SUV’lar yayalar ve bisikletliler için standart arabalardan daha tehlikeli

®
Çok Okunanlar

Stellantis ve Koç Holding Üst Yönetimi Tofaş Fabrikası’nı Ziyaret Etti

Stellantis Başkanı John Elkann: “Tofaş ile Birlikte Önümüzde Büyük Fırsatlar Var” Tofaş, hafif ticari araç üretim anlaşmasının imzalanmasının ardından Stellantis’in...

BYD Türkiye, “Teknoloji Şovu”na TEKNOFEST İstanbul’da Devam Etti

YD Türkiye, Kemerburgaz’da inşa ettiği özel alanda YANGWANG U8 ve YANGWANG U9’un benzersiz yeteneklerini sergilediği nefes kesen teknoloji şovunun...

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000...

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

Hyundai’nin Beklenen Modeli i30 Türkiye’de Yeniden Satışta

Hyundai Motor Türkiye, C segmentinin en beğenilen modellerinden biri olan i30’u yeniden satışa sunarak kullanıcılarına güçlü, verimli ve güvenli...

HOW-Hub of Warehouse fuarında iç lojistik sektörünün geleceği

Türkiye’de ilk kez düzenlenen Yeni Nesil Depo Sistemleri ve İç Lojistik Fuarı HOW - Hub of Warehouse Fuarı kapılarını...

OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Renault’nun Bursa üssünde üretim hattını inceledi

Oyak Renault’nun Bursa’daki üretim üssünü ziyaret eden OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Duster, Clio ve Boreal modellerinin üretim hatlarını...
Yapılan bir araştırmaya göre, yayaların ve bisikletlilerin SUV veya benzer büyüklükteki bir araç tarafından vurulmaları halinde, geleneksel bir arabaya göre ölme olasılıkları %44 daha fazla.
Londra Hijyen ve Tropikal Tıp Okulu (LSHTM) ve Imperial College London tarafından yapılan analizde, bu rakamın çocuklarda yüzde 82’ye çıktığı görüldü.
Araştırmacılar, son 35 yılda meydana gelen 680.000’den fazla yol kazasından veri topladı.
Standart otomobillerin çarptığı yayaların veya bisikletlilerin maruz kaldığı yaralanmaların şiddetini, SUV’ler, küçük minibüsler ve kamyonetler gibi hafif ticari araçların çarptığı araçlarla karşılaştırdılar.
SUV’lar son yıllarda dünya çapında popülerlik kazanırken, birçok sürücü yüksek oturma pozisyonlarını tercih ediyor.
SUV’lar genellikle geleneksel otomobillere göre daha uzun, daha geniş ve daha ağırdır ve yakıt tasarrufları daha azdır.
Çalışmada, SUV’lardan kaynaklanan riskin artmasının temel nedeninin, bu araçların ön kısımlarının daha yüksek olması ve bu sayede kişinin vücudunun daha yüksek bir noktasına çarpması olduğu ortaya konan önceki araştırmalar vurgulandı.
Bu, bir yetişkinin dizleri yerine pelvisine vurulması anlamına gelirken, bir çocuğun pelvisine değil kafasına vurulması anlamına geliyor.
Raporda ayrıca, daha kör bir ön kısmın, kişinin öne doğru fırlama olasılığını artırdığı, bunun da aracın kişiye ikinci kez çarpmasına veya vücudunun üzerinden geçmesine yol açabileceği belirtildi.
Araştırmacılar, 16’sı ABD’den olmak üzere Fransa, Almanya ve Hollanda gibi ülkelerden de olmak üzere toplam 24 çalışmayı analiz etti.
Yazarlar, SUV’ların karıştığı araba kazalarının oranının Avrupa’da yaklaşık %20, ABD’de ise %45 olduğunu tahmin ediyor.
Tüm SUV’ların standart otomobillerle değiştirilmesi durumunda, Avrupa’da yayaların ve bisikletlilerin araba kazalarında ölme sayısının yaklaşık %8, ABD’de ise %17 azalacağı tahmin ediliyor.
LSHTM’de yardımcı doçent ve çalışmanın kıdemli yazarı olan Anna Goodman, “Dünya genelinde, giderek daha büyük otomobillerin satışında büyük bir artış görüyoruz.
“Önceki araştırmalar, bu eğilimin net sıfır hedeflerine doğru ilerlemeyi önemli ölçüde baltaladığını ortaya koydu.
“Benzer şekilde, bulgularımız daha büyük araçların yaygınlaşmasının diğer alanlarda elde edilen tüm yol güvenliği kazanımlarını baltalama tehdidi oluşturduğunu gösteriyor.
“Dünya çapında şehirler ve ülkeler bu büyük araçların kullanımını caydırmak için önlemler almaya başlıyor ve bizim çalışmamız bunun yol güvenliği gerekçesini güçlendiriyor.”
Araştırma Injury Prevention dergisinde yayımlandı.
Living Streets adlı yardım kuruluşunun dış ilişkiler ve bağış toplama direktörü Tanya Braun, “SUV’ların, özellikle çocukların sokaklarda yürürken güvenliğini azalttığı açık.” dedi.
Yol güvenliği yardım kuruluşu IAM RoadSmart’ın politika ve standartlar direktörü Nicholas Lyes şunları söyledi: “Daha büyük SUV’lara olan talep, daha geniş araçlara ve İngiltere’nin çukurlu yollarıyla başa çıkmak için daha sağlam bir şeye olan taleple ilişkili.
“Çarpışmaları azaltmada en önemli etken, çarpışmaları kontrol eden kişilerin tamamen yasaklanması yerine, daha yetenekli olmasını sağlamaktır.”
Çevre aktivistleri son yıllarda birçok Avrupa ülkesinde binlerce SUV’un lastiklerini indirdiklerini iddia ediyor.

Diğer Haberler

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK ile Başladı “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla bir dünya markası olan Karsan, dünya çapında gerçekleştirdiği başarılarına...

Otomotiv şirketlerinin yüzde 86’sı yapay zekâya yatırım yapıyor

KPMG'nin “Küresel Otomotiv Yöneticileri” anketine göre sektördeki her üç yöneticiden biri üç yıl içinde iş modellerinin tamamen değişeceğini öngörürken, otomotiv şirketlerin yüzde 86'sı yapay...

Aon, Formula 1takımı Scuderia Ferrari HP’nin sponsoru oldu

Aon, Formula 1'in en köklü takımlarından Scuderia Ferrari HP ile uzun süreli bir sponsorluk anlaşması imzaladı. Monza'daki İtalya Grand Prix'siyle başlayan iş birliği; hız,...

TÜSED’den Yedek Parça Tedarik Süreçlerine Dair Çözüm Çağrısı

60 Milyar TL’lik Yedek Parça Tedariki Sigorta Eksperlerinin Yönetiminde TÜSED Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği Yönetim Kurulu, sigorta sektöründe kritik öneme sahip olan yedek parça tedarik...

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW ve MINI markalı 40 bin bağlantılı otomobil, sürücülerine...

BYD Türkiye, “Teknoloji Şovu”na TEKNOFEST İstanbul’da Devam Etti

YD Türkiye, Kemerburgaz’da inşa ettiği özel alanda YANGWANG U8 ve YANGWANG U9’un benzersiz yeteneklerini sergilediği nefes kesen teknoloji şovunun ardından, şimdi de bu modelleri...

BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri Başlıyor

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin dünyanın en yüksek sporcu katılımına sahip golf turnuvası BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri, 17 – 21 Eylül...