1 Nisan’da kış lastiklerini çıkarmadan önce okuyun

®
Çok Okunanlar

Ami 6 Station Wagon daha fazla ilgi gördü…

Citroën’in ilk kez 24 Nisan 1961 tarihinde Fransa’nın Rennes kentinde bulunan fabrikasında üretimine başladığı efsanevi modeli Ami 6, bu...

Alfa Romeo’da Yılın Son Fırsatı!

Alfa Romeo’nun lüks ve dinamik kompakt sınıf temsilcisi Giulietta’da Aralık ayında çok özel alım fırsatları sunuluyor. Kampanya kapsamında, çift...

Cander, “İstanbul Park pisti bir cazibe merkezi olacak…

Formula 1 yarışlarına ev sahipliği yapan İstanbul Park pistinin ihalesi tamamlandı. Pirelli Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Lale Cander'in ortak...

Ayhancan Fransa Liderliğini Korudu…

T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı , Spor Toto ve TOSFED desteğinde Avrupa pistlerinde ülkemizi başarıyla temsil eden milli sporcumuz...

Kış lastiği zorunluluğu 1 Nisan’da sona eriyor.  LASİD (Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği) Genel Sekreteri Erdal Kurt, ‘’1 Nisan itibarıyla kış lastiği uygulaması bitse de iklim koşulları bölgelere göre değişebiliyor. Sürücülerimiz aracını kullandığı bölgedeki hava koşullarını ve Valilik kararlarını takip etmeden mevsime uygun lastiğe geçiş yapmamalı’’ dedi

LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt, ayrıca araç altına takılacak lastiklerin mutlaka bir uzman gözüyle kontrol edilmesi gerektiğine dikkat çekti: ‘’Düzensiz aşınma, delinme, yıpranma ve yırtılma benzeri özürler uzmanları tarafından incelenmeli. Lastiklerin uygun janta monte edilmesi, doğru havanın basılması, balans ayarlarının yapılması güvenli bir sürüş için şarttır; aksi takdirde trafikte risk yaratır’’

1 Aralık 2022 tarihinden bu yana uygulanan kış lastiği zorunluluğu, 1 Nisan tarihinde sona eriyor. Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği (LASİD) Genel Sekreterı Erdal Kurt, sürücülere mevsime uygun lastiğe geçmeden önce değişen iklim koşulları ve Valilik kararlarını dikkate almaları uyarısında bulundu. LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt; mevsim normalleri dışında seyredebilen iklim koşullarına dikkat çekerek şu önemli noktalara vurgu yaptı:

‘’Güvenli bir trafiği sağlamak için sürücülere düşen görev, her türlü tedbiri almaktır. Mevsimine göre lastik seçimi de alınması gereken bu tedbirlerin başında gelir. Ülkemizde yakın zamanda daha çok tanık olduğumuz gibi; iklimsel değişimden dolayı ani hava değişiklikleri giderek artıyor, bunu dikkate almak gerek. 1 Aralık’tan itibaren başlayan zorunlu kış lastiği uygulaması normal koşullarda 1 Nisan itibarıyla sona eriyor. Ancak valilikler; mevsim koşullarına bağlı olarak bu süreyi uzatmakla yetkilidir. Bu nedenle sürücülerimizin kış lastiklerini çıkarmadan önce ilgili valilik açıklamalarını ve bulundukları iklim koşullarını mutlaka takip etmelerini öneriyoruz. Kış lastiğinden mevsime uygun lastiğe geçiş için belirtilen 1 Nisan tarihi bölgelere göre değişiklik gösterebilir.’’

Doğru lastik araç üreticinizin önerdiği tip ve ebattaki lastiktir!

Lastiğin bir araçta bizi hayata bağlayan en önemli parçalardan biri olduğuna vurgu yapan LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt; ‘’Aracınızı yola ve sizi hayata bağlayan şey sadece lastiğin yola bastığı alan kadardır. Araç üreticileri, bu yüzden lastiği ‘can güvenliğini en yüksek derecede ilgilendiren ürün’ olarak kabul eder. Doğru lastik, araç üreticisinin önerdiği tip ve ebattaki lastiktir. Seçeceğiniz lastik aracınıza, sürüş ihtiyaçlarınıza ve mevsimine uygun lastik olmalıdır. Bu kriterlere uyularak seçilen lastik doğru lastiktir ve güvenli sürüşe katkı sağlar. Kış lastiklerinizi çıkarıp mevsime uygun lastiğe geçerken de aracınız, sürüş alışkanlıklarınız ve çevresel koşullarınız için en doğru lastiği seçmelisiniz’’ dedi.

Uzman gözüyle diş topuk kontrolü ve doğru hava basıncı şart!

Erdal Kurt, kış lastikleri çıkarıldığında araç altına takılacak mevsime uygun lastiklerin mutlaka uzman gözüyle kontrol edilmesi gerektiğini de belirterek, şunları kaydetti:

‘’Kış lastiklerinizi çıkartıp yerine takacağınız lastikler yeni olabilir, depoda beklemiş lastikler olabilir. Kullanmaya başlayacağınız lastiklerin diş, topuk, yanak ve sırt kontrollerini mutlaka yetkili servislere yaptırmanızı öneririz. Düzensiz aşınma, delinme, yıpranma ve yırtılma benzeri özürler uzmanları tarafından incelenmeli. Uygun janta monte edilmesi, doğru havanın basılması, balans ayarlarının yapılması da güvenli bir sürüş için dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardır. Aksi takdirde ortak trafikte risk yaratır.’’

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...