Araç kiralamada kadın girişimci imzası

®
Çok Okunanlar

Piyasa değerinde Ford Otosan ilk sıradaki yerini korudu

Halka açık 8 otomotiv şirketi arasında en fazla piyasa değerine sahip şirket olan Ford Otosan, temmuz ayını 333 milyar...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde...

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci

Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD, 225 firmanın katılımıyla gerçekleştirdiği Rekabetçilik Anketi ile sektörün mevcut durumunu ve...

Otokar’ı yüzde 18,2’lik yükselişle Anadolu Isuzu, yüzde 17,6’lık artışla Tofaş izledi

Borsa İstanbul'da işlem gören otomotiv şirketleri arasında geçen ay Otokar, yüzde 34,8 ile hisseleri en çok değerlenen otomotiv şirketi...

Microlino İkonik Tasarımıyla Bodrum Yalıkavak

Çevre dostu özellikleri ve dikkat çekici tasarımıyla tamamen elektrikli Microlino, yazın en keyifli buluşması için Bodrum’da! Borusan Otomotiv’in Türkiye...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

Filo kiralama hizmetleri, şirketlerin maaş ödemelerinden sonra en önemli gider kalemlerinden birini oluşturuyor. Filo Broker’ın kurucuları, kadın girişimciler Okşan Öztürk ve Oytun Gül Malkoç, sektöre dair tabloyu şu sözlerle aktarıyor: “Şirketler pandemiyle birlikte filo kiralama hizmetlerinden nasıl tasarruf edeceklerine daha fazla odaklanıyor.” 

Türkiye’de 2000’lerde başlayan operasyonel araç kiralama, özellikle son 15 yılda hızla büyüdü. Önceleri sadece satın alarak araç sahibi olabilen şirketler, son zamanlarda filo kiralamanın avantajlarından daha fazla yararlanmaya başladı. TOKKDER’in (Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği) konuya dair yayınladığı verilere göre, operasyonel araç kiralama sektörü 2021 yılının ilk yarısında 33 bin 400 yeni aracı filosuna kattı. Bu rakam, aynı dönemde Türkiye’de satılan sıfır otomobillerin %10,8’ine karşılık geliyor. Aktif büyüklüğü 2021’in ilk 6 ayı itibarıyla 46 milyar TL’ye ulaşan sektörden beklentiler, pandemiyle birlikte değişti. Filo Broker’ın Kurucu Ortağı Okşan Öztürk, “Operasyonel araç kiralayanların neredeyse yarısı (%48,4), 30-42 aylık sözleşmelere imza atıyor. Fakat filo kiralama bir seferlik satın alma işlemi değil, her gün ekstra giderler ya da tasarruf alanları yaratma potansiyeline sahip bir süreç. Bu aşamada şirket araçlarının kullanım alışkanlıklarının çok iyi analiz edilip, esnek kontratlar oluşturulması ve başta kilometre limitleri olmak üzere her aracın verilerinin sürekli izlenmesi ile önemli tasarruf rakamlarına ulaşılabiliyor. Pandemiyle birlikte çok sayıda şirket bu tasarruf alanını keşfetti” dedi.

Filo kiralamanın ilk yıllarında müşteriler doğru soruları sormuyorlardı 

2014’e kadar filo kiralama sektöründe satış yöneticiliği yapan Oytun Gül Malkoç: “İlk yıllarda araç satın almak için bütçe ayıramayan ya da global olarak kiralamaya yatkın olan şirketler kiralama hizmetini tercih ediyordu. Sonrasında operasyonel araç kiralamanın rahatlığını gören şirketler için kiralama vazgeçilmez bir hal aldı. Ancak başlarda en ucuz fiyata araç kiralamaya o kadar odaklıydılar ki sözleşmedeki diğer bazı detaylar gözardı edildi. Örneğin yüksek limit aşımında, yüksek ekstra ödemelerle karşı karşıya kalındı. Bu durumun önüne geçmek için kilometre limitleri artırıldıysa da bu şekilde sürdürülebilir ve verimli bir filo kurmak mümkün değildi. Bu ihtiyacı görerek 7 yıl önce Filo Broker’ı kurduk ve danışmanlık yapmaya başladık. Bugün geldiğimiz noktada, müşterilerimize ait 5 bini aşkın araçtan oluşan bir filoyu yönetiyoruz” dedi.

Pandemiyle birlikte oluşan tasarruf önceliği” her şeyi değiştirdi

Araç kiralamaya daha yeni alışan şirketlere filo danışmanlığı hizmeti verdiklerini söylediklerinde çekimser yaklaşacaklarını bilerek 2014’te Filo Broker’ı kurduklarına vurgu yapan Okşan Öztürk ise şunları söyledi: “Sektörde ‘Neden filo danışmanlığı hizmeti alayım ki, zaten satın alma uzmanlarım var. Üstelik benim yüzlerce aracım da yok, tasarruf edemem’ düşüncesi hakimdi. Ama biz verileri, raporları, müşterilerimize sağladığımız tasarruf rakamlarını ortaya koydukça yaklaşım değişti. Şirketlerin pandemi sonrasında her alanda tasarruf fırsatlarına odaklanması da bakış açılarını tümden değiştirdi. Özellikle bu yıl, pandemi sebebiyle en yüksek talebi karşıladığımız yıl oldu. Üstelik FiloCep aplikasyonuyla süreci dijitalleştirerek şirketlere kolaylık sağladık.”

Araç kiralamada kadın girişimci imzası

Otomotiv ya da araç kiralama sektörlerinde kadın girişimcilerin çok fazla olmadığını belirten Oytun Gül Malkoç: “Otomobillere ve veri analitiğine duyduğumuz tutku, 7 yıl önce bir iş fikrine dönüştü. Otomobillerden, uzun uzun araba kullanmaktan veya Formula1 yarışlarından keyif alan kadınların her yerde var olduğunu biliyoruz. Verileri analiz edip, alınan kararların olumlu sonuçlandığını görmek ise bize tarifsiz bir mutluluk veriyor.”

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...