Yeni GLC Coupé: Mercedes-Benz SUV…

®
Çok Okunanlar

Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu oldu

Doğuş Otomotiv’in 29 Mart 2018 tarihinde yapılan 2017 Faaliyet Yılı Olağan Genel Kurulu Toplantısında, Emir Ali Bilaloğlu oybirliği ile...

Petrol Ofisi’nde, bu süreçte işten çıkarılma olmayacak

Türkiye akaryakıt ve madeni yağlar sektörlerinin lideri Petrol Ofisi, geçirilmekte olan zorlu süreçte koronavirüs salgını nedeniyle işten çıkarılma olmayacağını...

Egea 225 milyon dolarlık yatırımla yenilendi…

Tofaş’ın 1 milyar dolarlık yatırım yaparak, 2015 yılında seri üretime geçirdiği ve Avrupa başta olmak üzere dünyanın pek çok...

SUV’un sportif versiyonu olarak en çok satan Mercedes-Benz ürün ailesini tamamlıyor. Yeni GLC Coupé, şık tasarım ve dinamik sürüş keyfiyle farkını ortaya koyuyor. Dikkat çekici gövde orantıları ve özenle şekillenen kıvrımları ile kaliteli bir iç mekân sunuyor.

GLC Coupé, sportif performansı yüksek verimlilikle birleştiriyor. 48 volt teknolojisine ve entegre bir marş jeneratörüne sahip yarı hibrit olarak elektrikli sürüş teknolojisiyle destekleniyor. Yeni GLC Coupé; off-road ya da on-road fark etmeksizin konfor ve kıvraklığıyla neredeyse tüm sürüş ortamlarında kendini evinde hissediyor. Standart spor süspansiyon sürüş dinamiklerini iyileştirirken 4,5° arka aks yönlendirmesi manevra kabiliyetini artırıyor. Bu işlev AIRMATIC havalı süspansiyonla birlikte Teknoloji Paketi kapsamında sunuluyor. 4MATIC dört tekerlekten çekişözelliği ise off-road performansına katkı sağlıyor.

Yeni GLC Coupé her ayrıntısıyla yüksek standartlar ortaya koyuyor. MBUX bilgi-eğlence sistemi en güncel nesliyle daha kullanıcı dostu bir yapı sergiliyor. Sürücü ekranı ve orta ekrandaki canlı görüntüler, araç ve konfor fonksiyonlarının kontrolünü kolaylaştırıyor. Tam ekran navigasyon, mümkün olan en iyi rota yönlendirmesini sağlıyor. Ayrıca navigasyon için artırılmış gerçeklik işlevi de sunuluyor. Kamera, aracın ön tarafını sürekli tarıyor. Merkezi ekran, hareketli görüntüler dışında trafik işaretleri, yön okları, şerit değiştirme önerileri de dahil olmak üzere sanal nesneleri, bilgileri ve işaretleri bir arada gösteriyor.

Sezgisel sesli asistan “Hey Mercedes”, doğal dile ve kullanıcı tercihlerine giderek daha etkili yanıtlar veriyor. Müzik akışı hizmetleri ve kişisel ayarlar MBUX’a sorunsuz bir şekilde entegre edilebiliyor.

Dış tasarım: Duygusal saflık, zekâ ve duygu

Yeni GLC Coupé sportif silueti ile dikkat çekiyor ve Mercedes-Benz SUV ailesinin bir üyesi olduğunu hemen hissettiriyor. Farlardan radyatör ızgarasına kesintisiz geçiş, otomobilin genişliğini vurguluyor. Kaslı çamurluk kemerleri görünümü güçlendiriyor. AMG Tasarım Konseptiile 19 veya 20 inç jantlar ve gövde rengi çamurluk kemeri kaplamaları devreye giriyor. Donanım seviyesine ve opsiyona bağlı olarak sunulan 18 ile 20 inç arasındaki jantların her biri GLC Coupé’nin şık ve sportif tasarımını tamamlarken, aynı zamanda aracın aerodinamik verimliliğine katkı sağlıyor.

İç tasarım: Modern ve sportif

Yeni GLC Coupé’nin iç mekânı standart olarak sportif AMG seviyesiyle donatılıyor. Ön konsol yalın bir tasarıma sahip. Sürücü 12,3 inçlik yüksek çözünürlüklü LCD ekran ile tüm sürüş bilgilerine rahatlıkla ulaşıyor. Sürücü bilgi ekranı gibi 11,9 inçlik merkezi ekran da havada süzülüyor gibi görünüyor.

Kapı panelleri modern tasarımıyla ön konsolun her iki ucunu da çevreliyor. Entegre kol dayamalı kapı orta paneli dikeyden yataya geçiş yapıyor. Bu alandaki metalik süsleme ön konsol tasarımını devam ettiriyor.

Koltuklar, katmanlar ve şekilli yüzeyleriyle iç mekâna görsel bir ferahlık katıyor. Baş destekleri ve bunların kapalı bir kapakla sırtlığa olan bağlantıları yeni tasarımıyla sunuluyor.

Boyut konsepti ve pratik ayrıntılarla günlük kullanım kolaylığı

Boyutlar, yeni GLC Coupé’nin dinamik ve kaslı görünümünü vurguluyor. 4.763 mm uzunluğuyla öncüsüne göre 31 mm daha uzun ve 5 mm daha yüksek. İz genişlikleri önde 6 mm artarak 1.627 mm ve arkada 23 mm artarak 1.640 mm’ye ulaştı. Genişlik 1.890 mm ile değişmedi. Bagaj hacmindeki artış GLC Coupé’yi uzun yolculuklar için iyi bir yol arkadaşı yapıyor. Bagaj hacmi öncüsüne kıyasla 45 litre artışla 545 litreye ulaşmış durumda. Arka koltukların katlanmasıyla ise yine öncüsüne kıyasla 90 litre artışla 1.490 litre hacme ulaşıyor. Elektrikli EASY-PACK bagaj kapağı da standart olarak sunuluyor.

Önemli ölçüde gelişen aerodinami

Kapsamlı dijital akış simülasyonları (CFD) ve aero akustik rüzgâr tüneli testleriyle aerodinamik sürtünme ve rüzgâr gürültüsü optimize edilen GLC Coupé aerodinamik açıdan önemli oranda iyileşme gösteriyor. GLC Coupé’nin en uygun konfigürasyonda minimum sürtünme katsayısı 0,27 Cd. Bu, öncüsüne kıyasla yüzde 3’lük bir iyileşme (Cd = 0,30) anlamına geliyor. Yeni GLC Coupé, düşük yuvarlanma ve rüzgâr gürültüsüne sahip oldukça sessiz bir araç olmasını gövdesinin akustik optimizasyonuna ve gelişmiş ses yalıtımına borçlu. Ön camdaki akustik membran standart donanım. Yeni panoramik cam tavan yeni GLC SUV’a kıyasla 6 cm daha uzun.

Konfor her yerde: Birçok detayda iyileştirmeler

Ağ bağlantılı konfor sistemlerine yönelik Mercedes-Benz konseptinin ismi ENERGIZING. İsteğe bağlı ENERGIZING Plus paketi, bir düğme dokunuşu veya sesli komutla sistemlere hayat verirken yedi adede kadar konfor programıyla birleştiriyor. Sistem aynı zamanda iç mekânda uyumlu bir atmosfer yaratıyor. Yorgunluk durumu için canlandırıcımod, yüksek stres seviyesi içinise rahatlatıcımod seçenekleri bulunuyor.

AIR-BALANCE paketi, ENERGIZING Plus paketinin bir parçası ve iç mekânda kişisel tercihlere ya da ruh haline göre hafif bir koku deneyimi sunuyor. Ayrıca dış ve iç hava iyonize ediliyor ve filtreleniyor. ENERGIZING AIR CONTROL, hava kalitesi ve ince parçacık sensörlerini kullanarak araç içindeki hava kalitesini sürekli olarak izliyor. Eşiklerin aşılması durumunda hava sirkülasyonunu etkinleştiriyor. İki aşamalı filtre havadaki ince tozu ve büyük miktardaki kirletici maddeleri de filtreliyor.

Yarı hibrit versiyonlar:

    GLC 300 4MATIC
Hacim Cc 1.999
Güç kW/hp 190/258
Devir sayısı d/d 5.800
Ek elektrikli güç (boost) kW/hp 17/23
Tork Nm 400
Ek tork (boost) Nm 200
Karma yakıt tüketimi (WLTP) lt/100 km 8,2-7,3
Karma CO2 emisyonu (WLTP)3 gr/km 185-165
Hızlanma 0-100 km/s sn 6,3
Maksimum hız km/s 246

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...