Tesla, Nevada’daki lityum-demir-fosfat (LFP) pil hücresi fabrikasını tanıttı ve üretime başlamaya neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor.
LFP hücrelerini kullanan diğer birçok otomobil üreticisi gibi, Tesla da pil hücresi tedariki için büyük ölçüde Çinli üreticilere güveniyor. Tesla’nın en ucuz elektrikli araçlarının tümü LFP hücrelerini kullanıyor ve tüm enerji depolama ürünleri yelpazesi, Megapacks ve Powerwall’lar da Çinli üreticilerin daha uygun fiyatlı LFP hücre kimyasını kullanıyor.
Çinli üreticilere olan bu bağımlılık, ABD ile Çin de dahil olmak üzere neredeyse tüm dünya arasında devam eden bir ticaret savaşının ortasında, ABD’li otomobil üreticileri ve Tesla gibi pil paketi üreticileri için ideal olmaktan çok daha az ve özellikle karmaşık.
Geçen yıl itibariyle, Çin’den gelen pil hücrelerine zaten %25’lik bir tarife uygulanıyordu, ancak bu, Çin’e yönelik bazı tarifeleri duraklatmadan önce Trump döneminde %80’in üzerine çıktı. Müzakereler tamamlanana ve ticaret savaşı çözülene kadar nereye varacakları belirsizliğini koruyor, ancak birçok kişi bunun daha yüksek olmasını bekliyor.
Trump’ın iktidara gelmesinden önce Tesla, %25’lik tarifelerden kaçınmak için ABD’de küçük bir LFP pil fabrikası kurmayı planlamıştı. Otomobil üreticisi, pil hücresi tedarikçilerinden biri olan CATL’den eski üretim ekipmanlarını güvence altına aldı ve küçük ölçekli üretim için ABD’de dağıtmayı planladı.
Tesla şimdi Nevada’daki fabrikanın yeni görüntülerini yayınladı ve “tamamlanmak üzere” olduğunu iddia etti. Önceki raporlar, Tesla’nın yeni fabrikada yılda yaklaşık 10 GWh LFP pil hücresi üretmeyi hedeflediğini belirtmişti. Hücrelerin Tesla’nın ABD’de üretilen Megapack’inde kullanılması bekleniyor. Tesla şu anda Kaliforniya’daki fabrikasında yılda 40 GWh Megapack üretme kapasitesine sahip. Şirket ayrıca Teksas’ta yeni bir Megapack fabrikası üzerinde çalışıyor. Ford ayrıca Michigan’da kendi LFP pil hücresi fabrikasını geliştiriyor, ancak bu kolaylık, planlanan 35 GWh üretim kapasitesiyle önemli ölçüde daha büyük.