TÜSED’den Yedek Parça Tedarik Süreçlerine Dair Çözüm Çağrısı

®
Çok Okunanlar

BYD Türkiye, “Teknoloji Şovu”na TEKNOFEST İstanbul’da Devam Etti

YD Türkiye, Kemerburgaz’da inşa ettiği özel alanda YANGWANG U8 ve YANGWANG U9’un benzersiz yeteneklerini sergilediği nefes kesen teknoloji şovunun...

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur...

Leapmotor B05’in Dünya, B10’un ise Avrupa Prömiyerini Bir arada Gerçekleştirdi

Elektrikli mobilitenin öncü temsilcilerinden Leapmotor, yeni nesil iki önemli oyuncusunun tanıtımını bir arada gerçekleştirdi. IAA Mobility 2025’e güçlü bir...

Volkswagen Ticari Araç’tan Crafter Servis’e Eylül ayına özel Sıfır Faizli Kredi

Volkswagen Ticari Araç, Crafter Servis modeli için Eylül ayına özel sıfır faizli kredi kampanyası başlattı. Volkswagen Doğuş Finans (Vdf)...

OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Renault’nun Bursa üssünde üretim hattını inceledi

Oyak Renault’nun Bursa’daki üretim üssünü ziyaret eden OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Duster, Clio ve Boreal modellerinin üretim hatlarını...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...
60 Milyar TL’lik Yedek Parça Tedariki Sigorta Eksperlerinin Yönetiminde
TÜSED Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği Yönetim Kurulu, sigorta sektöründe kritik öneme sahip olan yedek parça tedarik süreçlerine ilişkin kapsamlı bir değerlendirme yaptı. Yapılan açıklamada, yalnızca 2025 yılı itibarıyla eksperler tarafından yönetilen hasar dosyalarında 60 milyar TL değerinde ve 14,5 milyon adet yedek parçanın tedarik edileceğinin öngörüldüğü belirtildi. Bu rakam, sistemin ekonomik katkısını ve sektörün maliyetlerini dengelemede ne kadar kritik bir rol üstlendiğini açıkça ortaya koyuyor.
TÜSED Yönetim Kurulu, yedek parça tedarik sisteminin sigorta şirketlerine yıllık ortalama yüzde 30’a varan bir maliyet avantajı sağladığını, sadece eksperler aracılığıyla yönetilen dosyaların bile yılda yaklaşık 20 milyar TL tasarruf anlamına geldiğini vurguladı. Bu kazanımın hem sigortacı, hem poliçe prim hesaplamalarına yansıması ile sigortalı açısından vazgeçilmez olduğunun altı çizilirken, mevcut sistemin işleyişinde karşılaşılan sorunlara da önemle dikkat çekildi.
Tedarikteki aksamalar sektörde güven problemi yaratıyor.
Yönetim Kurulu tarafından yapılan açıklamada, tedarik sürecinde yaşanan gecikmelerin ve aksaklıkların sadece sigorta eksperlerine ve bürolarına ek iş yükü yaratmakla kalmadığı, aynı zamanda sigortalıların sektöre olan güvenini de zedelediği ifade edildi. Yanlış veya gecikmeli parça temini, stok ve fiyat güncellemelerindeki aksaklıklar, kargo sürecinde hasar gören ürünler ve yurt dışından temin edilen parçaların bekleme sürelerinin 20 günü aşması gibi örnekler, sürecin sürdürülebilirliğini tehdit eden başlıca unsurlar arasında gösterildi. TÜSED, bu sorunların iletişim krizlerine yol açtığını, özellikle de sigortacılığın güven ilkesi üzerine kurulu bir hizmet alanı olduğu düşünüldüğünde, sektör için ciddi riskler doğurduğunu hatırlattı.
Dernek, sigortalılar, servisler ve sigorta şirketleri arasında doğrudan iletişim kurabilen tek tarafın eksperler olduğuna işaret ederek, sistemdeki sorunların tüm sonuçlarını üstlenmek zorunda kalan eksperlerin giderek taşınamaz bir yük altına girdiğini aktardı. Bu durumun, sigortalılar için de artan bir güvensizlik anlamına geldiği ifade edildi.
Keyfiyetlerin ortadan kaldırılması adına kural seti oluşturulmalı
TÜSED Yönetim Kurulu, mevcut sorunların çözümü için acil adımlar atılması gerektiğini de kamuoyu ile paylaştı. Parça kataloglarının sürekli güncel tutulması, sistem entegrasyonlarının hızlandırılması, tedarikçi firmaların şeffaf ve güçlü iletişim kanallarına sahip olması, fiyatların ve stok bilgilerinin gerçek zamanlı olarak aktarılması, lojistik süreçlerin denetim altında tutulması ve teslimat kalitesinin artırılması gerektiği özellikle vurgulandı. Bunun yanında, operasyonlarda keyfiyetin ortadan kaldırılarak sektörde düzen sağlayacak bir kural seti oluşturulması gerektiği belirtildi.
Öte yandan TÜSED Yönetim Kurulu, tedarik uygulamasının sektör için vazgeçilmez olduğuna, ancak mevcut haliyle sürdürülebilirlik sınırlarını zorladığına dikkat çekerek şu çağrıda bulundu: “Tedarik süreçlerinin iyileştirilmesi, sektörde düzenin sağlanması ve sigortalı güveninin korunması için Kamu otoritesi liderliğinde tüm paydaşların katılımıyla acilen bir düzenleyici reform süreci başlatılmalıdır. Sigorta eksperleri, sektörün en önemli güven köprüsüdür ve bu köprünün zedelenmemesi için tedarik konusunda da sorumluluk bilinciyle hareket etmektedir.”

Diğer Haberler

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK ile Başladı “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla bir dünya markası olan Karsan, dünya çapında gerçekleştirdiği başarılarına...

Otomotiv şirketlerinin yüzde 86’sı yapay zekâya yatırım yapıyor

KPMG'nin “Küresel Otomotiv Yöneticileri” anketine göre sektördeki her üç yöneticiden biri üç yıl içinde iş modellerinin tamamen değişeceğini öngörürken, otomotiv şirketlerin yüzde 86'sı yapay...

Aon, Formula 1takımı Scuderia Ferrari HP’nin sponsoru oldu

Aon, Formula 1'in en köklü takımlarından Scuderia Ferrari HP ile uzun süreli bir sponsorluk anlaşması imzaladı. Monza'daki İtalya Grand Prix'siyle başlayan iş birliği; hız,...

TÜSED’den Yedek Parça Tedarik Süreçlerine Dair Çözüm Çağrısı

60 Milyar TL’lik Yedek Parça Tedariki Sigorta Eksperlerinin Yönetiminde TÜSED Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği Yönetim Kurulu, sigorta sektöründe kritik öneme sahip olan yedek parça tedarik...

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW ve MINI markalı 40 bin bağlantılı otomobil, sürücülerine...

BYD Türkiye, “Teknoloji Şovu”na TEKNOFEST İstanbul’da Devam Etti

YD Türkiye, Kemerburgaz’da inşa ettiği özel alanda YANGWANG U8 ve YANGWANG U9’un benzersiz yeteneklerini sergilediği nefes kesen teknoloji şovunun ardından, şimdi de bu modelleri...

BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri Başlıyor

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin dünyanın en yüksek sporcu katılımına sahip golf turnuvası BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri, 17 – 21 Eylül...