Mazda CX-5’e Yandan Çarpışma Testinde Tam Not!

®
Çok Okunanlar

Alpine Alpenglow Hy4’ün dünya lansmanı gerçekleşti

Alpine, 2022 Paris Otomobil Fuarı’ndailk kez sahneye çıkardığı Alpenglow Hy4 konsept otomobilini, 10 Mayıs 2024 tarihinde Belçika’da bulunan Spa...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2024’ün İlk 4 Aylık Verilerini Açıkladı

Otomotiv Sanayi Yüzde 16,5 Payla Türkiye İhracatının Lokomotifi! (Detaylı Rapor)  Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının ilk 4 aylık dönemine...

Lucia Morselli, Pininfarina’nın yeni Yönetim Kurulu Başkanı oldu

Paolo Pininfarina'nın vefatı itibarı ile ünlü italyan markası Pininfarina'nın ilk yönetim kurulu toplantısı neticesinde Lucia Morselli yönetim kurulu başkanı...

Dadong’daki BMW fabrikasında 6 milyon üretim

Dadong'daki BMW fabrikasında Nisan 2022'den bu yana, yalnızca son 15 ayda bir milyon olmak üzere altı milyon otomobil üretildi... Çin'in...

Otomotiv endüstrisindeki güvenlik testlerinde referans kuruluşlardan birisi olan ABD’li Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), 20 farklı marka ve modelin yer aldığı yeni yandan çarpışma testlerinde, Mazda’nın kompakt sınıftaki SUV temsilcisi CX-5’i en yüksek nota layık gördü. Yeni test sürecinde bariyer ağırlığı 1500 kg’den 1900 kg’ye, çarpışma hızı ise 50 km/s’den 60 km/s hıza çıkarılarak çarpışma enerjisi tam yüzde 82’i artırılmasına karşın Mazda CX-5, 20 model arasında testten başarıyla ayrılan tek otomobil oldu.  

Gerçek sürüş koşullarına uygun zorlu güvenlik testleriyle bilinen, ABD’li enstitü Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), geçtiğimiz günlerde kompakt sınıfta yer alan 20 farklı marka ve modelde SUV temsilcisini yandan çarpışma testlerine tabii tuttu. Bir önceki test programına göre daha ağır koşullarda ilk kez gerçekleştirilen testlerde Mazda CX-5, mümkün olan en yüksek nota layık görülen tek otomobil unvanıyla, testin tek geçer not alan otomobili oldu.

Şasi çarpışmaya aşırı derecede yüksek bir dayanım gösterdi 

Yeni yandan çarpışma testlerinde, ortaya çıkan enerjiyi yüzde 82 oranında artıracak şekilde bariyer ağırlığı 1500 kg’den 1900 kg’ye, çarpışma hızı ise 50 km/s’den 60 km/s hıza çıkarıldı. Ayrıca B sütununa çarpacak bariyerin tasarımı modern SUV ve kamyonetlerin ön tasarımını yansıtacak şekilde yeniden şekillendirildi. 

IIHS uzmanları, testlerin ardından “En iyi performansı gösteren test otomobilimiz CX-5 oldu. Kompakt SUV’un şasisi yanal darbeye aşırı derecede yüksek bir dayanım gösterirken, hava yastıkları da işini çok iyi yaparak test mankeni sürücü ve yolcuların başlarını korumakta başarı gösterdi. Yaşam alanında çok küçük deformasyonlar gözlemledik; bu da olası kaza senaryolarında küçük yaralanmalar anlamına geliyor. Gelecekte tüm otomobillerin güvenlik performansını bu şekilde görmek istiyoruz.” dedi. Tamamen bağımsız bir kuruluş olan IIHS’nin bu yıl en yüksek puanı TOP SAFETY PICK+ unvanına layık görülen Mazda3, Mazda6, Mazda CX-3 ve Mazda CX-30’un ardından CX-5 de aynı unvanı kazanmış oldu.

 2022’de CX-5’e bir dizi teknoloji dopingi geliyor 

Önümüzdeki yıl yollarla buluşacak olan, test edilen otomobilin daha geliştirilmiş versiyonu yeni CX-5’te, bir dizi yenilikçi i-Activsense güvenlik asistanları görev alacak. Yeni CTS teknolojisi sayesinde sıkışık trafikte gaz, fren ve direksiyon kontrolünü sürücüden alarak daha huzurlu bir sürüş deneyimi sunacak kompakt SUV’da, daha keskin bir görüş sağlayacak güncellenmiş adaptif LED farlara da yer verilecek. Ayrıca yeni modelde tek dokunuşla farklı sürüş modlarına geçiş imkanı veren Mi-Drive sistemi de kullanıma sunulacak.

Son Haberler

Opel Istanbul’da Frontera’yı uluslararası medya temsilcilerine tanıtacak

Birbirinden iddialı modelleriyle geleceğin teknolojisini bugüne taşıyan Opel, cesur ve yalın tasarım felsefesinin yeni ve sağlam bir yorumu olarak öne...

Diğer Haberler