ACEA Genel Direktörü Sigrid De Vries

®
Çok Okunanlar

TOSFED Mali Genel Kurulu Yapıldı…

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) Mali Genel Kurulu, 25 Kasım Pazar günü Ankara’da yapıldı. Meyra Palace Hotel’de düzenlenen genel...

SEAT dünyada Shazam’ı otomobile entegre eden ilk marka oldu

Dünya genelinde, milyonlarca kullanıcısı olan Shazam uygulaması sayesinde kişiler beğendikleri ancak ismini veya kimin söylediğini bilmedikleri şarkıları veya müzikleri...

Elon Musk Washington’da kendine yeni bir avukat tuttu…

Tesla Inc, elektrikli otomobil üreticisi dün Perşembe günü geç saatlerde yaptığı açıklamada, Washington DC'nin avukatlarından Dane Butswinkas'ı genel danışman...

500 bininci, 308 modelinin ise 1 milyonuncu üretimini kutladı…

PSA Sochaux fabrikasının 10 bin çalışanı, Peugeot'un SUV 3008 modelinin 500 bininci, 308 modelinin ise 1 milyonuncu üretimini kutladı....

Avrupa Otomotiv Sektörüne Genel Bakış – Sigrid de Vries- ACEA Genel Direktörü

Yaşadığımız çalkantılı günlerde, sağlam bir şekilde gerçek verilere dayanan kararlar almak her zamankinden daha da önemli hale geldi. Bu nedenle Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), güvenilir sektörel verilerin ana sağlayıcısı olmak için çabalarken, aynı zamanda mobilitenin geleceği ile Avrupa’nın endüstriyel temeli hakkında bilinçli kararlar alınmasını da sağlıyor. ACEA söz konusu katkıyı, sektörün durumunu yıllık olarak değerlendirdiği raporlar yayımlamak dahil birçok şekilde yapıyor.

2022’ye dair değerlendirmelerimiz, canlı ve yenilikçi bir sektöre işaret ediyor. Otomotiv sektörü, yıllık 59 milyar euro büyüklüğündeki devasa yatırımıyla, AB’nin toplam yatırımlarının üçte birini oluşturuyor ve AB’nin en büyük ar-ge yatırımcısı unvanını koruyor. Otomotiv sektörü bu sayede sıfır emisyonlu mobiliteye geçişe öncülük ediyor. Bunun en iyi kanıtı ise, şarj edilebilen elektrikli otomobillerin pazar payının 2021 yılında neredeyse ikiye katlanarak yaklaşık yüzde 10’a ulaşmasıdır. Otomotiv üreticileri bu eğilimi tüm segmentlerde hızlandırmaya kararlı görünüyor. Zaten Avrupa’nın iklim hedeflerine ulaşmasını sağlamak da bu kararlılığı gerektiriyor.

Elektrikli yaşama geçişte büyük ölçüde başarılı olmak için yoğun bir şarj altyapısı ağı ve gerekli hammaddelere erişim de dahil olmak üzere tüm çerçeve koşullarının bir an önce hayata geçirilmesi gerekiyor. Dahası, son 15 yılda otomotiv üretiminden kaynaklanan CO2 emisyonları neredeyse yarı yarıya, enerji tüketimi ise dörtte bir oranında azaldı.

Herkes için güvenli ve akıllı mobilite

Sektör elbette yalnızca mobiliteye büyük yatırımlar yapmakla kalmıyor, buna paralel olarak herkes için güvenli ve akıllı mobilite için de çabalıyor. Gerçekten de son veriler, AB’nin trafik güvenliğinde dünya liderliğini sağlamlaştırdığını ve AB’deki karayolu ölümlerinde 2021 yılına göre yüzde 17’lik bir düşüş olduğunu gösteriyor. Ancak ACEA ve üyeleri, hedeflerine ulaşana kadar durmayacak ve tüm yeni araçlarda artık standartlaşan gelişmiş sürücü asistanı sistemleri sayesinde hedeflerine daha da yaklaşacak. Ancak AB yollarında otomobillerin (12 yaş), kamyonların (14 yaş), kamyonetlerin (12 yaş) ve otobüslerin (13 yaş) artan yaş ortalaması endişe verici görünüyor. En temiz ve en güvenli yeni araçları dolaşıma sokmak istiyorsak, mobilitenin tüm Avrupa vatandaşları için uygun fiyatlı kalmasını sağlamalıyız. AB’de araç üretimi ve satışı söz konusu olduğunda, tablonun istenilen düzeylerde olmadığı görülüyor. Tedarik sıkıntısı sektöre zarar vermeye devam ederken, araç üretimi 2021’de (-yüzde 8) bir darbe daha aldı. Üretimdeki bu yavaşlamanın bir sonucu olarak arz miktarı talebi karşılamakta zorlanırken, yeni araç satışları da düşüşünü sürdürdü. AB otomobil satışları 2021’de 9,7 milyon adede düştü ve bu adetlerin Covid pandemisinin sebep olduğu kriz öncesindeki seviyeden 3,3 milyon adet daha düşük olduğu anlaşılıyor.

Tedarik zinciri esnekliğinin önemi

AB’nin araç üretimindeki (yüzde 15) ve dünya pazarındaki (yüzde 14) azalan payı paralelinde, uluslararası sahnede sağlam bir konum elde etmek ve bu konumu korumak için bir an önce harekete geçilmesi gerekiyor. Bu hedefe gidebilmek için başlangıçta Avrupa’nın tedarik zincirini kararlı bir şekilde çok daha esnek hale getirmek gerekiyor.

Otomotiv sektörü, Avrupa için ekonomik anlamda bir dinamodur. Sektör, 12,7 milyon kişiye istihdam sağlayarak yıllık 79,5 milyar euro (+yüzde 5) ticaret fazlası verirken, büyük AB pazarlarındaki hükümetler için 375 milyar euro seviyesinde vergi geliri sağlar.

Belirsiz zamanlardan geçerken, bu stratejik sektörün, sıfır emisyon ve sıfır ölümlü mobilite hedeflerini kovalamaya hazır, yetenekli, güçlü ve rekabetçi bir oyuncu olarak kalmasını sağlamamız gerekiyor.

* Bu makaledeki tüm veriler Otomotiv Sektörü Cep Rehberi’nin 2022/2023 baskısından alınmıştır ve www.acea.auto/figures adresinde düzenli olarak güncellenmektedir.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...