SUV’lar yayalar ve bisikletliler için standart arabalardan daha tehlikeli

®
Çok Okunanlar

OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem

Aralık 2023’te OYAK ve Renault tarafından açıklanan 400 milyon Euro’luk yatırım kararının ikinci büyük hamlesi duyuruldu. OYAK Genel Müdürü Süleyman...

Borusan Otomotiv Motorsport Spa Francorchamps’te Zirvede

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu üçüncü ayağını tamamladı. Belçika'nın dünyaca ünlü Spa-Francorchamps Pisti'nde 27 –...

Nissan Formula E Dünya Şampiyonluğunu ilan etti

Nissan Formula E Takımından Oliver Rowland , sezonun iki yarışıyla 2024/25 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonu olarak olağanüstü bir sezonla...

Karsan Otonom e-ATAK ile Rotterdam Havalimanı’nda

Karsan, sektörde ilkleri gerçekleştirmeye devam ediyor. Şimdi de havalimanı ulaşımını elektrikli ve otonom araçlarıyla dönüştürmeye başlayan Karsan, bu kapsamda...

BMW Grubu, Çin’deki zayıflığa rağmen satışlarını ikinci çeyrekte artırdı

Alman otomobil üreticisi BMW Grubu, Çin'deki zayıflığa rağmen ikinci çeyrekte satışlarını yıllık yüzde 0,4 artırarak 621 bin 271'e yükseltti. BMW...

Tesla, Hindistan’daki ilk showroom’unu Mumbai’de açtı

Elektrik, ülkedeki araç satışlarının sadece %2'sini karşılıyor...Tesla ilk mağazasını Ülkenin finans başkenti Mumbai'deki Hint showroom'u, Kurla alışveriş merkezinin içinde,...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin...
Yapılan bir araştırmaya göre, yayaların ve bisikletlilerin SUV veya benzer büyüklükteki bir araç tarafından vurulmaları halinde, geleneksel bir arabaya göre ölme olasılıkları %44 daha fazla.
Londra Hijyen ve Tropikal Tıp Okulu (LSHTM) ve Imperial College London tarafından yapılan analizde, bu rakamın çocuklarda yüzde 82’ye çıktığı görüldü.
Araştırmacılar, son 35 yılda meydana gelen 680.000’den fazla yol kazasından veri topladı.
Standart otomobillerin çarptığı yayaların veya bisikletlilerin maruz kaldığı yaralanmaların şiddetini, SUV’ler, küçük minibüsler ve kamyonetler gibi hafif ticari araçların çarptığı araçlarla karşılaştırdılar.
SUV’lar son yıllarda dünya çapında popülerlik kazanırken, birçok sürücü yüksek oturma pozisyonlarını tercih ediyor.
SUV’lar genellikle geleneksel otomobillere göre daha uzun, daha geniş ve daha ağırdır ve yakıt tasarrufları daha azdır.
Çalışmada, SUV’lardan kaynaklanan riskin artmasının temel nedeninin, bu araçların ön kısımlarının daha yüksek olması ve bu sayede kişinin vücudunun daha yüksek bir noktasına çarpması olduğu ortaya konan önceki araştırmalar vurgulandı.
Bu, bir yetişkinin dizleri yerine pelvisine vurulması anlamına gelirken, bir çocuğun pelvisine değil kafasına vurulması anlamına geliyor.
Raporda ayrıca, daha kör bir ön kısmın, kişinin öne doğru fırlama olasılığını artırdığı, bunun da aracın kişiye ikinci kez çarpmasına veya vücudunun üzerinden geçmesine yol açabileceği belirtildi.
Araştırmacılar, 16’sı ABD’den olmak üzere Fransa, Almanya ve Hollanda gibi ülkelerden de olmak üzere toplam 24 çalışmayı analiz etti.
Yazarlar, SUV’ların karıştığı araba kazalarının oranının Avrupa’da yaklaşık %20, ABD’de ise %45 olduğunu tahmin ediyor.
Tüm SUV’ların standart otomobillerle değiştirilmesi durumunda, Avrupa’da yayaların ve bisikletlilerin araba kazalarında ölme sayısının yaklaşık %8, ABD’de ise %17 azalacağı tahmin ediliyor.
LSHTM’de yardımcı doçent ve çalışmanın kıdemli yazarı olan Anna Goodman, “Dünya genelinde, giderek daha büyük otomobillerin satışında büyük bir artış görüyoruz.
“Önceki araştırmalar, bu eğilimin net sıfır hedeflerine doğru ilerlemeyi önemli ölçüde baltaladığını ortaya koydu.
“Benzer şekilde, bulgularımız daha büyük araçların yaygınlaşmasının diğer alanlarda elde edilen tüm yol güvenliği kazanımlarını baltalama tehdidi oluşturduğunu gösteriyor.
“Dünya çapında şehirler ve ülkeler bu büyük araçların kullanımını caydırmak için önlemler almaya başlıyor ve bizim çalışmamız bunun yol güvenliği gerekçesini güçlendiriyor.”
Araştırma Injury Prevention dergisinde yayımlandı.
Living Streets adlı yardım kuruluşunun dış ilişkiler ve bağış toplama direktörü Tanya Braun, “SUV’ların, özellikle çocukların sokaklarda yürürken güvenliğini azalttığı açık.” dedi.
Yol güvenliği yardım kuruluşu IAM RoadSmart’ın politika ve standartlar direktörü Nicholas Lyes şunları söyledi: “Daha büyük SUV’lara olan talep, daha geniş araçlara ve İngiltere’nin çukurlu yollarıyla başa çıkmak için daha sağlam bir şeye olan taleple ilişkili.
“Çarpışmaları azaltmada en önemli etken, çarpışmaları kontrol eden kişilerin tamamen yasaklanması yerine, daha yetenekli olmasını sağlamaktır.”
Çevre aktivistleri son yıllarda birçok Avrupa ülkesinde binlerce SUV’un lastiklerini indirdiklerini iddia ediyor.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve en yeni nesil, yenilenmiş bir...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yepyeni tasarım çizgilerine kavuşan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor, günlük kullanım ve BMW'nin karakteristik...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan peri bacalarının eteklerinde gerçekleştirildi. 40...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün yelpazesi, pazarımızda takdir edilmeye devam...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin Geleceği" sözleşmesini Avusturya ile imzaladığını...