Opel Mokka Elektrik, Menzil Artırdı!

®
Çok Okunanlar

Trafik ve Yol Güvenliği Eğitimleri Bursa’da Devam Etti

Bugüne kadar toplam 27 ayrı ilde binlerce öğrenciye ulaşan Velinin Karnesi Nasıl? Trafik ve Yol Güvenliği Eğitimleri, son olarak...

Citroën Marka Direktörü Bora Duran Açıklamaları

Fransız otomotiv devi Citroën, Türkiye pazarındaki ağırlığını yeni modelleriyle birlikte artırmaya devam ediyor. Temmuz ayında elektrikli araç pazarında 3’üncü...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti....

Hatalı Kurulan Elektrikli Araç Şarj İstasyonları, Yapı Güvenliğini Tehdit Ediyor

Apartman ve sitelere kontrolsüz şekilde kurulan elektrikli araç şarj sistemleri, ciddi güvenlik sorunlarına yol açıyor. Çünkü hatalı kurulum ve...

Araç filosunun yaklaşık yüzde 20’si elektrikli

Allianz Türkiye'den yükselen elektrikli araç trendine tam destek!  Türkiye’de otomotiv sektöründe elektrikli dönüşüm hızla devam ediyor. Son veriler, elektrikli araç...

Tüketici Finansmana Erişemeyince Alternatiflere Yöneldi

İkinci el otomobil pazarında yüksek kredi faizleri ve kısa vadeler, senetli sistemler ile tasarruf finansman modellerine ilgiyi artırdı. Son yıllarda...

Bosch ve Cariad, otonom sürüşü yapay zeka ile daha güvenli

Bosch ve Cariad, Otonom Sürüş İttifakı (Automated Driving Alliance) kapsamında iş birliğini yoğunlaştırıyor: ortaklar, yapay zekayı tam kapasite kullanarak...

Ekim ve kasım aylarında Almanya’da B-SUV segmentinde en çok satan batarya elektrikli araç olan Opel Mokka-e, yoluna ‘’Opel Mokka Elektrik’’ adıyla devam ediyor. “2021 Altın Direksiyon Ödüllü’’ model, 2023’te daha büyük bir batarya ve daha fazla güç ile yollara çıkacak. Bu sayede değişen ismi ve uzayan menzili ile Mokka Elektrik artık dahagüçlü, verimli ve çekici hale geldi.

Avrupa’nın en çok tercih edilen batarya elektrikli modellerinden biri olan Opel Mokka Elektrik, yeni 54 kWsa batarya ile WLTP normuna göre 327 kilometre yerine emisyonsuz 403 kilometreye kadar yol kat edebilecek. Bu geliştirmeyle modelin menzili yüzde 23 artarken, enerji tüketimi 100 kilometrede 15,2 kWsa’e (WLTP) düştü. Mokka Elektrik sadece yüksek verimlilik seviyesi sunmakla kalmıyor. Aynı zamanda 115 kW/156 hp güç ve 260 Nm tork üreten elektromotoruyla üstün sürüş keyfi de sunuyor.

Daha fazla güce ve daha uzun menzile sahip Mokka Elektrik, Opel’in elektrikli hamlesini ve elektrikliye geçiş konusundaki istikrarını gözler önüne seren bir başka örnek olarak da dikkat çekiyor. Hafif ticari araç ürün gamının tamamı dahil olmak üzere güncel olarak on iki elektrikli Opel modeli satışa sunuluyor. Marka, 2024 yılına kadar her modelinin bir elektrikli versiyonunu piyasaya sunacak ve 2028 yılına kadar Opel, Avrupa’da tamamen elektrikli bir marka haline gelecek.

“Mokka Elektrik artık daha güçlü ve daha verimli”

Opel CEO’su Florian Huettl yapmış olduğu değerlendirmede, “E, yerini Elektrik’e bırakıyor. Yeni son ek ile Opel Mokka’nın daha fazla elektrikli sürüş keyfi sunduğunun altını çiziyoruz. Mokka Elektrik segmentinde benzeri olmayan bir elektrikliaraç. Kompakt SUV’umuz pazara sunulduğu günden bu yana cesur ve yalın tasarımı, özgün karakteri ve günlük kullanım özellikleriyle insanları etkiledi. Yeni bir elektromotor ve daha büyük bir batarya ile Mokka Elektrik artık dahagüçlü, daha verimli ve kullanıcısına daha uzun bir menzil sunuyor. Bununla birlikte Opel’in ‘Greenovation’ yaklaşımını en iyi şekilde yansıtıyor” dedi.

Elektrikli SUV’un öncüsü, Mokka Elektrik olarak daha da iyi

Mokka, Opel’in yenilikçi, ileriye dönük ve heyecan uyandıran mobilite yaklaşımını gözler önüne seriyor. Şık SUV sadece yeni marka yüzü olan Opel Vizör ile yollara çıkan ilk Opel olmakla kalmadı, aynı zamanda tamamen dijital Pure Panel kokpiti kullanan ilk Opel de oldu. Buna ek olarak, satışa çıktığı ilk andan itibaren tamamen elektrikli güç-aktarma sistemine ve son derece verimli içten yanmalı motorlara sahip ilk Opel oldu. Böylece müşterilere ihtiyaçlarına en uygun güç-aktarma seçeneğini seçme özgürlüğü de sağladı. Bu seçim ağırlıklı olarak elektrikliden yana oldu. Kasım ayında, Almanya’daki tüm Mokka müşterilerinin en az yüzde 65’i, artık daha da iyileşen yerel olarak emisyonsuz, batarya elektrikli modeli seçti.

Hem şehir içi hem de uzun yolculuklarda ideal yol arkadaşı

WLTP normuna göre 403 kilometreye varan menzil, bugüne sunulan menzile kıyasla yüzde 23daha fazla. Dolayısıyla ister şehir içi olsun, isterse de uzun yolculuklar günlük kullanıma uygun ve çok yönlü bir elektrikli sürüş keyfi anlamına da geliyor. Enerji, yeni54 kWsa lityum-iyon bataryada depolanıyor. Mühendisler, batarya verimliliğine büyük önem verdiler. Böylece kompakt batarya boyutuyla örnek bir sürüş menzilini kullanıcılara sundular.

Sıfır emisyon ve yüksek sürüş keyfi standart

Tüm tamamen elektrikli Opel modellerinde olduğu gibi, Mokka Elektrik’in 54 kWsa kapasiteli bataryası gövde altında yer alıyor. Böylece yolcu veya bagaj alanından ödün vermek gerekmiyor. Otomobilin ağırlık merkezini aşağıya çeken batarya yerleşimi sayesinde Mokka Elektrik,mükemmel yol tutuş özellikleri sunarken güvenlik ve sürüş keyfini de artıyor. 115 kW/156 hp güç ve gaz pedalına ilk dokunma anından itibaren kullanıma sunulan 260 Nm tork ile Mokka Elektrik, hızlı bir ivmelenme sağlıyor ve 10 (en güncel veriye göre 9 saniyede) saniyenin altında 0’dan 100 km/s hıza ulaşıyor. Maksimum hızı ise elektronik olarak 150 km/s ile sınırlandırıldı.

Üç farklı sürüş modu

Mokka Elektrik kullanıcısı, o anki sürüş tercihine bağlı olarak Eko, Normal ve Spor olmak üzere üç sürüş modu arasından seçim yapabiliyor. Elektrikli SUV, Eko modunda menzil odaklı bir yaklaşımla en yüksek enerji verimliliği ile hareket ediyor. İleri teknolojili rejeneratif fren sistemi sayesinde Mokka Elektrik, yavaşlama veya fren anında enerjiyi geri kazanabiliyor. Böylece elektromotor momentumu elektrik enerjisine dönüştürüyor. Sürücü şanzımanı B modunda kullandığında, geri kazanım ve fren torku artıyor. Ayrıca kompakt SUV şarj gereksiniminde, 54 kWsa batarya 100 kW DC şarj istasyonunda yaklaşık 30 dakikada yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor. Mokka Elektrik standart olarak hızlı şarj işleviyle donatılıyor. Doğru akım dışında, Opel sürücüleri 11 kW entegre şarj cihazı ile üç fazlı alternatif akım duvar tipi şarj modülü  veya ev tipi priz için uygun bir kablo ile de şarj edebiliyor.

Diğer Haberler

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem dünyada hem de Türkiye'de artan...