ACEA Genel Direktörü Sigrid De Vries

®
Çok Okunanlar

Brisa, 1.150 Araçlık Filo İçin Uçtan Uca Mobilite

Brisa ve Çiftay'dan Güçlü İş Birliği: Brisa, 1.150 Araçlık Filo İçin Uçtan Uca Mobilite Çözümleri Sunacak  Lastik sektöründe mobilite yönetimine liderlik...

Volvo, yaklaşık 3 bin kişiyi işten çıkarmayı planlıyor

Volvo Cars’dan yapılan açıklamada, şirketin daha önce açıkladığı tasarruf programının genişletileceği belirtildi. Bu kapsamda devam eden yeniden yapılanmasının parçası olarak...

Nissan Yetkili Satıcılarına davet ediyor

Nissan 01-05 Haziran tarihleri arasında yapılacak bayram öncesi organizasyonlar ile tüm Nissan tutkunlarını Nissan Yetkili Satıcılarına bekliyor.  Nissan Türkiye, yeni...

AB’de yeni otomobil satışları nisanda yıllık bazda yüzde 1,3 arttı

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin nisan ayına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, AB ülkelerinde yeni...

MAN, Türkiye’deki ilk çift hikaye otobüs teslimatı

MAN, Türkiye'deki ilk çift hikaye otobüs teslimatını Turgutreis Group Turizm'e yaptı...  MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., bir ilke imza...

CyberGlad Karavan, Bitcoin ile satışı sunuldu

HOTOMOBİL, TESLA CYBERTRUCK İÇİN ÜRETTİĞİ KARAVANI BİTCOİN KONFERANSI'NDA TANITTI Avrupa Karavan Birliği'ne (CIVD) üye olan ilk ve tek Türk markası...

Yeni nesil C3 Aircross modeli Türkiye’de 1.249.900tl

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni nesil C3 Aircross modelini Türkiye’de 1.249.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sundu....

Avrupa Otomotiv Sektörüne Genel Bakış – Sigrid de Vries- ACEA Genel Direktörü

Yaşadığımız çalkantılı günlerde, sağlam bir şekilde gerçek verilere dayanan kararlar almak her zamankinden daha da önemli hale geldi. Bu nedenle Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), güvenilir sektörel verilerin ana sağlayıcısı olmak için çabalarken, aynı zamanda mobilitenin geleceği ile Avrupa’nın endüstriyel temeli hakkında bilinçli kararlar alınmasını da sağlıyor. ACEA söz konusu katkıyı, sektörün durumunu yıllık olarak değerlendirdiği raporlar yayımlamak dahil birçok şekilde yapıyor.

2022’ye dair değerlendirmelerimiz, canlı ve yenilikçi bir sektöre işaret ediyor. Otomotiv sektörü, yıllık 59 milyar euro büyüklüğündeki devasa yatırımıyla, AB’nin toplam yatırımlarının üçte birini oluşturuyor ve AB’nin en büyük ar-ge yatırımcısı unvanını koruyor. Otomotiv sektörü bu sayede sıfır emisyonlu mobiliteye geçişe öncülük ediyor. Bunun en iyi kanıtı ise, şarj edilebilen elektrikli otomobillerin pazar payının 2021 yılında neredeyse ikiye katlanarak yaklaşık yüzde 10’a ulaşmasıdır. Otomotiv üreticileri bu eğilimi tüm segmentlerde hızlandırmaya kararlı görünüyor. Zaten Avrupa’nın iklim hedeflerine ulaşmasını sağlamak da bu kararlılığı gerektiriyor.

Elektrikli yaşama geçişte büyük ölçüde başarılı olmak için yoğun bir şarj altyapısı ağı ve gerekli hammaddelere erişim de dahil olmak üzere tüm çerçeve koşullarının bir an önce hayata geçirilmesi gerekiyor. Dahası, son 15 yılda otomotiv üretiminden kaynaklanan CO2 emisyonları neredeyse yarı yarıya, enerji tüketimi ise dörtte bir oranında azaldı.

Herkes için güvenli ve akıllı mobilite

Sektör elbette yalnızca mobiliteye büyük yatırımlar yapmakla kalmıyor, buna paralel olarak herkes için güvenli ve akıllı mobilite için de çabalıyor. Gerçekten de son veriler, AB’nin trafik güvenliğinde dünya liderliğini sağlamlaştırdığını ve AB’deki karayolu ölümlerinde 2021 yılına göre yüzde 17’lik bir düşüş olduğunu gösteriyor. Ancak ACEA ve üyeleri, hedeflerine ulaşana kadar durmayacak ve tüm yeni araçlarda artık standartlaşan gelişmiş sürücü asistanı sistemleri sayesinde hedeflerine daha da yaklaşacak. Ancak AB yollarında otomobillerin (12 yaş), kamyonların (14 yaş), kamyonetlerin (12 yaş) ve otobüslerin (13 yaş) artan yaş ortalaması endişe verici görünüyor. En temiz ve en güvenli yeni araçları dolaşıma sokmak istiyorsak, mobilitenin tüm Avrupa vatandaşları için uygun fiyatlı kalmasını sağlamalıyız. AB’de araç üretimi ve satışı söz konusu olduğunda, tablonun istenilen düzeylerde olmadığı görülüyor. Tedarik sıkıntısı sektöre zarar vermeye devam ederken, araç üretimi 2021’de (-yüzde 8) bir darbe daha aldı. Üretimdeki bu yavaşlamanın bir sonucu olarak arz miktarı talebi karşılamakta zorlanırken, yeni araç satışları da düşüşünü sürdürdü. AB otomobil satışları 2021’de 9,7 milyon adede düştü ve bu adetlerin Covid pandemisinin sebep olduğu kriz öncesindeki seviyeden 3,3 milyon adet daha düşük olduğu anlaşılıyor.

Tedarik zinciri esnekliğinin önemi

AB’nin araç üretimindeki (yüzde 15) ve dünya pazarındaki (yüzde 14) azalan payı paralelinde, uluslararası sahnede sağlam bir konum elde etmek ve bu konumu korumak için bir an önce harekete geçilmesi gerekiyor. Bu hedefe gidebilmek için başlangıçta Avrupa’nın tedarik zincirini kararlı bir şekilde çok daha esnek hale getirmek gerekiyor.

Otomotiv sektörü, Avrupa için ekonomik anlamda bir dinamodur. Sektör, 12,7 milyon kişiye istihdam sağlayarak yıllık 79,5 milyar euro (+yüzde 5) ticaret fazlası verirken, büyük AB pazarlarındaki hükümetler için 375 milyar euro seviyesinde vergi geliri sağlar.

Belirsiz zamanlardan geçerken, bu stratejik sektörün, sıfır emisyon ve sıfır ölümlü mobilite hedeflerini kovalamaya hazır, yetenekli, güçlü ve rekabetçi bir oyuncu olarak kalmasını sağlamamız gerekiyor.

* Bu makaledeki tüm veriler Otomotiv Sektörü Cep Rehberi’nin 2022/2023 baskısından alınmıştır ve www.acea.auto/figures adresinde düzenli olarak güncellenmektedir.

Diğer Haberler

Türkiye’de ithal araç oranı yüzde 70

Automechanika İstanbul 2025, Türkiye otomotiv tedarik sanayisinin, dünyayla rekabet gücünü artırabilmesine olanak sağlayacak İstanbul, 15.05.2025. 2024 yılında Türkiye otomotiv sanayisi için olanaklarla birlikte çalışabilirin da bir...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti kampanyasını duyurmak üzere hazırlanmış reklam filmi,...

“OPET, sektörünün en güçlü ve en fazla büyüyen markası”

OPET, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sektörün üzerinde büyüyerek ilk 3 firma arasında pazar payını artıran tek marka oldu. OPET Genel Müdürü...

Sakarıılıca Tırmanmada Heyecan Doruktaydı

Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK) tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda, Mihalgazi Belediyesi'nin katkılarıyla düzenlenen AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası'nın 3. ayağı, 7,4 kilometre uzunluğundaki Sakarıılıca...

Nissan Yetkili Satıcılarına davet ediyor

Nissan 01-05 Haziran tarihleri arasında yapılacak bayram öncesi organizasyonlar ile tüm Nissan tutkunlarını Nissan Yetkili Satıcılarına bekliyor.  Nissan Türkiye, yeni bir Nissan sahibi olmak için...

Hyundai Motor Türkiye Markalı Kasko Hizmeti

Sigorta ve Yetkili Servis hizmetini tek çatı altında toplayan Hyundai Motor Türkiye, uzun yıllardır süregelen markalı kasko hizmetini genişletmeye ve Hyundai araçlarına sahiplerine üstün...

İspanya Grand Prix’sinden…

İspanya Grand Prix'sinde Oracle Red Bull Racing'den Max Verstappen, yarışın sonlarına doğru aldığı 10 saniyelik ceza nedeniyle podyum mücadelesinin dışında kalarak 10. sıraya gerilerken,...