nissan Juke. Fakat Juke araç rakibi olarak gösterilsede bence yeni qashqai’ye rakip sayılabilecek kompakt bir Suv havasında. SKY active teknolojisi ile üretilen Mazda otomobilleri CX-3 modelinde de ayrı bir mühendislik harikası. SKY active teknolojisi yakıt performansınızı minimize etmenize olanak sağlıyor aynı zamanda. Start&Stop tuşu ile trafikte kaldığınızda ayağınız frendeyken motor susuyor. Buda elbette aracınızın daha az yakıt sarfiyatı için önemli bir unsur. CX-3’te hillholder yani yokuş kalkış destek asistanıda çok iyi şekilde çalışmakta. Özellikle dik eğimli yollarda otomatik vites farklı ile bu rahatlığı yaşamanız mümkün. Kullanmış olduğumuz test aracı powersence donanıma sahip.
En yüksek donanıma sahip aracımızda beyaz renk’e yakın bir deri döşeme ile kaplı. Üzerinde kırmızı çizgi ve geçişler var. Oldukça iyi ve kaliteli bir deri döşeme lüks segmenti aratmıyor. Aracın içerisinde sportiflik ile birlikte prestijli bir görünüm katmayıda ayrıca bu donanım seviyesi başarmış. CX-3 aracımızın ön göğüs konsol bölümünde tam orta kısımda dijital bir ekran bulunmakta. Ve bu ekrandan araçla ilgili istediğiniz bir çok bilgiye ulaşmanız mümkün. Vitesin hemen yanında yer alan topuz menü sayesinde bu ekrandan medya ses sistemi, sportif göstergeler, yakıt sarfiyatı, navigasyon , USB gibi bir çok bilgiye müdahale edebiliyorsunuz. Biraz alman ve ingiliz otomobillerini anımsatıyor bu dönen tuş ve ekran görüntüsü. Orta’daki bu ekran yardımı ile geri görüş kamerası da ayrıca size yardımcı olan diğer önemli bir özelliği. Aracımız 1.5 litrelik bir dizel motora göre perfomansı oldukça tatmin edici hızlı ve seri bir yapıya sahip. Özellikle hafif arazi kullanımlarında vites kulakçıkları hızlı geçişleri ile size iyi bir sürüş dinamiği sağlıyor. Mazda CX-3 aracımızın bir diğer hayran kaldığım yapısı ise Fren sistemi. Çoğu araçta arayıpta bulamadığım ve söyleyemediğim bir fren yapısı var. ABS devreye girmeden dahi bile arazide sizi çok kolayca kısa anda yavaşlatıp durdurabiliyor. Asfalt kullanımlarında da bir o kadar başarılı fren sistemine sahip Mazda CX-3. Sert çelikten üretilmiş olan hafif şasi ve karoser yapısı 1.5 litrelik 105 beygire sahip Mazda CX-3’ün kolayca daha rahat bir şekilde hızlanmasını sağlıyor. Rakiplerine baktığımızda ise Mazda CX-3’ün fiyat avantajı ile beraber sunmuş olduğu donanım ve yapısal özellikleri artıda.
CX-3 oldukça fazla güvenlik donanımına da sahip. Öndeki araç ile aranızdaki mesafeyi korumayı sağlayan ve gerektiğinde fren yapan mesafe koruma sistemine de sahip.
CX-3 aracımızın yine ön kokpit bölümünde iki adet usb girişi var. Sürücünün tam önünde diğer modellerinde de bulunan display bir ekran açılıyor. Bu ekran da hızınızı görebiliyorsunuz. Öndeki araçla olabilecek takip mesafenizi de göstermekte. Aracımız elbette anahtarsız çalışmakta. Mazda CX-3 aracımız çok ufak olmayan hatırı sayılır bir bagaj hacmine sahip. Tabi koltukları yatırıp daha fazla geniş alan kullanma imkanınızda her araçta olduğu gibi CX-3’te de sunuluyor. CX-3 aracımızın çok kuvvetli bir müzik sistemi bulunuyor. Bose marka müzik sistemi arka bagaj bölümde gizli haznede stepne kısmına konuşlandırılmış. Aracımızın iç özelliklerinde kol dayama ünitesini en üst donanım ile beraber standart olarak alabilirsiniz. Suv kökenli aracımıza dışarıdan baktığımızda çamurlukları üzerinde bulunan siyah plastik hatları aracın AWD 4 çeker özelliğini vurguluyor. Ayrıca, kapı yanlarında çok başarılı şekilde kapıların açmada ve sürtme esnasında zarar görmesini engelemek amacı ile aliminyum kaplamalı koruma çubukları bulunuyor. Oldukça işe yaradığını söylememizde fayda var. Mazda CX-3 aracımızın 82.300 TL den başlayan 4×2 vites seçenekleri mevcut. Test aracımızın fiyatı ise 111.800 TL en üst donanıma sahip iken. CX-3 Mazda mühendisleri tarafından sportif bir coupe havasında tasarlanmış. Alt yapısı ve yol tutuşu çok kuvvetli bir model. Türkiye şartlarında kullanabilecek ve çok satacak hatta yollarda çok dikkat çeken bir model oldu artık. Bence CX-3 özel bir otomobil yarı SUV’da diyebiliriz. Çünkü otomobil ile abisi olan CX-5 Suv modelinin arasında kalan orta bir model. Zeki ve teknolojinin son ürünü i-ACTIVSENSE güvenlik özellikleri ihtiyaç duyduğunuz tüm emniyet ve korumayı size sağlamak üzere tasarlanmış. Dahili sensörler ve kameralar etrafınızı kontrol ederek sizin için etrafı denetler. Kör Nokta İzleme gibi teknolojiler şerit değiştirirken veya geri geri giderken çarpışmayı önlemek üzere size yardımcı oluyor.
Kısacası; Karartılmış kapı çerçevelerinin, çıtalar ve sütunların pencere silueti oluşturduğu şık üst kabin ile yaptığı kontrast, otomobilin arkasına doğru kesintisiz bir akış sunuyor. Mazda CX-3’ün şık iç kabini ortamındayken aracın benzersiz karakterini ve kişiliğini daha iyi hissedebilirsiniz. Sezgisel özellikler ve yenilikçi tasarım bileşenleriyle konforu ve pratikliği bir araya getiren bu araçta, kalıcı ve en yüksek kaliteli işçilik kullanıldı. Koltuk ve kadran döşemelerinde ve diğer malzemelerde kullanılan renk kombinasyonlarıyla radikal yeni bir görünüm oluşturulmuş. Mazda CX-3, benzersizliği, şıklığı ve göz alıcı KODO – Hareketin Ruhu tasarımını bir araya getiren bir kompakt crossover otomobil olup, yaşam tarzınıza uyan konfor ve pratiklik sunuyor. Ödül sahibi SKYACTIV teknolojisi ödünsüz sportif performans ve dinamik, hassas kontrol sunan Mazda CX-3 hem şehir içi hem de şehir dışında harika sürüş keyfini ön plana çıkarıyor. Mazda CX-3 sizi rahat ettiren ve yenilikçi ergonomik tasarıma sahip. MZD Connect ve i-ACTIVSENSE güvenlik özellikleri her sürüşü eğlenceli, keyifli ve emniyetli bir hale getiriyor. Bunlar, Mazda CX-3’ün neden alışılmışa meydan okuduğunu ve en iyi sürüş deneyimi için yeni bir standart oluşturduğunu gösteren sebeplerden sadece birkaçı…Ayrıca, yeni Kasım sayımızda online dijital dergimizde Mazda CX-3 testimizi okuyabilirsiniz.