Ford’un yeni ısı pompası teknolojisi neler sunuyor?

®
Çok Okunanlar

Togg, Münih’in tarihi meydanı Königsplatz’da boy gösteriyor

Otomobil üreticileri, teknoloji şirketleri, startup'lar ve sürdürülebilir ulaşım alanındaki öncüleri bir araya getiren IAA Mobility 2025, Münih'te kapılarını ziyaretçilere...

Brent petrolün varili 66,57 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 66,57 dolardan alıcı buluyor. Brent petrolün dün 67,29 dolara kadar yükselen varil fiyatı, günü...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback...

Eskişehir Büyük Organizasyona Hazır

2025 FIA Avrupa Ralli Kupası'nın dokuzuncu, Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally,...

Başlangıç Seviyesi için Gerekli Motosiklet Aksesuar Listesi

Motosiklete başlamak, özgürlük hissini tatmak ve yollarda rüzgârı hissetmek kadar güvenliğe ve konfora da yatırım yapmayı gerektirir. Özellikle başlangıç...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te...
Isı pompaları, evleri, ofisleri ve son zamanlarda elektrikli araçları ısıtmak için yaygın ve enerji açısından verimli bir çözümdür. Ortamdan ısıyı emmek için çok düşük sıcaklıklarda soğutucu akışkanlar kullanırlar ve daha sonra sıcaklıklarını artırmak için bu gazları sıkıştırırlar. Bu şekilde, bir ısı pompasına güç sağlamak için nispeten küçük miktarlarda elektrik kullanarak, daha büyük miktarlarda “serbest” termal enerji elde etmek mümkündür.
Ford’un patentli VIHP teknolojisi, bir aracın iç mekanının ısıtma ve soğutma sürecinde verimliliği artıran buhar enjeksiyonu kullanan diğer ısı pompalarına göre daha büyük avantajlar sunuyor. Dış sıcaklıklar 25°C’yi aştığında, pompanın entegre soğutma sistemi kabinden ısı çekebilir ve böylece klima sistemini çalıştırmak için gereken pil enerjisi tüketimini azaltır.
Ford’un yenilikçi ısı pompasının geliştirilmesi yaklaşık iki yıl sürdü. Bu yıllar boyunca, 100’den fazla rüzgar tüneli testi ve 25.000 kilometrelik gerçek dünya değerlendirmesi gerçekleştirildi. İspanya’nın geleneksel olarak sıcak ikliminden acı soğuğa ve Finlandiya kışının -34°C’sine kadar çeşitli koşulları kapsayan yedi özel test gezisi de tamamlandı. Projede İngiltere, Almanya ve ABD’deki Ford mühendisleri işbirliği yaptı.

En zorlu koşullarda bile özerkliği en üst düzeye çıkarmak 
Sabahın erken saatlerinde araba kullanımı, geç çalışma ve gece vardiyalarıkışın sıfırın altındaki sıcaklıklarda bile araç kullanmanın, çalışma saatleri uzun olan işletmelerde çalışanlar için yaygın olabileceği anlamına gelir. Ford’un patentli teknolojisi, elektrikli araçların şarjlar arasında daha uzun mesafeler kat etmesine yardımcı olarak sahiplerinin soğuk havalarda daha fazla aktivite gerçekleştirmesine olanak tanıyor.
Şirketin yenilikçi Buhar Enjeksiyonlu Isı Pompası (VIHP) buhar pompası teknolojisi, Ford Pro’nun genişletilmiş kapasiteli versiyonunda E-Transit Custom, E-Tourneo Custom ve E-Transit modellerinde standart olarak geliyor ve-10°C’nin altındaki ortam sıcaklıklarında bile dış havadan ısıyı emerek kabini ısıtmanın son derece verimli bir yolunu sağlıyor.
Bu “serbest” enerjiyi yakalayarak aracın kabinini ısıtmak, yolcuları sıcak ve rahat tutmak için batarya tarafından tüketilen enerjiyi azaltma gibi doğrudan bir etkiye sahiptir. Bu, pilin daha fazla enerji rezervini, daha iyi destek hareketini ve diğer araç işlevlerini korumasını sağlar.
Hem gerçek dünya koşullarında hem de gelişmiş laboratuvar ortamlarında yapılan testler sırasında Ford mühendisleri, teknolojinin genişletilmiş kapasiteli batarya versiyonundaki E-Transit’in menzilini, ısı pompası olmayan başka bir araca kıyasla %7 ila %10 oranında artırabildiğini buldu.
Minibüs kullanan şirketler için, yakıt ikmali arasında kat edilen her kilometre, daha az arıza süresi ve daha fazla kâr anlamına geliyor. Verimliliği artırmak ve elektrikli filoları çalışkan işletmeler için daha üretken ve ekonomik olarak uygulanabilir hale getirmek için her kilometrelik menzili bulmaya çalışıyoruz” dedi.

Diğer Haberler

Koray Kamiloğlu’ndan İtalya’da nefes kesen performans

Koray Kamiloğlu'ndan İtalya'da nefes kesen performans: Zirveyi kaptırmadı! Yurt içinde ve yurt dışında elde ettiği başarılarla dikkat çeken yarış pilotu Koray Kamiloğlu, İtalya'nın Mugello pistinde...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve yazılım tedarik eden ZF, geleceğin...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback segmentinin en güçlü oyuncularından biri...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te yerini aldı. Şirket, ‘Cockpit Experience’...

General Tire, TransAnatolia 2025’e Damgasını Vurdu

Zorlu etapların ve sınır tanımayan parkurların geride kaldığı TransAnatolia 2025’te, General Tire lastikleri performansı ve dayanıklılığıyla ekiplerin yanındaydı. GT Cup’ta ise kıyasıya mücadele nefes...

PETRONAS Sprinta’nın Marka Kimliği Yenilendi

PETRONAS SPRINTA, Her Sürücünün ‘’Kendi Yolun‘’ söylemiyle Yolculuğunu Kutlayan Cesur Yeni Kimliğini Tanıtıyor... PETRONAS Madeni Yağlar, amiral gemisi motosiklet yağı PETRONAS SPRINTA için dinamik ve...

8. Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest Rekor Katılımla Tamamlandı

Afyonkarahisar, bu yıl 8’incisi düzenlenen Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest ile bir kez daha dünya gündemine oturdu. 3 Eylül’de başlayan organizasyon 550...