İngiliz yapımı Qashqai’deki yeni e-POWER

®
Çok Okunanlar

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor....

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Yeni Porsche Macan EV GTS: 563 bg, daha çevik şasi ve 270 kW hızlı şarj

Porsche, Macan EV ailesini GTS ile genişletti: 563 bg, 3.6 sn, 95 kWh batarya, 270 kW hızlı şarj ve...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş şarj performansıyla kapsamlı bir...

Bugatti, tamamen elektrikliye geçmiyor: Tourbillon hibrit V16 ile sahnede

Mate Rimac, Bugatti’nin tamamen elektrikliye geçmeyeceğini söylüyor. 1.800 hp’lik hibrit V16 Tourbillon 2026’da üretimde; 250 adetlik seri şimdiden tükendi. Bugatti...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın Motorlu Araçlar, Yenimahalle'de açtığı...
Küresel lansmanından yaklaşık on yıl sonra Nissan, benzersiz e-POWER teknolojisinin yeni neslini İngiliz yapımı Qashqai crossover’da piyasaya sürüyor.
Daha iyi yakıt verimliliği, daha düşük emisyonlar ve daha yüksek arıtma için kapsamlı bir şekilde yeniden tasarlanan ve Sunderland’de üretilecek olan Yeni e-POWER, yakıttan sıfır emisyona geçişi daha da kolaylaştıracak.

İlk olarak dört yıl önce bölgede piyasaya sürülen e-POWER, bir EV’nin sorunsuz, zahmetsiz hızlanmasını ve iyileştirilmesini geleneksel yanma gücünün günlük rahatlığıyla birleştirerek, fişe takmaya gerek kalmadan elektrikli bir sürüş deneyimi sunmak için geliştirildi.
Dizelin menzili ve rahatlığı, bir EV’nin inceliği ve duyarlılığı ile e-POWER’ın kalbinde, gerçek müşteri avantajları sağlayan benzersiz bir ilke vardır: benzinli motor sadece elektrik üretmek için kullanılır ve bu elektrik doğrudan tekerlekleri tahrik etmek için elektrik motoruna dağıtılır ve gerektiğinde aküyü şarj eder.

Geleneksel hibritlerin aksine, tekerlekleri sürmek için benzin gücünü ve elektrik enerjisini birleştirmek için karmaşık bir dişli kutusu ve kaplin yoktur, bu da tepkinin anında olduğu ve sürüşün tıpkı bir EV gibi her zaman yumuşak olduğu anlamına gelir. Ve bir EV gibi, e-POWER’daki rejeneratif fren sistemi kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürür ve aküye geri beslenir.
Yeni e-POWER, bu konsepti alıyor ve sınıfının en iyisi performans, EV benzeri iyileştirme ve gerçek dünya yakıt verimliliği dengesi sunmak için daha da yükseltiyor – ancak geleneksel bir içten yanmalı motorlu aracın menzili ve esnekliği ile.

Yeni e-POWER, her kilit alanda önemli iyileştirmeler getiriyor:
Yakıt tüketimi: 62mpg’ye (WLTP) düşürüldü – segmentinin en iyisi rakamlar, 745 millik potansiyel bir menzile eşittir
CO₂ emisyonları 116 g/km’den 102 g/km’ye düşürüldü, bu da mevcut yinelemeye kıyasla %12’lik bir azalma
Kabin gürültüsü: önceki nesle kıyasla 5,6 dB’ye kadar azaltılır – EV benzeri incelik sunar
Spor Modunda +10kW artış – daha duyarlı ve ilgi çekici bir sürüş sağlar
Kapsamlı motor değişiklikleri
Yeni e-POWER’ın merkezinde, elektrik motorunu, jeneratörü, invertörü, redüktörü ve yükselticiyi kompakt ve daha hafif bir pakete entegre eden, yeni geliştirilmiş 5’i 1 arada modüler güç aktarma ünitesi yer alıyor. Motor kalibrasyonu ve ses yalıtımındaki iyileştirmelerle birlikte sistem, yük altında hem gürültüyü hem de titreşimi azaltır. Genel olarak, güç 11kW artarak maksimum 151kW’a ulaşıyor. Pil kapasitesi 2,1 kWh’de değişmedi.

Giden versiyonla benzer üç silindirli 1.5 litrelik turbo konfigürasyonuna sahip olmasına rağmen, motor tamamen yeni ve şimdi e-POWER’daki uygulamasına adanmıştır. Motorun daha düşük hızlarda daha sessiz ve etkili bir şekilde çalışmasını sağlayan silindir içi yanmayı stabilize ederek termal verimliliği %42’ye (son derece yüksek bir seviye) yükselten Nissan’ın tescilli STARC yanma konseptini benimsiyor. Otoyol sürüşü sırasında motor devirlerinde 200 rpm’lik bir azalmaya izin vererek daha düşük genel gürültü seviyesine katkıda bulunan verimlilik kazanımları da sağlayan yeni, daha büyük bir turbo takıldı.

Önceki sürümde bulunan değişken sıkıştırma oranı teknolojisi, motorda yapılan diğer değişiklikler tarafından gereksiz hale getirildi.
0W16 yağlama yağına geçilerek ek motor verimliliği sağlandı ve iç sürtünme azaltıldı. Müşteriler ayrıca 9.000 milden 12.000 mile uzatılan yeni ve daha uzun hizmet aralıklarını da takdir edeceklerdir.
Tüm değişikliklerin net sonucu, Yeni e-POWER ile donatılmış Qashqai’nin gerçek dünya koşullarında %16 daha iyi yakıt ekonomisi elde etmesi ve mevcut nesle kıyasla otoyol yakıt tüketiminde %14 iyileşme sağlamasıdır.
Nissan AMIEO Bölge Araştırma ve Geliştirme Kıdemli Başkan Yardımcısı David Moss, “e-POWER’ın bu yeni versiyonu, Avrupa için elektrikli motor tahrik sistemleri geliştirirken öğrendiğimiz her şeyi yansıtıyor. Önceki nesillerimizde neyin işe yaradığını, müşterilere en çok neyin hitap ettiğini analiz ettik ve sistemi maksimum verimlilik, daha düşük emisyonlar ve daha sessiz, daha rafine bir sürüş sunacak şekilde yeniden tasarladık – hepsi de bir dizel ile aynı performansa sahip. Yeni e-POWER’ın artık sınıfının en iyisi yakıt verimliliği ve emisyon oranı sunmasından gurur duyuyoruz” dedi.
Dolu bir depoda 745 millik teorik bir menzile sahip olan Yeni e-POWER, şarj kablosuna ihtiyaç duymadan veya tam şarjı beklemeden birçok geleneksel plug-in hibritten daha ileri gidiyor.
Elektriğe doğru daha akıllı bir adım Birçok sürücü için tamamen elektrikli bir araca geçmek, şarj, menzil, altyapı ve alışkanlık değişikliği gibi soruları da beraberinde getiriyor. İşte bu noktada e-POWER devreye giriyor.
Tamamen elektrikli motor tahriki ve eklenti gereksinimi olmayan yeni e-POWER, elektrikli sürüşe net ve kendinden emin bir adım sunuyor – bir EV’nin akıcılığını ve anında tepkisini bir ICE’nin tanıdık menzili ve rahatlığıyla birleştiriyor. Bazı sürücüleri tamamen elektriğe geçmekten alıkoyabilecek algılanan zorluklar ve yaygın yanılgılar olmadan elektrik deneyimini sunar.
Ve motor hiçbir zaman tekerleklere güç vermediği için, vites değiştirme, güç gecikmesi ve düşük hızlarda minimum motor gürültüsü olmadan sürüş hissi tamamen elektriklidir. Yine de, akülü bir elektrikli aracın aksine, yakıt ikmali herhangi bir benzin istasyonunda gerçekleşir.
Değişimin karmaşıklığını ortadan kaldıran e-POWER, gerçek bir geçiş teknolojisi olarak hareket eder ve müşterilere hiçbir sürtünme olmadan elektrikli mobilitenin avantajlarını sunar. Alışılmadık bir şey değil, daha iyi bir şey isteyen sürücüler için üretilmiştir.
Nissan AMIEO Ürün ve Hizmetler Planlama Bölge Başkan Yardımcısı Clíodhna Lyons şunları ekledi: “Bu nesil e-POWER, müşteri içgörülerimizi Nissan’ın elektrikli güç aktarma organları vizyonuyla birleştirmenin bir sonucudur. Performanstan ödün vermeden çok daha iyi verimlilik sunarak e-POWER’ın vaadini daha da ileri götürüyor. En iyi yakıt verimliliği ve menzil – otoyolda bile – keyifli, zarif, günlük EV sürüşü ile. Ve tüm bunlar, geleneksel bir araçla yaşamaya alışkın olduğumuz şekli değiştirmeden. Müşterilerimiz için tam EV’ye sorunsuz bir geçişi ve elektrifikasyon stratejimizin önemli bir ayağını her zamankinden daha fazla temsil ediyor.”
Yeni e-POWER, Eylül 2025’ten itibaren en çok satan Qashqai’ye geliyor Qashqai ayrıca, Google Haritalar, Asistan ve Play Store’a erişim sağlayan Google yerleşik bilgi-eğlence sistemi de dahil olmak üzere gelişmiş bağlantılı teknoloji özelliklerinden de yararlanacak. Yeni özellikler arasında Google Asistan aracılığıyla sesli komutlar, Google Play aracılığıyla ek uygulamalara erişim, planlanan varış noktalarında hava durumu tahminleri ve müşterilerin NissanConnect Servisleri uygulaması aracılığıyla en sevdikleri yolculukları kolayca kaydetmelerine ve paylaşmalarına olanak tanıyan Nissan Seyahat Hikayeleri yer alıyor.
Ek teknolojik iyileştirmeler arasında, daha iyi trafik izleme ve çevredeki çevre farkındalığı için geliştirilmiş çok şeritli otonom sürüş arayüzleri gibi gelişmiş ProPILOT sürücü yardım özellikleriyle artırılmış sürüş zekası yer alıyor.
Bu arada, yeni e-POWER müşterileri, 9.000 milden 12.000 mile uzatılan servis aralıkları sayesinde daha düşük toplam sahip olma maliyeti (TCO) bekleyebilirler.
Nissan’ın İngiltere’nin Sunderland kentindeki son teknoloji fabrikasında üretilen yeni e-POWER ile donatılmış en yeni Qashqai, Eylül 2025’ten itibaren Avrupa pazarlarında satışa sunulacak.

Diğer Haberler

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri ve teknolojiyi geliştirmeyi başarıyor. Elektrikli...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için ona nasıl bakılacağını öğrenin. Hibrit otomobiller...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı. İtalya bayisi Kmobility iş birliğiyle...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma noktalarından biri olan Equip Auto Paris Fuarı’nda ilk kez...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir durumdan kaynaklanabilecek olası tehlike” ve...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması imzaladığını duyurdu. Bu iş birliği...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Maxus, Türkiye hafif ticari araç pazarına yeni bir...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın...

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları,...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden...