Tüketicinin Aracına Düşük Teklif Sektöre Zarar Verdi

®
Çok Okunanlar

İspanyol Lojistik Deviyle Partner Oldu

Bulung Logistics, Fas taşımalarında kapasitesini artırarak, Fas-İspanya-Portekiz-Fransa-Türkiye hattında yıllık yükleme hedefini 60 bine çıkardı. Şirketin Türkiye Genel Müdürü Savaş...

TruKKer Avrupa’da kalıcı bir dönüşüm yaratmaya hazır

Orta Doğu ve Orta Asya pazarlarında gösterdiği başarıyla bölgenin en büyük karayolu taşımacılığı platformu olan TruKKer, yeni satın alma girişimiyle Polonya...

Kordsa, 2017’yi büyüme trendiyle kapattı

Lastik, inşaat güçlendirme ve kompozit teknolojileri pazarının küresel oyuncusu Kordsa, iş kollarına yaptığı yeni yatırımlarıyla büyümesini destekledi. 2017 yılını...

X-TRAIL’de 5 koltuklu fiyatına7 koltuk %0 Faiz Fırsatıyla…

QASHQAI’de Ücretsiz Multimedia Sistemi,X-TRAIL’de 5 koltuklu fiyatına7 koltuk %0 Faiz Fırsatıyla! Kullanıcılar; SUV segmentinin öncüsü ve tartışmasız lideri QASHQAI’de 18...

Son yıllarda ikinci el araç pazarının kurumsallaşmasında ve belirli standartları yakalamasında büyük rol oynayan kurumsal markaların tüketici nezdindeki algısıyla ilgili olarak Otomerkezi.net tarafından dikkat çekici açıklamalar geldi. Online ortam üzerinden tüketicilerin ikinci el araçları için fiyat teklifi verilmesi hayatı kolaylaştırsa da, bu yıl birçok kurumsal ikinci el şirketinin, çok düşük fiyat teklifleri vermeye başladığını ve sektörün zarar gördüğünü önemle ifade eden Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, “Web üzerinden tüketicinin aracına piyasa değerinde teklif verip davet edildiğinde yüzde 15 hatta yüzde 30’a varan şekilde fiyat kırma politikası güden büyük kurumsal şirketler sebebiyle yıllardır kazanmaya çalıştığımız kurumsallık ve güven algısı bozuluyor. Sadece ekspertiz raporuna göre ilk fiyat verilmesini doğru buluyoruz.Öte yandan geçtiğimiz yıl basına da yansıdığı şekilde, hali hazırda bazı şirketlerin birlik olup hem alımda hem satımda fiyatlama yapma eğilimlerine de sıcak bakmıyoruz. Haksız rekabete ve yersiz biçimde tüketiciyi yormalarına karşıyız. ” dedi.

Yabancı yatırımın her geçen gün arttığı ve kurumsal oyuncuların yenilikleriyle dikkat çektiği ikinci el araç pazarında yeni problemler ortaya çıkmaya başladı. Kurumsal markaların sunduğu ikinci el araç satın alma sistemleri, tüketicilerin hayatını kolaylaştırmakve sektörde güveni sağlamak adına geliştirilirken, yeni yıl itibariyle ortaya çıkan düşük fiyatlandırma politikasının, sektörün itibarını zedelediği belirtiliyor.

Verilen ilk tekliften yüzde 30 daha düşük fiyatlama yapan var

Konuyla ilgili olarak önemli bir çağrıda bulunan Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, “10 yıla yakın bir süredir sektörün kurumsallaşması, belirli bir itibar kazanması ve tüketici nezdinde güven inşa edilmesi anlamında çalışırken, kurumsal markaların birçoğu, vatandaşların ikinci el aracı için fiyat kırma politikası güdüyor. Bu da inşa ettiğimiz güveni sarsan, tüketiciyi çok yoran bir unsur. Web üzerinden verilen fiyat sonrasında araç sahibi davet ediliyor, davet edildiğinde ilk fiyatın yüzde 15-30’u daha düşük bir fiyat teklif ediliyor. Tüketici doğal bir refleksle kurumsal şirketlere olan güvenini kaybediyor, sektörümüz zarar görüyor. Sadece ekspertiz raporuna uygun biçimde ilk fiyatın verilmesini doğru buluyoruz. Sonrasında ortaya çıkabilecek eksikler nedeniyle bir aracın değeri, verilen ilk tekliften maksimum yüzde 5-7 seviyesinde düşebilir. Öte yandan geçtiğimiz yıl basına da yansıdığı şekilde, hali hazırda bazı şirketlerin birlik olup hem alımda hem satımda fiyatlama yapma eğilimlerine de sıcak bakmıyoruz. Haksız rekabete ve yersiz biçimde tüketiciyi yormalarına karşıyız.” açıklamasını yaptı.

Diğer Haberler

Kulaklık, trafikte hayati sesleri engelliyor!

Trafikte sağ ve sağlıklı kalmak için gözlerimizi ve kulaklarımızı dört açmalıyız! Kulaklıkla yüksek sesle müzik dinleyerek trafikte yürürken karşı karşıya kalınan riskleri değerlendiren Yol ve...

“2025 Yılının Otomobili” olarak seçildi…

Alpine için ise ilk ve çok önemli bir başarı elde edilmiş oldu. Renault 5 E-Tech Elektrikli, bu unvanı kazanan sekizinci Renault modeli oldu. Bu...

Volvo Cars Stratejik İş Ortağı Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE

Dassault Systèmes (Euronext Paris: FR0014003TT8, DSY.PA) Volvo Cars’ın araç geliştirme süreçlerinde Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE platformunu kullanma kararı aldığını duyurdu. Elektrikli, bağlantılı ve otonom mobiliteye doğru sürekli...

adidas ve Mercedes-AMG PETRONAS Güçlerini Birleştirdi

adidas, dünyanın en hızlı büyüyen sporlarından biri olan Formula 1®’de Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı ile yaptığı ortaklıkla motor sporlarına geri dönüyor. Bu iş birliği,...

ABD’nin ticari ham petrol stokları azaldı

ABD Enerji Enformasyon İdaresi (EIA), ülkedeki ticari ham petrol stoklarının geçen hafta yaklaşık 1 milyon varil azalışla 414 milyon 600 bin varil seviyesine gerilediğini...

OPET ve Fenerbahçe’nin “kadın gücü”potaya damgasını vuracak

Akaryakıt sektörünün en sevilen markası OPET, Türk sporuna desteğini sürdürüyor. 2018 yılından 2023-2024 sezon sonuna kadar Fenerbahçe Kadın Voleybol Takımı’nın sponsoru olan OPET ile...

Anadolu Sigorta, Kasko Sigortalılarına Birçok Avantaj Sunuyor

Anadolu Sigorta, AS+ Yetkili Servisleri aracılığıyla kasko sigortalılarının hasarsızlık kademelerinin etkilenmemesini sağlarken, araç sahiplerine farklı risklere karşı kapsamlı bir güvence ve onarım paketlerini içeren...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

La seconda tappa dell’ABB FIA Formula E World Championship

Partita all'inizio di dicembre in Brasile, l'undicesima stagione del Campionato del Mondo ABB FIA di Formula E ha ospitato la seconda tappa sabato all'Autodromo...

Opel Omega.com: ritorno al futuro

Venticinque anni fa, al Salone Francoforte del 1999, Opel faceva sfoggio di avanguardia tecnologica equipaggiando una normale station wagon Omega-B V6 con una serie...

FR

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...

Jeep affiche la plus forte progression du marché français en octobre

Avec une augmentation des immatriculations de 31 % par rapport au mois d’octobre 2023, Jeep® surperforme le marché français en octobre 2024. Jeep affiche la...