Isı pompaları, evleri, ofisleri ve son zamanlarda elektrikli araçları ısıtmak için yaygın ve enerji açısından verimli bir çözümdür. Ortamdan ısıyı emmek için çok düşük sıcaklıklarda soğutucu akışkanlar kullanırlar ve daha sonra sıcaklıklarını artırmak için bu gazları sıkıştırırlar. Bu şekilde, bir ısı pompasına güç sağlamak için nispeten küçük miktarlarda elektrik kullanarak, daha büyük miktarlarda “serbest” termal enerji elde etmek mümkündür.
Ford’un patentli VIHP teknolojisi, bir aracın iç mekanının ısıtma ve soğutma sürecinde verimliliği artıran buhar enjeksiyonu kullanan diğer ısı pompalarına göre daha büyük avantajlar sunuyor. Dış sıcaklıklar 25°C’yi aştığında, pompanın entegre soğutma sistemi kabinden ısı çekebilir ve böylece klima sistemini çalıştırmak için gereken pil enerjisi tüketimini azaltır.
Ford’un yenilikçi ısı pompasının geliştirilmesi yaklaşık iki yıl sürdü. Bu yıllar boyunca, 100’den fazla rüzgar tüneli testi ve 25.000 kilometrelik gerçek dünya değerlendirmesi gerçekleştirildi. İspanya’nın geleneksel olarak sıcak ikliminden acı soğuğa ve Finlandiya kışının -34°C’sine kadar çeşitli koşulları kapsayan yedi özel test gezisi de tamamlandı. Projede İngiltere, Almanya ve ABD’deki Ford mühendisleri işbirliği yaptı.

 

 

















































































