Verstappen de gelecek sezon farklı bir takıma gidebilir. Geçtiğimiz ay F1’deki en büyük pist dışı konu, Mercedes’in onunla sözleşme imzalamakla ilgilenebileceğine dair söylentiler dolaşırken Verstappen’in geleceği oldu. Verstappen’in Red Bull ile 2028 sezonuna kadar bir anlaşması var, ancak çok sayıda rapor, sözleşmesinde sezon sonunda takımdan ayrılmasına izin verecek bir performans maddesi olduğunu öne sürdü.
Bu arada Mercedes, büyük transferlere yabancı değil. Takım, on yıldan uzun bir süre önce, F1’e yeniden girdikten kısa bir süre sonra McLaren’dan Lewis Hamilton ile sözleşme imzalayarak F1’i şaşkına çevirdi. Bu ortaklık, Hamilton’ın 2010’ları domine etmesi ve Mercedes ile altı şampiyonluk kazanması nedeniyle inanılmaz derecede verimli oldu.
Verstappen, geleceği hakkında kamuoyu önünde konuşmayı reddederken, Mercedes takım patronu Toto Wolff, takımın Verstappen’le sözleşme imzalamakla ilgilendiğini doğruladı. George Russell, Avusturya’da Verstappen’in gelecek sezon takım için bir seçenek olabileceğini açıkça belirtti ve kendisi de takımla yeni bir anlaşma müzakere ediyor. Russell’ın sözleşmesi 2025’in sonunda sona eriyor çünkü şu anda sıralamalarda dördüncü sırada ve Verstappen’in 18 puan gerisinde.
Russell, son birkaç sezonda Mercedes’in aracını en üst düzeye çıkardı çünkü takım, önceki nesil araç üretiminde Hamilton ile zirveden düştü. Ancak Mercedes’in hem motorlar hem de şasi için kural değişiklikleriyle dolu bir 2026 sezonu öncesinde en iyi motora sahip olduğu ve hızla F1 yığınının zirvesine geri dönebileceği söyleniyor.
Mercedes Verstappen’i alabilseydi, Russell’ı da takımda tutmak ister miydi? İkisi tam olarak en iyi arkadaş değiller ve Mercedes, yedi kez şampiyonun Ferrari’ye geçmesinin ardından bu sezon Hamilton’ın yerine 18 yaşındaki Kimi Antonelli’yi terfi ettirdi. Antonelli sıralamalarda yedinci sırada yer alıyor ve şu ana kadar öngörülebilir çaylak mücadeleleriyle dolu bir sezon geçiriyor. Ancak Russell hala sadece 27 yaşında ve kariyerinde dört galibiyeti var.
Horner aleyhindeki şikayet 2024’te reddedildi
Horner’ın kovulması, bir kadın takım çalışanının uygunsuz davranış iddialarının ardından işini sürdürmesinden bir yıl sonra geldi. Kadın, 2024 sezonu öncesinde Horner hakkında şikayette bulundu ve bu, bağımsız bir soruşturmaya yol açtı. Ancak bu soruşturma sonuçlandı ve Red Bull’un soruşturmanın sonuçlarını gizli tutması nedeniyle şikayet sezon başlamadan hemen önce reddedildi.
Verstappen, 2024’te tekrar şampiyonluğu kazanmaya devam etti, ancak Perez’in mücadeleleri, Red Bull’un arka arkaya üçüncü takımlar şampiyonluğunu kazanamayacağı anlamına geliyordu. McLaren, Red Bull’un Ferrari’nin arkasında üçüncü olmasıyla 2024’te takımlar şampiyonluğunu aldı.
Red Bull’un mekanik hakimiyetinin büyük bir kısmında pay sahibi olan bu adam da sezon içinde takımdan ayrıldı. Araç tasarımcısı Adrian Newey, 2025 sezonu ve sonrası için Aston Martin’e katılmak üzere Eylül ayında takımdan ayrıldı. Newey, Verstappen’in 2022 ve 2023 sezonlarında sekiz yarış dışında tüm yarışları kazanmasına yardımcı olan baskın Red Bull aracını tasarladı. 2006’dan beri takımla birlikteydi.
Newey, Sebastian Vettel’i 2010’dan 2013’e kadar arka arkaya dört şampiyonluğa taşıyan arabayı tasarlamasıyla da tanındı. Red Bull, 2022’den itibaren olduğu gibi, 2010’da yeni düzenlemeler getirildiğinde rekabette bir adım öndeydi ve Vettel, bu süre zarfında 34 yarış kazanarak arka arkaya dört şampiyonluk kazandı.
Kendisi de eski bir sürücü olan Horner, 1990’ların sonunda sürücülükten emekli oldu ve yarış yönetimine girdi. 2005 yılında enerji içeceği şirketi eski Jaguar F1 takımının varlıklarını satın aldığında Red Bull’da takım patronu olarak atandı ve kuruluşundan bu yana takımın tek lideri oldu. Horner’ın görev süresi boyunca Vettel ve Verstappen’in kazandığı sekiz şampiyonluğun yanı sıra Red Bull, Perez, Daniel Ricciardo ve Mark Webber’in de yarış galibiyetleri almasıyla altı takımlar şampiyonluğu kazandı.