Mazda CX-5’e Yandan Çarpışma Testinde Tam Not!

®
Çok Okunanlar

TOSFED Kadınlar Kurulundan Anıtkabir Ziyareti

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu TOSFED'in Kadınlar Kurulu, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde bir etkinlik gerçekleştirecek.   Kurul üyeleri; Saat 16:30'da federasyon...

Petrol Ofisi için ÇEVKO ve İstanbul Sanayi Odası’ndan (İSO) iki ayrı ödül…

Endüstriyel ürünlerden boya, gıda ve kozmetik sektörüne kadar uzanan geniş bir yelpazeye metal ve plastik ambalaj üretimi gerçekleştiren Sarten,...

Honda, Türkiye ile Avrupa’dan neden çekiliyor?

Honda’nın Türkiye ve Avrupa’daki üretimi durdurma kararını değerlendiren Japon finans ve otomotiv uzmanı Osamu Katayama, çekilme nedenlerinden biri olarak...

Otomotiv sektörü salgın öncesi ihracat rakamlarını yakaladı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, "2020 ihracat hedefimiz olan, 165,9 milyar dolara emin adımlarla yürümeye devam ediyoruz....

Otomotiv endüstrisindeki güvenlik testlerinde referans kuruluşlardan birisi olan ABD’li Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), 20 farklı marka ve modelin yer aldığı yeni yandan çarpışma testlerinde, Mazda’nın kompakt sınıftaki SUV temsilcisi CX-5’i en yüksek nota layık gördü. Yeni test sürecinde bariyer ağırlığı 1500 kg’den 1900 kg’ye, çarpışma hızı ise 50 km/s’den 60 km/s hıza çıkarılarak çarpışma enerjisi tam yüzde 82’i artırılmasına karşın Mazda CX-5, 20 model arasında testten başarıyla ayrılan tek otomobil oldu.  

Gerçek sürüş koşullarına uygun zorlu güvenlik testleriyle bilinen, ABD’li enstitü Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), geçtiğimiz günlerde kompakt sınıfta yer alan 20 farklı marka ve modelde SUV temsilcisini yandan çarpışma testlerine tabii tuttu. Bir önceki test programına göre daha ağır koşullarda ilk kez gerçekleştirilen testlerde Mazda CX-5, mümkün olan en yüksek nota layık görülen tek otomobil unvanıyla, testin tek geçer not alan otomobili oldu.

Şasi çarpışmaya aşırı derecede yüksek bir dayanım gösterdi 

Yeni yandan çarpışma testlerinde, ortaya çıkan enerjiyi yüzde 82 oranında artıracak şekilde bariyer ağırlığı 1500 kg’den 1900 kg’ye, çarpışma hızı ise 50 km/s’den 60 km/s hıza çıkarıldı. Ayrıca B sütununa çarpacak bariyerin tasarımı modern SUV ve kamyonetlerin ön tasarımını yansıtacak şekilde yeniden şekillendirildi. 

IIHS uzmanları, testlerin ardından “En iyi performansı gösteren test otomobilimiz CX-5 oldu. Kompakt SUV’un şasisi yanal darbeye aşırı derecede yüksek bir dayanım gösterirken, hava yastıkları da işini çok iyi yaparak test mankeni sürücü ve yolcuların başlarını korumakta başarı gösterdi. Yaşam alanında çok küçük deformasyonlar gözlemledik; bu da olası kaza senaryolarında küçük yaralanmalar anlamına geliyor. Gelecekte tüm otomobillerin güvenlik performansını bu şekilde görmek istiyoruz.” dedi. Tamamen bağımsız bir kuruluş olan IIHS’nin bu yıl en yüksek puanı TOP SAFETY PICK+ unvanına layık görülen Mazda3, Mazda6, Mazda CX-3 ve Mazda CX-30’un ardından CX-5 de aynı unvanı kazanmış oldu.

 2022’de CX-5’e bir dizi teknoloji dopingi geliyor 

Önümüzdeki yıl yollarla buluşacak olan, test edilen otomobilin daha geliştirilmiş versiyonu yeni CX-5’te, bir dizi yenilikçi i-Activsense güvenlik asistanları görev alacak. Yeni CTS teknolojisi sayesinde sıkışık trafikte gaz, fren ve direksiyon kontrolünü sürücüden alarak daha huzurlu bir sürüş deneyimi sunacak kompakt SUV’da, daha keskin bir görüş sağlayacak güncellenmiş adaptif LED farlara da yer verilecek. Ayrıca yeni modelde tek dokunuşla farklı sürüş modlarına geçiş imkanı veren Mi-Drive sistemi de kullanıma sunulacak.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...