Küresel lansmanından yaklaşık on yıl sonra Nissan, benzersiz e-POWER teknolojisinin yeni neslini İngiliz yapımı Qashqai crossover’da piyasaya sürüyor.
Daha iyi yakıt verimliliği, daha düşük emisyonlar ve daha yüksek arıtma için kapsamlı bir şekilde yeniden tasarlanan ve Sunderland’de üretilecek olan Yeni e-POWER, yakıttan sıfır emisyona geçişi daha da kolaylaştıracak.

İlk olarak dört yıl önce bölgede piyasaya sürülen e-POWER, bir EV’nin sorunsuz, zahmetsiz hızlanmasını ve iyileştirilmesini geleneksel yanma gücünün günlük rahatlığıyla birleştirerek, fişe takmaya gerek kalmadan elektrikli bir sürüş deneyimi sunmak için geliştirildi.
Dizelin menzili ve rahatlığı, bir EV’nin inceliği ve duyarlılığı ile e-POWER’ın kalbinde, gerçek müşteri avantajları sağlayan benzersiz bir ilke vardır: benzinli motor sadece elektrik üretmek için kullanılır ve bu elektrik doğrudan tekerlekleri tahrik etmek için elektrik motoruna dağıtılır ve gerektiğinde aküyü şarj eder.

Geleneksel hibritlerin aksine, tekerlekleri sürmek için benzin gücünü ve elektrik enerjisini birleştirmek için karmaşık bir dişli kutusu ve kaplin yoktur, bu da tepkinin anında olduğu ve sürüşün tıpkı bir EV gibi her zaman yumuşak olduğu anlamına gelir. Ve bir EV gibi, e-POWER’daki rejeneratif fren sistemi kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürür ve aküye geri beslenir.
Yeni e-POWER, bu konsepti alıyor ve sınıfının en iyisi performans, EV benzeri iyileştirme ve gerçek dünya yakıt verimliliği dengesi sunmak için daha da yükseltiyor – ancak geleneksel bir içten yanmalı motorlu aracın menzili ve esnekliği ile.

Yeni e-POWER, her kilit alanda önemli iyileştirmeler getiriyor:
Yakıt tüketimi: 62mpg’ye (WLTP) düşürüldü – segmentinin en iyisi rakamlar, 745 millik potansiyel bir menzile eşittir
CO₂ emisyonları 116 g/km’den 102 g/km’ye düşürüldü, bu da mevcut yinelemeye kıyasla %12’lik bir azalma
Kabin gürültüsü: önceki nesle kıyasla 5,6 dB’ye kadar azaltılır – EV benzeri incelik sunar
Spor Modunda +10kW artış – daha duyarlı ve ilgi çekici bir sürüş sağlar
Kapsamlı motor değişiklikleri
Yeni e-POWER’ın merkezinde, elektrik motorunu, jeneratörü, invertörü, redüktörü ve yükselticiyi kompakt ve daha hafif bir pakete entegre eden, yeni geliştirilmiş 5’i 1 arada modüler güç aktarma ünitesi yer alıyor. Motor kalibrasyonu ve ses yalıtımındaki iyileştirmelerle birlikte sistem, yük altında hem gürültüyü hem de titreşimi azaltır. Genel olarak, güç 11kW artarak maksimum 151kW’a ulaşıyor. Pil kapasitesi 2,1 kWh’de değişmedi.

Giden versiyonla benzer üç silindirli 1.5 litrelik turbo konfigürasyonuna sahip olmasına rağmen, motor tamamen yeni ve şimdi e-POWER’daki uygulamasına adanmıştır. Motorun daha düşük hızlarda daha sessiz ve etkili bir şekilde çalışmasını sağlayan silindir içi yanmayı stabilize ederek termal verimliliği %42’ye (son derece yüksek bir seviye) yükselten Nissan’ın tescilli STARC yanma konseptini benimsiyor. Otoyol sürüşü sırasında motor devirlerinde 200 rpm’lik bir azalmaya izin vererek daha düşük genel gürültü seviyesine katkıda bulunan verimlilik kazanımları da sağlayan yeni, daha büyük bir turbo takıldı.




















































































