Dünyanın ilk 4. Seviye Tam Boy Sürücüsüz Otobüsünün…

®
Çok Okunanlar

400 milyon avrodan fazla yatırım yapacak

Alman teknoloji grubu Robert Bosch, küresel kıtlığı hafifletmek için gelecek yıl Almanya ve Malezya'da mikroçip üretimine yapılacak yatırımlara 400...

e-POWER ile Nissan Qashqai, News UK Motor Awards 2024’te

Sunday Times, The Sun ve driving.co.uk, Nissan Qashqai'yi yılın en iyi yeni otomobillerinden biri olarak ilan etti. e-POWER özellikli Nissan...

İlk 3 il sırasıyla Bursa, Kocaeli ve Sakarya oldu…

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, otomotiv endüstrisi geçen ay 2 milyar 267 milyon 427 bin dolarlık ihracata imza...

Uber IPO’su karşısında grev yapacaklar…

Uber Technologies Inc'in New York'taki sürücüleri, cuma günü başlayacak olan şirketin halka açık hale gelmeden kısa süre önce grevsiz...

ADASTEC, AWS Bulut Hizmetleri ile Dünyanın ilk 4. Seviye Tam Boy Sürücüsüz Otobüsünün Otonom Sürüş Platformunu Geliştirdi 

Bugünün araç teknolojisi “Geleceğe Dönüş” filminde gördüğümüz uçan arabaların hâlâ biraz gerisinde olabilir, ancak küresel otonom araba pazarının 2030’a kadar 60 milyar dolara ulaşması beklendiği göz önüne alınırsa, sürücüsüz araçlar yavaş ama emin adımlarla hayatımıza giriyor. Otonom sürüş platformlarında uzmanlaşan ADASTEC, dünyanın ilk 4. seviye tam boy sürücüsüz otobüsünün otonom sürüş platformu olan flowride.ai’ı geliştirdi. Halka açık yollarda önceden tanımlanmış güzergahlar boyunca büyük ölçekli toplu taşıma için tasarlanan platform, OEM’lerin (orijinal ekipman üreticileri) operatörlerin ihtiyaçlarını karşılamak için en iyi otonom otobüs konfigürasyonlarını yapmalarına olanak sağlıyor.

ADASTEC Yönetim Kurulu Üyesi Kamil Güçlü konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Otonom elektrikli otobüsler, çağımızın yeşil ve akıllı şehirleri için en devrimsel çözüm. Güvenliği artırmak, trafik sıkışıklığını azaltmak, ekonomik getiri sağlamak ve insanların deneyimini iyileştirmek için temiz, modern, sosyal olarak kapsayıcı ve 7/24 çalışan bir ulaşım platformu sağlamak amacıyla yola çıktık. Elektrikli otobüs OEM’leri ile iş birliği içinde dünyanın dört bir yanındaki otobüs filosu operatörleri için en gelişmiş yapay zeka tabanlı 4. seviye tam boy elektrikli otobüs çözümleri geliştiriyoruz. AWS Bulut Hizmetleri desteği ile mobilite için daha güvenli ve daha sürdürülebilir bir geleceğe yönelik etki ve fark yaratmaktan gurur duyuyoruz.”

ADASTEC, otonom sürüş platformunu Karsan’ın ATAK Electric Otobüsünde uygulayarak ilk tam boy tam hız OEM otonom otobüsünü hayata geçirdi. O zamana kadar, önceden tanımlanmış ve tahsisli yollar ve lokalizasyon, algılama, tahmin ve yol planlama sorunlarının anında çözülmesini gerektiren 4. seviye otonom sürüş çözümleri sadece toplu taşıma için sınırlı yolcu kapasitesine sahip, daha düşük hızlı ve şehir kullanımı için yol yasallığı olmayan küçük prototip araçlarda uygulanıyordu.

ADASTEC, Otonom Sürüş Platformu flowride.ai’nin tüm bileşenlerinde AWS’yi kullanıyor 

ADASTEC’in kurucuları, şirketin kurulum aşamasında birçok çözümü değerlendirdi ve ilk günden itibaren iş ortağı olarak AWS’yi (Amazon Web Services) seçti. ADASTEC’e göre, AWS’yi servis ortağı olarak benzer hizmetler sunan şirketlerden ayıran özellikler arasında her türlü sorun için çözüm sunabilen hizmet çeşitliliği, kolay kullanım, kolay entegrasyon, süreklilik ve güvenilirlik bulunuyor.

ADASTEC, Otonom Sürüş Platformları flowride.ai’nin (flowride.drive, flowride.cloud, flowride.apps) tüm bileşenlerinde AWS’yi kullanıyor. AWS hizmetlerini hem geliştirme ortamlarının bir parçası olarak hem de otonom araçlardan veri aktarımı, bulutta veri depolama, veri analizi ve buluttaki operatörlere ve son kullanıcılara API hizmetleri ve uygulamaları sağlamak gibi amaçlar için değerlendiriyorlar. Şirketin faydalandığı en yeni AWS teknolojileri arasında AWS API Gateway, AWS IoT Core, AWS Timestream, Managed Service for Grafana ve Amazon SageMaker yer alıyor.

BT, finans ve girişimcilik alanlarında 25 yılı aşkın deneyime sahip bir ekip tarafından 2019 yılında kurulan ADASTEC, yollara otonom otobüsler yerleştirerek Amerika Birleşik Devletleri, Romanya ve Türkiye’de projelere başladı ve bu sene Avrupa’da birkaç yeni projeyi daha hayata geçirmeyi planlıyor. Şirket, Amerika, Avrupa ve MEA bölgelerindeki ortaklarıyla birden fazla operasyonel bölgede faaliyet gösteren, küresel olarak paylaşılan, bağlantılı ve otonom bir araç çözümü şirketi olmayı hedefliyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...