Paris’te gerçekleştirilecek olan VivaTech Fuar’ında sergilenecek

®
Çok Okunanlar

Loeb üst üste altıncı etap galibiyetiyle Dakar rekoru kırdı

Katar'ın son şampiyonu Nasser Al-Attiyah otomobil kategorisinde beşinci şampiyonluğunu elde etmenin eşiğindeyken, Sebastien Loeb Cumartesi günü arka arkaya altı...

Tırmanma Heyecanı Kınık’ta Yaşandı…

AVIS 2024 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 6. ayağı olan İzmir Kınık Belediyesi Ali Ramiz Özkan Tırmanma Yarışı, İzmir Motorsporları ve...

Bugüne kadarki en iyi Amarok…

Volkswagen Ticari Araç, yeni nesil premium pick-up modeli Amarok’u tanıttı. Yıl sonunda Güney Afrika, 2023 yılının ilk çeyreğinin sonunda...

Yeni Renault Captur Euro NCAP’ten Beş Yıldız Elde Etti

Yeni Renault Captur, Euro NCAP güvenlik testlerinde en yüksek not olan beş yıldız aldı. B-SUV lideri Captur, en üst...

PEUGEOT, 20 yıldır sanal gerçekliği daha hızlı ve daha etkili şekilde yenilikçi çözümler üretmek için kullanıyor. Yenilikçi ve modern yaklaşımını teknolojik unsurlarla bir araya getiren Fransız marka, yirmi yıldır gerçek dünyaya hizmet etmek, müşteri ihtiyaçlarını karşılamak ve geleceğin sürdürebilir ulaşımını hazırlamak için sanal gerçeklik unsurlarından yararlanıyor. Bu kapsamda PEUGEOT’nun sanal gerçeklik teknolojisinden yararlanan en ileri projelerinden ikisi, PEUGEOT Inception konsept otomobili ve Hypersquare direksiyon kontrolü, 22-25 Mayıs tarihleri arasında Paris’te gerçekleştirilecek olan VivaTech Fuar’ında sergilenecek.

PEUGEOT, 2004 gibi erken bir tarihte, Paris yakınlarında, Vélizy’de bulunan ve artık Stellantis’e bağlı tasarım merkezi ADN’de  (Otomotiv Tasarım Ağı) yer alan 500 m2’lik ileri teknolojili tesiste yeni modellerin geliştirilme sürecinde sanal gerçeklik araçlarını kullanmaya başladı. Tasarım merkezinin açıldığı 2004 yılında aynı zamanda PEUGEOT’nun kullandığı temel sanal gerçeklik aracı CAVE 1 sahneye çıktı. CAVE 1, 1280 x 1024 çözünürlüğe sahip 5 projektöre ve 2,90 x 2,32 m ölçülerinde beş sabit ekrandan oluşan sürükleyici ve en ileri teknolojileri kullanan bir sanal gerçeklik odasıydı. CAVE 1, ergonomi ve üretim süreçlerini kullanarak fiziksel modelleri hayata geçirmeden önce tamamlayıcı bir tasarım aracı olarak PEUGEOT’nın yenilikçi ve teknolojik yönünü yansıttı. Ayrıca üretim ve tasarım aşamasında ürünlerin farklı ekipler tarafından paylaşılmasını kolaylaştırarak fikirlerin daha kolay uygulanmasına olanak sağladı.

Tasarım süreçlerinin son yıllarda inanılmaz bir dönüşüm sürecinden geçtiğini belirten PEUGEOT Tasarım Direktörü Matthias Hossan, “Sanal gerçeklik son 20 yılda ekiplerimizin günlük yaşamlarında önemli bir araç haline geldi. Bu araç, daha kısa bir zaman dilimi içerisinde çok daha fazla yaratıcı fikri keşfetmemizi sağlıyor ve aynı zamanda tasarlama süreçlerimizde harika bir ortak olarak bize eşlik ediyor”  dedi.

CAVE 1 dışında, iki ekrandan oluşan bir sanal gerçeklik masası olan Holobench, dokunsal geri bildirimlerle sanal gerçekliğe gerçek dünya unsurunu ekledi. Bu çözümle beraber, dijital modelden çıkarılan parçaların görselleştirilmesiyle montaj ve sökme işlemlerinin simülasyonu kullanıcıya başka bir boyut kazandırdı.

PEUGEOT, 2015 yılında CAVE 2 ile sanal gerçeklikte başka bir gelişme daha kaydederek bir sonraki aşamaya geçti. Bu yeni sürükleyici sanal gerçeklik odası, bugün hala ADN’nin merkezinde yer alıyor ve birden fazla Stellantis markasına hizmet ediyor. Altı adet 4096 x 2160 piksel çözünürlüklü 4K projektör görüntüleri, 4,50 m genişliğinde, 2,37 m yüksekliğinde ve 3.50 m derinliğinde 5 farklı duvarda bulunan ekrana yansıtıyor. CAVE 2, 70 grafik kartını barındıran üst düzey teknolojiye sahip 30 bilgisayar sayesinde benzeri görülmemiş bir işlem gücü sağlıyor. Bu işlem gücü, ilk kez süsleme ve renk kombinasyonları gibi daha spesifik dış ve iç tasarım detayları üzerinde çalışmaya olanak sağlıyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...