Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

®
Çok Okunanlar

Yılın Otomobili 2026 adayları: jüri süreci ve Brüksel’de final

Yarım asrı aşkın süredir düzenlenen uluslararası Yılın Otomobili seçimi, ilk kez 1964’te yapıldı. O günden bu yana yarışma, kalabalık...

Volkswagen, Września’daki tesisi yeni nesil elektrikli Crafter için büyütüyor

Volkswagen, Polonya’nın Września kentindeki tesisinin genişletileceğini resmen doğruladı; tamamen elektrikli Crafter’ın yeni nesli burada üretilecek. Saha için yeni bir...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor....

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş şarj performansıyla kapsamlı bir...

Jaguar-LandRover dünya çapında üretime yeniden başladı…

JLR, 1 Eylül’deki siber saldırı sonrası 6 haftalık duruşu bitirip Halewood dahil dünya çapında üretime döndü. Range Rover üretim...

Yeni Porsche Macan EV GTS: 563 bg, daha çevik şasi ve 270 kW hızlı şarj

Porsche, Macan EV ailesini GTS ile genişletti: 563 bg, 3.6 sn, 95 kWh batarya, 270 kW hızlı şarj ve...
Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için ona nasıl bakılacağını öğrenin.
Hibrit otomobiller pazarda giderek daha fazla yer kazanıyor. Elektrikli ve içten yanmalı motorların kombinasyonu, onları çok daha düşük yakıt tüketimiyle verimli, ekolojik bir alternatif haline getiriyor. Ancak birçok sürücü, hibrit bir otomobilin gerçekte ne kadar dayandığını ve bakımının geleneksel bir araca göre daha pahalı olup olmadığını merak ediyor.
Sürdürülebilir mobilite konusunda üreticilere ve uzmanlara göre önemli olan pilin bakımı, hibrit sistemin teknolojisi ve kullanım koşullarıdır. İşte bu arabaların ne kadar dayanıklı olduğu, pillerinin nasıl davrandığı ve ömürlerini uzatmak için ne yapılması gerektiği.
Hibrit araba nedir ve nasıl çalışır?
Hibrit bir otomobil iki güç aktarma organını birleştirir:
İçten yanmalı bir motor (benzinli veya dizel).
Şarj edilebilir bir pille çalışan bir elektrik motoru.
Her ikisi de yakıt tüketimini ve kirletici emisyonları azaltmak için koordineli olarak çalışır.
Elektrik sistemi düşük hızlarda veya şehir içinde devreye girerken, içten yanmalı motor daha fazla güce ihtiyaç duyulduğunda veya yüksek hızlarda sürüldüğünde devreye girer.
Ayrıca hibrit otomobillerde, aküyü yeniden şarj etmek için fren yaparken veya yavaşlarken üretilen enerjiyi geri kazanan rejeneratif bir fren sistemi bulunur.
Akü: hibrit otomobilin kalbi
Hibrit akü, aracın en önemli bileşenlerinden biridir. Kalitesi ve bakımı, otomobilin toplam dayanıklılığını büyük ölçüde belirler.
Bu piller, modele ve üreticiye bağlı olarak nikel-metal hidrit (NiMH) veya lityum-iyon (Li-Ion) gibi farklı malzemelerden yapılabilir.
Elektronik bir cihazın aksine, elektronik yönetim sistemleri şarj ve deşarjı otomatik olarak düzenlediğinden, hibrit araç aküleri zamanla “bağımlı hale gelmez”.
Hibrit bir araba ve aküsü ne kadar dayanır?
Toyota, Hyundai ve Volkswagen markalarına göre hibrit otomobil aküleri ortalama olarak 8 ila 10 yıl veya 100.000 ila 200.000 kilometreye eşdeğer bir süre dayanır.
Bu aralık, hibrit teknolojisinin türüne bağlı olarak değişebilir:
HEV (Hibrit Elektrikli Araç): Rejeneratif frenleme yoluyla kendi kendini şarj eden akü.
PHEV (Plug-in Hybrid): ayrıca harici fiş ile şarj edilir.
MHEV (Mild Hybrid): alçak gerilim yardımcı elektrik sistemi.
Uygun bakım yapıldığında, hibrit otomobiller 250.000 ila 350.000 kilometre arasında toplam kullanım ömrüne ulaşabilir, bu da büyük bir değişim gerektirmeden önce 10 veya 15 yıllık kullanıma eşittir.
Bir hibritin ömrünü etkileyen faktörler
Aracın süresi çeşitli hususlara bağlıdır:
Düzenli bakım: Üreticinin tavsiyelerine göre yağı, soğutma sıvısını, frenleri ve şarj sistemini kontrol edin.
Hava koşulları: Yüksek sıcaklıklar pil verimliliğini ve ömrünü azaltır.
Düşük sıcaklıklar yakıt tüketimini artırabilir ve rejeneratif şarjı sınırlayabilir.
Sürüş tarzı: Yumuşak, öngörülü bir sürüş, enerji tasarrufuna ve sistemdeki aşınma ve yıpranmanın azaltılmasına yardımcı olur.
Kullanım sıklığı: Düzenli olarak kullanılan arabalar aküleri aktif ve dengeli tutma eğilimindedir.
Uygun lastik basıncı: Üreticinin spesifikasyonlarına göre bakımının yapılması enerji verimliliğini artırır.

Diğer Haberler

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri ve teknolojiyi geliştirmeyi başarıyor. Elektrikli...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için ona nasıl bakılacağını öğrenin. Hibrit otomobiller...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı. İtalya bayisi Kmobility iş birliğiyle...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma noktalarından biri olan Equip Auto Paris Fuarı’nda ilk kez...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir durumdan kaynaklanabilecek olası tehlike” ve...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması imzaladığını duyurdu. Bu iş birliği...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Maxus, Türkiye hafif ticari araç pazarına yeni bir...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın...

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları,...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden...

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor. iX3’ün yakaladığı ivmenin ardından şirket, daha ulaşılabilir konumlanan ama...