Suzuki Hayabusa, 25. Yıl Özel Modeli

®
Çok Okunanlar

CUPRA, Extreme E ikinci sezonunda

CUPRA, ABT Sportsline işbirliğindeki takımı ABT CUPRA XE ile Extreme E 2022’de mücadele edecek olan iki yeni pilotu ve...

Goodyear Land Rover Experience Tour

https://www.youtube.com/watch?v=G6BbiLzIQkg&feature=youtu.be

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT ile

Yeni Outlander PHEV Mitsubishi Motors, 80 yıllık 4WD uzmanlığı, elektro-mobilite alanında 50 yıllık ARGE geçmişi ve 30 yıllık ralli zaferi...

Ford Trucks, Tek Silindirliden Sonra Çok Silindirli Hidrojen

Ford Trucks, Tek Silindirliden Sonra Çok Silindirli Hidrojen Motorunun Ateşlemesini Gerçekleştirdi  Karbon nötr hedefine istikrarlı bir şekilde ilerleyen Ford Trucks,...

Motosiklet Efsanesinin En Yeni ve Özel Modeli Tutkunlarıyla Buluştu!

 Türkiye’de Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Suzuki Motosiklet’in, 2023 yılında 25.yıl dönümünü kutlayan amiral gemisi modeli Hayabusa, sınırlı sayıda üretilen “GSX1300R Hayabusa 25. Yıl”ı, 899.900 TL’lik fiyatıyla Türkiye’de satışa sundu. Japonya da dahil olmak üzere tüm dünyadaki tutkunlarıyla buluşanHayabusa’nın 25. yıl özel modeli, sadece turuncu ve siyah renkli gövdeyle ve bu özel seri üretime özgü detaylarla üretiliyor. Suzuki Hayabusa 25.yıl modelinde tahrik zinciri ayarlayıcısı, özel renkli ön fren diski ve depo üzerindeki 25. yıl dönümü logosuna ek olarak pek çok ayırt edici detaya yer veriliyor.

Doğan Trend Otomotiv tarafından ülkemizde temsil edilen Suzuki Motosiklet’in efsanemodeli, “Ultimate Superbike”, Hayabusa, 2023 itibarıyla 25. yıl dönümünü kutluyor. Yıl dönümü sebebiyle üretilen özel model olan “GSX1300R Hayabusa 25. Yıl”, 899.900 TL’lik fiyatıyla Türkiye’de satışa sunuldu. Fütüristik tasarımı ve heyecan verici performansıyla her daim motosiklet severler için adrenalinin yükselmesini sağlayan Hayabusa, 25. yıla özel olarak üretilen serisinde turuncu ve karenajlarındaki siyah zeminli gövde yapısıyla dikkatleri üzerine çekerken, tahrik zinciri ayarlayıcısı ve ön fren diski için özel renk gibi özellikleri ile ayırt ediliyor. Ayrıca 25. yıl logolu susturucu gövdesi ve tahrik zincirinde “Hayabusa Kanji”logolu orijinal işlemeler yer alırken, iç fren diskinde altın andonize, andonize altın zincir ayarlama,  depo üzerinde emaye cam 25. yıl dönümü logosu, özel “V” şeklinde sticker ve üç boyutlu “SUZUKI” yazısı da bu özel modele eklendi. Bunlara ek olarak 25. yıl modeli, standart olarak tek koltuklu versiyon ile yollara çıkıyor.

Bir İkona Saygı Duruşu!

25 yıllık efsanevi geçmişin taçlandırıldığı özel model “GSX1300R Hayabusa 25. Yıl”, görünüm olarak özgün bir karakrter sergiliyor. Teknik olarak en güncel Hayabusa’nın özelliklerini, koleksiyon değeri taşıyan detaylarla harmanlıyor. 1340cc hacminde 4 silindirli bir motordan güç alan Hayabusa, şasi tasarımı ve egzoz sesiyle de sürücüsüne gücünü hissettiriyor. Ayarlanabilir süspansiyonları ve Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) gibi teknolojik özellikleriyle de spor motosiklet deneyiminin en üst seviyesi Hayabusa’da hayat bulmaya devam ediyor.

Motosiklet Dünyasının Efsanesi!

Efsanelerle dolu 25 yılı geride bırakan Suzuki Hayabusa’nın ilk nesli 1998 yılında Almanya’da düzenlenen Intermot Motosiklet Fuarı’nda “Hayabusa-GSX1300R” adıyla tanıtılmasının ardından 1999’da Avrupa ve Kuzey Amerika’da satılmaya başlandı. Ürün konsepti “Ultimate Sport” idi. İlk jenerasyon Hayabusa, benzersiz ve aerodinamik tasarımıyla beraber yüksek güç, üstün performans ve yol tutuş seviyesini bir arada sunuyordu. Model, tanıtımının ardından geçen kısa zaman içerisinde büyükses getirdi ve Suzuki’yi temsil eden amiral gemisi bir motosiklet haline geldi.

Takvimler 2007 yılını gösterdiğinde ikinci jenerasyon Hayabusa sahneye çıktı. Motorun silindir hacmi 1.299 cc’den 1.340 cc’ye yükseltildi. Yeni model, ilk neslin olağanüstü gücü ve performansını miras aldı. İkinci nesil Hayabusa, Suzuki Sürüş Modu Seçici (SDMS) özelliğine sahipti ve sürücünün güç üretimini ayarlanmasına izin veriyordu. 2014’te Japonya Spec üretilirken, 2016 yılında da Hindistan’da üretim ve satışına başlandı.

2021 yılında motosiklet severlerin büyük beğenisini kazanan üçüncü jenerasyon Hayabusa tanıtıldı. En güncel nesliyle Hayabusa, tamamen yeni bir motora, şasiye ve çeşitli elektronik kontrollere sahip. Üçüncü nesilde motor ve şasi parçaları tamamen yeni tasarlandı. Çekiş Kontrol ve Çift Yönlü Hızlı Vites Değiştirme Sistemleri ile beraberelektronik kontrol sistemi“S.I.R.S. (Suzuki Akıllı Sürüş Sistemi)”, bu modeli hem daha güçlü hem de daha kontrol edilebilir kılmaya başladı. “Rafine Canavar” tasarım konsepti, günümüzde Hayabusa’nın imzalarından biri haline geldi.

200.000 adetlik üretim rakamını ardında bırakan Suzuki Hayabusa, Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa, Hindistan ve Latin Amerika da dahil olmak üzere dünya genelinde 48 ülke ve bölgede satılıyor.

Yıllara Göre Hayabusa

1998:Almanya, Intermot Motosiklet Fuarı’nda “Hayabusa” GSX1300R adıyla görücüye çıktı.

1999:Hayabusa satışa sunuldu.

2007:İkinci nesil Hayabusa satışa sunuldu.

2014:Japonya versiyonu satışa sunuldu.

2016:Hindistan’da üretimi ve satışı başladı.

2021:Üçüncü nesil Hayabusa satışa sunuldu.

2022:200.000 adet toplam üretime ulaştı.

2023:Hayabusa 25. Yıl Türkiye’de satışa sunuldu.

Hayabusa’nın Japonya’da Aldığı Ödüller

  • JaponyaTasarımTeşvikEnstitüsü / 2014 En İyi TasarımÖdülü (İkincinesil)
  • TümJaponyaMotosikletKültürü Derneği / 4. JaponyaYılınMotosikleti 2021, Küçük MotosikletlerKategorisi, Büyük Altın Ödül
  • Genç Makine / Yılın Makinesi 2021, Genel KategoriBirinciliği, Sokak Sporları Büyük MotosikletKategorisi

JaponyaEndüstriyelTasarım Derneği / TasarımMüzesiSeçimi

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...