Test Sürüşü: Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid

®
Çok Okunanlar

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon...

Citroen özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini ağustos ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor....

OSD açıkladı İlk 7 ayda ihracat 23,5milyar dolara ulaştı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2025 yılının ilk 7 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Temmuz ayında geçen yılın aynı ayına...

Baidu Robotaxi Chongqing’de İnşaat Çukuruna Düştü

Baidu'nun Apollo Go robot taksi hizmeti tarafından işletilen otonom bir araç, bir yolcu taşırken güneybatı Çin'de derin bir inşaat...

MAN’ın Başarılı Yetkili Servisleri Ödüllerini Aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 1. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı Ankara’da gerçekleştirdi. Servis ağının güçlendirilmesi ve...

Ticari taşıtlarda ÖTV avantajıyla bütçe dostu çözümler

Yaz sonu kampanyaları otomobil sektörünü canlandırıyor. Düşük ÖTV avantajı sunan otomobil markası, ağustos ayı boyunca ticari araç sahibi olmak...

Rus otomobil sektörü yüksek faizler, Çinli üreticiler ve yaptırımlarla zorlanıyor

Batılı ülkeler tarafından modern tarihin en kapsamlı yaptırımlarının uygulandığı Rusya, bankacılık sektöründen sanayiye çok sayıda alanda yaşanan sıkıntılarla mücadele...
Yeni Suzuki Swift, geçmişin stil alışkanlıklarını geride bırakarak çarpıcı bir tasarımla karşımıza çıkıyor.  Yüksek ve yuvarlak kemer çizgisi, geniş çamurlukları ve 16 inç alaşım jantlarıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Göz alıcı oval siyah metalik ızgara ve dinamik gövde hatları, şehrin enerjisini yansıtan yenilikçi ve modern bir görünüme ulaşmış.

Aracın dikkat çekici sportif ve atletik görünümü, profilindeki şık kıvrımlı hatlardan geniş arka tamponuna kadar uzanıyor. Gece ise LED gündüz farları ve LED arka stop lambalarıyla aydınlatıldığında benzersiz bir tasarım imzası taşıyor.  Tamamen yeniden tasarlanan kabin, modern ve şık detaylarıyla sizi karşılıyor. Parlak atmosferi ve sağlam malzemeleri ile aracın kaliteli yapısını gözler önüne seriyor. Sürücü odaklı kokpit, tüm kontrol ve göstergelere kolayca erişmenizi sağlayarak sürüş keyfini en üst seviyeye çıkarıyor.
Sportif bir tasarıma sahip kokpit, hem estetik hem de fonksiyonel bir yapıda. Kabindeki geniş saklama alanları ise günlük kullanımda ekstra rahatlık sunuyor. Yeni Swift’in iç mekânında, hem konforlu hem de eğlenceli bir sürüş vaat ediyor. Sportif ve şık gösterge paneli, ortalama ve anlık yakıt tüketimi, sürüş menzili, belirlenen hız limitleri, ileri güvenlik ve sürüş destek sistemlerinden gelen uyarılar gibi geniş bir yelpazede bilgileri bir bakışta görmenizi sağlayan bir LCD panel ile donatılmış.

Multimedya sistemi, kolay görüntüleme ve dokunmatik kontrol işlemleri için sürücüye doğru hafifçe eğimli olarak orta bölümde yer alıyor.  Ayrıca, arayüz serbestçe özelleştirilebilir ve navigasyon bilgileri veya geri görüş kamerası görüntüleme için kullanılabiliyor.
Yeni Swift Pulse modeli, dijital kontrol paneli ve otomatik sıcaklık kontrolüne sahip bir klima ile donatılmışken, Life modelleri dijital kontrol paneli ve manuel olarak seçilebilir klima modlarına sahip bir klima ile donatılmış. Bagaj alanı, kolay yükleme ve boşaltma için geniş ve alçak bir açıklığa sahip. Ayrıca katlanabilir, 60/40 bölünebilen arka koltuk sırtları sayesinde bagaj alanını ihtiyaçlarınıza göre şekillendirebilirsiniz.

Suzuki’nin Akıllı Hibrit Sürüş Sistemi (SHVS), yüksek yakıt verimliliği ve çevre dostu bir sürüş deneyimi sunuyor. Hafif ve kompakt ISG (entegre marş alternatörü) ile lityum-iyon batarya, motoru destekleyerek hem şarj hem de güç performansını mükemmel şekilde sağlıyor. Bu sistem, yakıt ekonomisini artırırken alan kullanımında da tasarruf sunarak kompakt otomobiller için ideal hibrit çözüm sunuyor. Sürekli değişken şanzıman (CVT) seçeneği sunuyor. Pürüzsüz vites geçişleri ve optimize edilmiş yakıt verimliliği sağlayan bu sistem, her yolculukta size rahatlık ve performansı optimize ediyor.
Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid; Sürüş Performans testlerimizde kendi sınıfında rakiplerinden ayrılarak çok büyük bir başarıya imza attı. 
Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid testimizde şehir içinde ve şehir dışı kısa zamanda tüm yol koşulları ve zeminlerde 1000km’yi aşan bir test sürüşü yaptık.
Araç yol tutuşu jant ve lastikleri, şasi sağlamlığı, denge sürüş kontrolü olarak bizden en üst dereceyi almayı başardı.
Son derece ani ve sağlam büyük başarıya sahip fren sistemi etkileyici boyutta.
Aracın sert girilen test viraj denemelerimizde kaymaya olanak tanımaması güvenimizi son derece kazandı.

Motor performans sürüşlerinde direksiyon altında yer alan F1 vites pedalları son derece uyumlu devir aralıkları ile vites küçültmelerde manuel test kullanımlarımızda iyi netice verdi.
Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid dikkatimizi çeken belkide en önemli özelliği ise otonom sürüş sisteminin en üst şekilde bir yazılıma sahip olması oldu. Normal şartlarda eller serbest otonom konumunda diğer benzeri lüks premium segment araçlar dahil 30-45saniye sonra direksiyonu tutma uyarısı yaparlar. Eğer araç direksiyon üzerinde el ile tutma direkyonu devir-kontrol alma hareketinizi algılamaz ise otonom sürüşü bırakır, genelde son zamanlar da ise bazı alman otomobillerinde dörtlü flaşör yakarak, korna uyarı sesi ve aracı güvenli şekilde durdurma videolarını da izlemişsinizdir. Genelde otonom sürüşte diğer araçlar sürücünün etkisiz kaldığını düşünerek aracı en fazla 1-2 dakika içerisinde güvenli şekilde durdururlar.

Fakat, Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid gelişmiş otonom eller serbest sürüş teknolojisi ve ön ızgarada yer alan radar sistemi sayesinde geliştirilen özel otonom yazılımı ile test sürüşümüzde Kuzey Anadolu Otobanında eller-ayaklar serbest modunda “uyuya kalmış bir sürücü” modunda 10 dakika kadar aracı “kullanmadan” otonomda test ettik.  Araç direksiyonu tutma uyarısı vermiş olsa dahi, Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid otonom sürüşünde herhangi bir sorun olmadan kendi kendine sorunsuz bir şekilde hızlanma-yavaşlama, otomatik fren, şerit takibi, kör nokta araç algılama v.b. hepsini başarılı bir şekilde gerçekleştirerek sorunsuz olarak gitmeyi başardı.
Diğer lüks segment araçlar dahil şu ana kadar hiç bir şekilde bu kadar uzun süre otonom sürüşte bir aracın kendi kendine, sorunsuzca sürücüsünü koruyarak güvenli bir şekilde hareket ettiğine ve sürebildiğine şahit olmadım.
Ama bunu Yeni Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid yaptı. (Yazılımını Japonlar mı yaptı ? şimdi onu merak ediyorum.)

Merak edenler için araç şehir dışı performans kullanım ortalama 6.8lt tüketiyor.
Şehir içi normal yavaş kullanımlarda 4.0lt-5.0lt yaktırmanız mümkün hatta daha az tüketim değerlerinide gördük.
Araç ile ilgili tek bir eleştirim olacak 1.2 litrelik motorun beygir gücü bir tık daha bir nebze daha arttırılması gerekiyor, işte o zaman her şey süper olacak.
Test: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Test Sürüşü: 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6

Yeni 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6 Otomatik modelin performans test sürüşünü İstanbul, Şile Ralli etaplarında tüm koşullarda gerçekleştirdik.  https://www.youtube.com/watch?v=hGxy4847Ny0 ...

Avustralya, Yakıt Tüketim Geliri Düştükçe Elektrikli Araçlar İçin Yol Vergisini Düşünüyor

Üst düzey bakanlar, federal ve eyalet hükümetlerinin azalan yakıt tüketim gelirini dengelemenin yollarını düşünmesi nedeniyle Avustralya'nın elektrikli araçlar (EV'ler) için bir yol vergisi getirebileceğini...

Trump yönetim 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı

Trump yönetimi, eyaletlerin elektrikli araç şarj altyapısı için 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı ve yasal zorluklara yol açan aylarca süren bir...

Baidu Robotaxi Chongqing’de İnşaat Çukuruna Düştü

Baidu'nun Apollo Go robot taksi hizmeti tarafından işletilen otonom bir araç, bir yolcu taşırken güneybatı Çin'de derin bir inşaat çukuruna düştü ve sürücüsüz otomobillerin...

Elon Musk tarafından kısa bir sosyal medya gönderisinde doğrulandı

Tesla, Austin Robotaxi Hizmetini Eylül ayında halka açacak Tesla, robot taksi hizmetini önümüzdeki ay Austin, Teksas'ta halka açık hale getirmeyi planlıyor ve Haziran ayından bu...

Tesla’nın Avustralya ve Yeni Zelanda ülke direktörü Thom Drew

Tesla, Yeni Zelanda'da Tam Kendi Kendine Sürüş Sisteminin Lansmanına Yaklaşıyor Tesla, düzenleyici engelleri aştığını ve doğrulama testinin son aşamalarına girdiğini doğruladıktan sonra Yeni Zelanda'da Tam...

KIA Ceed ve Ceed SW’nin üretimini sonlandırıyor

Şirket, Kia'nın EV4 ve daha küçük bir giriş seviyesi EV2 de dahil olmak üzere yeni elektrikli araçlara yer açmak için İngiltere'de birkaç benzinli modeli...