Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik

®
Çok Okunanlar

AKO Akü Genel Müdürü Hüseyin Koca

AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren AKO Akü, Çankırı’daki entegre üretim tesislerinde yürüttüğü çevreci üretim politikalarıyla akü geri dönüşümünde sektörün...

Toyota 4-16 Ağustos tarihleri arasında planlı bakım üretime ara…

Yüksek kalite ve ileri üretim teknolojilerini esas alan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye(TMMT), 4-16 Ağustos tarihleri arasında, planlı bakım ve...

Suzuki Modellerinde Ağustos Ayına Özel ÖTV

Akıllı Hibrit Teknolojisi ve üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, yeni ÖTV düzenlemesiyle avantajlı fiyatlarla ve...

Citroen özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini ağustos ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor....

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin...

Fiat 949bin 900TL’den başlayan fiyatlarla…

FIAT EGEA KONFORU AĞUSTOS AYINA ÖZEL 949 BİN 900 TL’DEN BAŞLAYAN FİYATLARLA!  Türkiye’de aralıksız 6 yıldır pazar lideri olan FIAT,...

Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan

Ticari araç sektörünün köklü markalarından Anadolu Isuzu, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) gerçekleştirdiği “Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı Araştırması 2024” sonuçlarına...

Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, “Bugün artık 12-13 yıldır yollarda olan elektrikli araçların batarya verimliliği hakkında kesin bilgilere sahibiz” dedi. 

Otomotiv sektöründeki dönüşüm ve elektrikli araç teknolojilerinin ele alındığı 2plan Elektrikli Araç Konferansı, sektör temsilcilerinin katılımıyla İstanbul’da gerçekleştirildi. Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik‘in katılımıyla gerçekleşen konferansa otomotiv sektörünün önde gelen temsilcileri, davetliler ve basın mensupları katıldı.

Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, konferansta yaptığı konuşmasında, şarj teknolojisindeki gelişmelerin elektrikli araçları kullanıcılar için daha cazip hale getireceğini belirtti.

Sektörün hızlı bir dönüşüm geçirdiği dönemde müşteri taleplerinin belirleyici olduğuna dikkati çeken Tiftik, ‘Otomotiv sektörü olarak bir değişim ve dönüşüm içindeyiz. Bir yandan da öğreniyoruz, deniyoruz ama sonuçta müşteri ne istiyorsa, hangi yönde talep gösterecekse, otomotiv markaları da ona göre evrilecektir.’ diye konuştu.

Elektrikli araç bataryalarının kullanım süresi boyunca performans kaybı yaşayabileceğini belirten Tiftik, bataryaların sağlığını ölçebilen yeni sistemler geliştirdiklerini dile getirdi.

Tiftik, ‘Birçok otomotiv şirketi 8 yıllık batarya garantisi veriyor ancak bu, güç kaybını kapsamıyor. Bugün artık 12-13 yıldır yollarda olan elektrikli araçların batarya verimliliği hakkında kesin bilgilere sahibiz. Bu sayede batarya ömrüne dair eskisi kadar büyük endişeler yok.’

Araç ekspertiz süreçlerinde batarya kapasitesinin yüzdesel olarak ölçülebileceği bilgisini paylaşan Tiftik, ‘Telefonlardaki batarya sağlığı gibi artık ikinci el araçlarda da bataryanın ne kadar sağlıklı olduğu ölçülebilecek. Örneğin, bir müşteriye aracın bataryasının yüzde 96 kapasitede mi yoksa yanlış kullanımdan dolayı yüzde 80’e mi düştüğünü söyleyebileceğiz. Bu, alıcılar için önemli bir güvence oluşturuyor.’ açıklamalarında bulundu.

Elektrikli araçların bakım süreçlerine de değinen Tiftik, içten yanmalı araçlarla kıyaslandığında bakım sıklığı ve maliyetlerin farklılık gösterdiğini ifade etti.

Tiftik, müşterilerin elektrikli araçların ikinci el piyasasına yönelik de endişeleri olduğunu vurgulayarak, ‘İlk başlarda birçok kişi ‘Ben bunu ikinci elde satamam’ diye elektrikli araçlardan çekilirken şu anda biz elektrikli araçların benzeri içten yanmalı gövdeye göre sadece bir iki puanlık bir ikinci el değeri düşüşü görmeye başladık.’ dedi.

Yetkili servislerin elektrikli araç bakımındaki önemine da dikkati çeken Tiftik, elektrikli araçların bakım gelirlerinin, içten yanmalı araçlara kıyasla üçte bir oranında daha düşük olduğunun kaydetti.

Tiftik, ‘İçten yanmalı araçlar yaşlandıkça özel servislere yönelme eğilimi gösteriyor. Ancak elektrikli araçlarda yetkili olmayan bir servise gitmek büyük bir risk taşıyor. Yüksek voltaj sistemlerine uzman olmayan bir teknisyenin müdahale etmesi, ciddi güvenlik sorunlarına yol açabilir.’ diye konuştu.

Elektrikli araç pazarının vergilendirme politikalarından doğrudan etkilendiğini vurgulayan Tiftik, Batı ülkelerinde teşviklerin kesilmesiyle geçici bir düşüş yaşandığını ancak sonrasında pazarın dengeye oturduğunu söyledi.

Tiftik, Türkiye’de de elektrikli araçlara yönelik vergi düzenlemelerinin tüketici tercihlerine doğrudan yansıyacağını belirterek, sektörün bu yönde gelişmeleri yakından takip ettiğini ifade etti.

Diğer Haberler

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon yoğunluğuyla ilgili endişeler nedeniyle Birleşik...

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü ve 100...

Almanya, Aralık 2025’ten İtibaren Halka Açık Yollarda Uzaktan Kumandalı Araç Denemelerine İzin Verecek

Almanya, 1 Aralık 2025'te yeni bir düzenleme olan Karayolu Trafiği Uzaktan Kumanda Yönetmeliği'ni (StVFernLV) yürürlüğe koyacak ve uzaktan kumandalı motorlu taşıtların halka açık yollarda test edilmesi...

İtalya, Eylül Ayında İtibaren Elektrikli Otomobiller İçin 600 Milyon Euro’luk Teşvik Programı Planlıyor

Çevre ve Enerji Güvenliği Bakanı Gilberto Pichetto Perşembe günü yaptığı açıklamada, İtalya'nın Eylül ayı başlarında elektrikli araçlar için 600 milyon Euro'luk yeni bir teşvik...

Japonya, ABD’yi Ticaret Anlaşması Kapsamında Otomatik Tarife İndirimlerini Hızlandırmaya Çağırdı

Japon hükümeti yaptığı açıklamada, Japonya'nın baş ticaret müzakerecisi Ryosei Akazawa'nın ABD'yi, otomobiller ve otomobil parçaları üzerindeki daha düşük vergiler de dahil olmak üzere yakın...

Petrolde büyük düşüş varili 62,78 dolardan alıcı buldu

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 65,76 dolardan işlem görüyor. Cuma 66,91 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 65,83 dolardan tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı,...

Sektöründe önde gelen diğer otomobil gruplarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor

Çinli otomobil markaları, dikkati çeken yükselişlerini sürdürürken, sektörün önde gelen markalarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor. Stellantis, yılın ilk yarısında pazar payı yıllık bazda yüzde 16,7'den...