Stellantis’in Kuruluşunu Takip Eden 3 Yılın Marka Bilançosu

®
Çok Okunanlar

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW ve MINI markalı...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak...

Kerem Kazaz Şampiyona liderliğine devam ediyor

Team Petrol Ofisi sporcusu Kerem Kazaz, 12-14 Eylül tarihlerinde Eskişehir'de gerçekleşen zorlu Esok Rallisini genel klasmanda 4. sırada tamamlayarak...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de...

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Chery Grubu Ağustos Ayında 243 Bin Adetlik Rekor Satışa İmza Attı

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, küresel ölçekte satış ve ihracat başarılarına yenilerini eklemeye devam ediyor. Bu kapsamda Chery...

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

Markanın 2023 yılındaki ticari performansı, Stellantis 2021 yılında kurulduğunda kararlaştırılan uzun vadeli bir ürün planının ve stratejilerin disiplinle takibinin doğal bir yansıması oldu. Bu dönemde ulaşılan hedefler:

  • Markayı yeninde kârlı hale getirmek: Bu hedefe aynı yılın (2021) ikinci yarısında ulaşıldı.
  • Alfa Romeo’nun “0’dan 0’a” stratejisi olarak adlandırılan onaylanmış uzun vadeli bir ürün planı: 2021’de yüzde 0 Elektrikli Araçtan 2027’de yüzde 0 emisyonlu ürün gamına geçmek ve her yıl yeni bir ürünü pazara sunarak, elektrikli otomobillere en hızlı geçiş yapan otomotiv üreticisi olma yolunda cesur bir hedef:
  • 2022 – Tonale Hybrid ve Plug-In Hybrid Q4 tanıtımı
  • 2023 –33 Stradale ile (BEV ve İçten Yanmalı Motorlu) ‘özel üretim otomobiller’ dünyasına geri dönüş
  • 2024 – İlk yüzde 100 elektrikli Alfa Romeo olan Milano’nun tanıtımı
  • 2025 – Sadece yüzde 100 elektrikli olarak satışa sunulacak ilk Alfa Romeo modelinin tanıtımı.
  • 2027 –yüzde 100 elektrikli Alfa Romeo ürün gamının tanıtımı.
  • Ödün verilmeyen kalite standartları, markanın tüm stratejik eylemlerine büyük bir titizlikle rehberlik etmeyi sürdürüyor ve bu standartlar küresel anlamda kabul görüyor.Kasım 2022’de markanın, J.D. Power Satış Memnuniyeti Endeksi’nde premium markalar arasında, daha önceki yerine oranlar dokuz sıra birden yükselerek (2021 yılına oranla 25 puan daha fazla) birinci sırada yer alması bu bakış açısının en önemli örneklerinden biri olarak öne çıkıyor.
  • Alfa Romeo, bir yıl sonra J.D. Power U.S. InitialQualityStudy’ye (IQS) göre premium markaların değerlendirildiği genel sıralamada, podyumun en üst basamağına yerleşti ve tüm sektörde üçüncü sırada yer aldı. (Marka 24 sıra birden yükseldi. Bu, sektöre yönelik IQS araştırmasında kaydedilen en büyük büyüme oldu.)
  • Sıkı stok yönetimi politikası ve ürün stratejisi sayesinde ikinci el değerlerinde artış.

2023’teki büyüme açıkça görülüyor

Tüm bunlar, Alfa Romeo’nun yoğun ve zorlu geçen 2023 yılında kaydettiği olağanüstü ticari performans için uygun bir temel oluşturdu:Kasım ayına kadar olan dönemde Alfa Romeo satışları, 2022’ye göre yüzde 34 artış gösterdi. Bu veri küresel satışlarda sağlam bir büyüme olduğunu teyit ediyor.

Avrupa, yüzde 53 gibi güçlü bir artışla küresel sonuçlara katkıda bulundu.

Orta Doğu ve Afrika, yüzde 95’lik bir artışla en hızlı büyüyen bölge olarak raporlarda yer aldı. Ayrıca, Alfa Romeo’nun Singapur ve Hong Kong’da varlığını güçlendirdiği Hindistan Asya Pasifik bölgesi de yüzde 6’lık bir büyüme ile katkıda bulundu.

Kuzey Amerika’da Eylül ayında Tonale’nin tanıtımı büyük bir coşkuyla karşılandı ve aynı şekilde Çin’de de Tonale’nin piyasaya sürülmesiyle ürün yelpazesi tamamlandı. Her iki bölge de Alfa Romeo’nun büyüme için ideal koşulları yaratmak adına büyük yatırımlar yaptığı stratejik açıdan önemli alanları temsil ediyor.

Diğer Haberler

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK ile Başladı “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla bir dünya markası olan Karsan, dünya çapında gerçekleştirdiği başarılarına...

Otomotiv şirketlerinin yüzde 86’sı yapay zekâya yatırım yapıyor

KPMG'nin “Küresel Otomotiv Yöneticileri” anketine göre sektördeki her üç yöneticiden biri üç yıl içinde iş modellerinin tamamen değişeceğini öngörürken, otomotiv şirketlerin yüzde 86'sı yapay...

Aon, Formula 1takımı Scuderia Ferrari HP’nin sponsoru oldu

Aon, Formula 1'in en köklü takımlarından Scuderia Ferrari HP ile uzun süreli bir sponsorluk anlaşması imzaladı. Monza'daki İtalya Grand Prix'siyle başlayan iş birliği; hız,...

TÜSED’den Yedek Parça Tedarik Süreçlerine Dair Çözüm Çağrısı

60 Milyar TL’lik Yedek Parça Tedariki Sigorta Eksperlerinin Yönetiminde TÜSED Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği Yönetim Kurulu, sigorta sektöründe kritik öneme sahip olan yedek parça tedarik...

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW ve MINI markalı 40 bin bağlantılı otomobil, sürücülerine...

BYD Türkiye, “Teknoloji Şovu”na TEKNOFEST İstanbul’da Devam Etti

YD Türkiye, Kemerburgaz’da inşa ettiği özel alanda YANGWANG U8 ve YANGWANG U9’un benzersiz yeteneklerini sergilediği nefes kesen teknoloji şovunun ardından, şimdi de bu modelleri...

BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri Başlıyor

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin dünyanın en yüksek sporcu katılımına sahip golf turnuvası BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri, 17 – 21 Eylül...