Chery, yüksek teknolojiyle ürettiği Suv inovatif araçlarını güncel teknolojilerle 7Pro Max ve 8Pro Max olarak makyajlı olarak tekrardan piyasaya sundu. Yeni makyajlı Tiggo7 ProMax 1.6litre cc hacimli 145 beygir gücünde ve 275nm tork üreten motoruna sahip. Test aracımızı dış tasarımı ile değerlendirdiğimizde; Tiggo7 ProMax aracımızın 1862mm ile artırılmış gövde genişliği ve 4513mm uzunluğa sahip olduğunu görüyoruz. Aracımız özelikle yan kesitten bakıldığında omuz çizgisi altında “Volvo” ve “Range Rover” tasarım dili ve özelliklerini bazı hatlarını bir bütün olarak tasarlandığını söyleyebilirim. Tiggo7 ProMax özelikle uzun ön kaputu tarafından güçlü “Lexus” çizgilerini de yansıtan hatlara sahip. Buna yeni ön ızgara çerçevesi ve elektrikli araçları anımsatan renk çizgileri yeni tasarım dili dâhil.
Arka tarafında ise bütün olarak yeniden tasarlanan bagaj ile bir arka stop far grubu yer alırken bagaj kapağı ise anahtar yardımı ile otomatik olarak açılıp-kapatılabiliyor. Tiggo7 ProMax aracımızı yaklaşık olarak 2.000km kullanarak (İstanbul-Ankara arası) ve tüm yol şartları dahil olarak 5-6 gün sürekli kullanarak test ettik.
Chery Tiggo7 ProMax güncel versiyonda iç tasarımda özellikle donanım ve teknolojik olarak çok fazla yenilikleri ile kullanıcılarına deneyim sunmak için göze hitap eden unsurları da özellikle kaliteli “iç işçilik” eşliğinde sunmayı başardığını söyleyebiliriz. Aracın iç tasarımı ön kokpit ve döşemelerine baktığımızda özellikle ön göğüsten torpidoya uzanan aksamda orta sert deri ve diğer yüzeylerde sorunsuz bir işçilik gözüküyor. Kapı içleri kol dayama deri yüzeyler dahil. Yalnızca Kapı içlerinde fonksiyonel olan parlak alanda kullanışmış metal cisimler bu kapsama girmemektedir. Onların üzerinde işçilik ve kalite olarak daha çok çalışılması gerekmektedir. Ön hoparlör metal kapı çıkışları.
Özellikle sürücü koltuğu oturuş pozisyonu ve kullanılabilirlik ergonomi kalitesine baktığımızda koltuğun 2 yönlü elektrikli ayarlanabilir olması yanında komple deri koltuk ve koltuk başlıklarının bir bütün tasarım halinde (volvo benzeri) sunulması uzun yolda kafa dayama baş dayanağınız olarak kullanıcısına çok fazla hizmet sunmadığı görülmesine rağmen orta rahatlıkta bir konfora sahip. Fakat yan tarafta oturan ön yolcu koltuğunda elektrikli (ileri-geri ) olmasına rağmen (yukarı-aşağı) yükseklik ayarının olmadığını görmekteyiz. Her iki koltukta da ısıtma ve soğutma özellikleri bulunuyor. Fakat sıcak havalarda soğutmanın en son kademede dahi çok iyi performans sergileyemediği özellikle uzun yolculuk ve uzun süre test edildi.
Aracın arka tarafında yolcular oturma alanı ise baş ve diz mesafesi olarak rahat olmasına rağmen arka stabil koltuk açıları bakımında rahatsız edici oturma pozisyonu ile çok fazla uzun yolda tercih edilmeyen bir açı tasarımına sahip olan arka koltukların ergonomik oturma açılarının daha fazla iyileştirilmesi gerekiyor. Fakat arka taraftaki klima çıkışları ve usb çıkışları işlevleri bakımından yeterli.
Arka koltuklar düz olarak yattığında çok geniş ve uzun bir eşya taşıma alanı yaratılıyor.
Aracın uzunluğu 4513mm ve 2500mm’ye varıncaya kadar ön sağ yolcu koltuğun öne alınması ile uzun eşyalarınızı da sığdırabileceğiniz anlamını taşıyor.
MOTOR – SÜRÜŞ:
Chery Tiggo7 PROMAX üzerinde 7 İleri Otomatik DCT şanzıman T1X altyapısı üzerine inşa edilen, 4 silindir 1.6 TGDI motor 145HP güç ve 275Nm tork üretiyor. 1.6 litrelik bir Suv araçta ve 1567kg net boş ağırlığa sahip aracın ilk kalkış, ara hızlanmaları dahil bu kadar seri ve sorunsuz bir şekilde bu motor ile ivmelendiğine şahit oluyorum. Normal şartlarda 1.6 litrelik 145 beygir gücündeki motordan bu derece serilik ve hızlanma beklemem doğru olmazdı. Chery Tiggo7 özellikle sorunsuz motor başarısı ve performansı şaşırttı. Bu nedenle motorun nerede ve nasıl yapıldığını hangi menşei olduğunu aslında merak ediyorum. Bununla ilgili çok fazla detaylı bilgiye ulaşamadık. Fakat, Çin menşei araç olsa da test aracının Almanya’da Chery üzerinden geldiğine dair araçta basılı bir çıkış üretim etiketine denk geldik.
Aracımızı üzerinde bulunan 225/55R19 Kumho marka lastikleri ile 2.000km gece-gündüz tüm yol şartlarında test ettik. Aracın normal satışa sunulan standart fabrika çıkışı lastik markası Continental. Aracın hızlanması ile uzun yolda kullanıcısını pek yormayan bir yapısı var. Aracın şanzıman vites geçişlerinde herhangi bir kusur bulunmuyor ve sorunsuz. Aracın motoru uzun yolda fazla km’ler ile hiç yorulmadan aynı performans ve modda devam etti. Aracın “Eco-Normal-Sport” olmak üzere 3 ayrı sürücü kullanım modu bulunuyor. Aracın sürüş modları oldukça başarılı iç aydınlatma ve led ışıklar sürüş moduna göre değişim gösterirken isteğe bağlı her renk olabiliyor. Aracın fren sistemi Önde, Hava Soğutmalı Disk yer alırken Arka tarafta sadece Disk bulunuyor. Aracın süspansiyon sistemleri Ön tarafta McPherson marka süspansiyon, Arka tarafta çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon yer alıyor. Bu donanım şartlarda sürüş testimizi uzmanlarımızın eşliğinde değerlendirmekteyiz. Test aracın üzerinde yer alan Kumho marka düz lastikler aracı çok fazla sertleştiriyor. Yola tutunmasını zorlaştırdı. Konfor olarak ise sert ve rahatsız düz lastikleri sebebi ile aracın içerisinde konfordan ödün verdiği izlendi.
Aracın otoban İstanbul-Ankara sürüşlerinde ve eski Bolu Dağı yolunda kullanımında yüksek hızlarda geniş virajlı yollarda performanslı kullanımlarda çok fazla kaymaya eğilimli olmadan hızını stabil tutarak yol alabildiği test edilirken özellikle yoğun yağmur ve ıslak yol şartlarında üzerinde bulunan lastiklerin de güvensizlik yaratabildiğini göz önünde bulundurmak gerekiyor. Yüksek süratlerde ve rüzgarlı havalarda araç altına çok hava girişi ve sirkülasyonu olduğundan yola tutunmakta zorluklar ve güvensiz anlar da test kullanımı esnasında yaşandı. Fakat bunun haricinde kuru zeminde dar virajlı tali ve dağ yollarında ön ve arka taraftan hiç bir şekilde (yüksek hızlanmalar dahil) kayma yaşanmadan virajlara otomobil sürüşüne benzer çok rahat kıvrak bir şekilde girip-güvenli şekilde şeridini taşmadan yola tutunmayı başardığı izlendi, test edilmiştir. Aracın torku ve motor kuvveti bakımından ani kalkış ve hızlanmalarda düz yolda ya da viraj içerisinde ani yüklenilen gaz tepkileri neticesinde test esnasında ön tekerlerin ve aks’ın biraz boşa çıktığı, ön tarafın biraz havalandığı ve yola tutunma da aracın bazı zorluklar yaşadığı tekerlerin boşa döndüğü izlenmiştir.
Aracın güvenlik kullanım sürüş özelliklerinde; hız sabitleme cruise kontrol sistemi direksiyon üzerinden sorunsuz pozitif şekilde işleyiş test edilmiştir. Aracın ön ve arka 360 derece yol ve araç takip radar sistemi 75metreye kadar yolculuk esnasında sizi geçen aracın hareketlerini takip edebiliyor ve bunu ön gösterge panelinde size gösteriyor. Aracın tüm güvenlik önlemleri aracı çalıştırdığınızda devreye girdiği için kullanımda her seferinde müdahale etmekte olan Chery Tiggo7 Pro MAX özelliğinin bazı güvenlik önlemlerini yola çıktığımda kapatıyorum. Siz, Türkiye şartlarında Max güvenlik paketi kullanımına benimseyip alışır iseniz bence bu bir sorun teşkil etmiyor. Tamamı ile sürücünün isteğine bağlı şekilde ayarlanabilir. Fakat bunu sürekli her seferinde yapmak gerekiyor. Diğer bir güvenlik paketi hususu ise direksiyon simidi hemen arkasında yer alan lazer kızıl ötesi gözler. Sürücü yorgunluğu, baş ve göz hareketlerinizi sürekli şekilde takip etmektedir. İlk başlarda aracın yola odaklanma ile verdiği tepkiler bakımından rahatsız olmadım. Fakat sonrasında maalesef “elektrik bandı” ile üzerini çok katmanlı olarak sarmak sureti ile aracı kullandım. Çünkü sürekli gözlerime ve başıma zararsızda olsa kızıl ötesi ışın lazer ile göz hareketlerimi takip etmesinden rahatsız oldum. Ayrıca, o kısım çok fazla bir sıcaklık yayıyor. Eliniz ile dokunduğunuzda da uzun yolculuklar esnasında epey sıcak. Yaymış olduğu sıcaktan ayrıca rahatsız oldum ve Klima havalandırma ızgaralarını direksiyon lazer kısmına doğru çevirdim. Ayrıca bu gözlerimi daha fazla kullanımda rahatsız ederek yorabileceğini de düşündüm.
Aracın kullanımında F1 direksiyon vites pedallarında veya elmas kaplı yeni vites kullanımında manuel vites değiştirme seçeneğinin eksikliğini yaşadım. Kullanım esnasında ön gösterge paneli ile ilgili bir sorun yaşamadım. Pro8max seçeneğinde olan Hud ekranı Po7max aracımızda bulunmuyor. Ayrıca, araçta menüde navigasyon seçeneği olmasına rağmen standart donanım olarak sunulmadığının farkına vardık. Ön gösterge panelinde şerit, kör nokta, arka çarpışma önleme uyarısı, aracı şeritte izleme ve yol güzergahı araçları takip eden sistemin 1 ya da 1.5 saniye kadar civarında ön gösterge paneline geç yansıttığı izlenmiştir. Özellikle aracın şeritte takip gösterge duruş pozisyonunda. Aracın yapay zeka destekli konuşma ve cevap verme (güzel bayan sesi) sayesinde camları, klimayı, müziği aç-kapat şeklinde sesli komutlar yardımı ile otomatik olarak bazı komutları yaptırabiliyorsunuz. Fakat, sesli asistan bazen size ingilizce yanıt vermesine rağmen, ingilizce söylenen talep edilen hiç bir şeyi anlamıyor. Sesli asistan ingilizce ya da türkçe cevap veriyor konuşuyor ama ingilizce talepleri algılamıyor. Ayrıca, yağmurlu havalarda ön sileceklerin otomatik modunda işlevini ve zamanlamasını tam olarak yerine getiremediği izlendi. Araç kullanım esnasında gerek müzik sesinin açılıp kapanması, gerek ise klima ayarları ve diğer elektronik işlevlerde bazı zamanlarda kendi kendine bu işlevleri yaptığı, bazı zamanlarda ise verilen komutları tam olarak algılamadığı görüldü. (Örnek direksiyon üzerinden müzik sesi açma-kapatma, klima ayarını değiştirme, silecekler araç sürüş esnasında çoğu zaman yanıt vermedi.)
Aracın ön camı 110-120km süratlerde açısının çok iyi tasarlanmış olmasına rağmen hızı bir nebze içeri çok fazla yansıtıp hissettiriyor. Aracın Fren testleri esnasında çok güçlü ön frenlere sahip Tiggo7 ProMax 90-120km hızlarda kuru zeminde frene tek basma esnasında ani şok olarak cevap veriyor. Daha yüksek hızlarda ise yine frene ilk basmada evet güzel cevap veriyor. Frene birden fazla sert baskı yaptığınızda ise aynı tepkileri almakta zorluk çekiyorsunuz. Fren bazı zamanlarda üst üstte sert baskı denemelerde şişkinlik ve hava yapabiliyor. Islak zemin ve havalarda ani frenaj testlerinde abs devreye girmesi ile frenden mekanik bir sürtme sesi de araç içerisine verdiği izlenmiştir. Chery’nin frenleri ilk başta çok iyi olsa da üzerinde daha fazla çalışılarak her koşul ve şartta daha sorunsuz bir sistem elde edilebilir. Yağmurlu hava ve kaygan zeminde fren testinde üzerindeki yola tutunamayan Kumho marka lastikler ile araç yavaşlamada fazla kayma gösterdi. Aracın kullanımı off-road ve arazi kullanımına şasi ve karoser yapısı bakımından çok uygun olsa da üzerinde ki lastikler ile pek uygun değildi. Hafif çakıllı zeminlerde tutunma, eğimi çıkmakta zorlandı.
Araç benzinli ve seri motor olmasının yanı sıra kullanımda uzun yolda makul hızlarda nerede ise bir elektrikli araç kadar sessiz. Yalıtımı başarılı. Sony müzik sistemi iyi. Ortalama makul hızlarda testimiz esnasında 100km’de 7.5 litre yakıt tüketimi sarfiyatı oldu. Araç testimizde 5 farklı işinde uzman editörlerimizin deneyim, katkı ve bilgileri etkili olmuştur.