Aprilia Tuono 660 Türkiye’de

®
Çok Okunanlar

Elon’a 2018 CEO Performans Ödülü

Tesla Yönetim Kurulu tarafından hissedarlara gönderilen mektupta, Musk'ın 2017'den bu yana bir performans ödemesi almadığı anımsatıldı. Yargı engeline takılan 2018...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

Suzuki Üstün 4×4 Teknolojisi ile 55 Yıl

Üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, 4x4 teknolojisindeki 55 yıllık köklü mirasını devam ettiriyor. İlk kez...

MINI, Türk Tenisinin Geleceği Zeynep Sönmez

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu MINI; markanın enerjisi ve karakteriyle örtüşen tenis sporunu Türkiye’de desteklemeye devam ediyor. MINI bu...

Suzuki Modellerinde Ağustos Ayına Özel ÖTV

Akıllı Hibrit Teknolojisi ve üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, yeni ÖTV düzenlemesiyle avantajlı fiyatlarla ve...

Piyasa değerinde Ford Otosan ilk sıradaki yerini korudu

Halka açık 8 otomotiv şirketi arasında en fazla piyasa değerine sahip şirket olan Ford Otosan, temmuz ayını 333 milyar...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin...

Motosiklet severlerin gönlünde özel yeri olan İtalyan Aprilia, yeni modeli Tuono 660 ile performans ile özgün tasarımı birleştirmeyi başarmış. Etkileyici sportif performansının yanında iddialı bakışı ve renkleriyle sezona girerken heyecan yaratıyor.Bileği bükülemeyen abisi Tuono V4 1100’ün genlerini taşıyan Tuono 660, segmentinde rakipsiz güç/ağırlık oranıyla fark yaratmaya geldi. 183 kg boş ağırlık ve 95 HP güç üreten yeni nesil 660cc çift silindirli motoru ve 5 farklı sürüş moduyla hem pist hem de günlük kullanımda keyif veriyor. Doğan Trend Otomotiv tarafından 129 bin 900 TL’lik lansman fiyatıyla, Doğan Holding güvencesiyle satışa sunuluyor…

 Aprilia, spor naked kategorisindeki temsilcisi Tuono 660’ı tanıtarak dünya pazarlarına sundu. Üstün teknik yapısı, geliştirilmiş elektronik sistemleri ve 95 HP’lik çift silindirli motoruyla Tuono 660, performans ve maksimum eğlence arayan herkese hitap ediyor. Spor naked sınıfının en iyi ağırlık – güç oranına sahip olan Tuono 660, yarış dünyası için üretilmiş olan Aprilia V4’ün şasi mimarisi üzerine oluşturulmuş tasarımıyla pist deneyimlerinde heyecan uyandırıyor. Aynı zamanda kompakt boyutu, tek veya yolculu kullanımı, manevra kabiliyeti ve donanım özellikleriyle de şehir içi kullanımları eğlenceli hale dönüştürüyor. Tuono 660; sürüş modları ve güvenli sportif sürüş özelliklerini içeren gelişmiş teknolojisiyle, Aprilia RS 660’ın ardından yeni nesil motosiklet tutkunlarının ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılıyor. Ülkemizde 129 bin 900 TL’lik fiyatıyla satışa sunulan yeni Tuono 660, göz alıcı renk-grafik kombinasyonlarıyla çekicilikte de rakiplerinin önünde yer alıyor.

Şık ve özgün tasarım

Geniş bir kullanıcı kitlesi tarafından erişilebilir ve kullanılabilir bir motosiklet olarak öne çıkan Tuono 660, benzersiz görünümüyle spor naked modellerden ayrılıyor. Üst grenajda DRL profil ile çevrelenen LED far ünitesi özgün bir görünüm sunuyor. Profiller içerisinde yer alan sinyal lambalarıysa, ön bölümün kompakt yapısını tamamlıyor. İdeal sertlikteki dolgu malzemesiyle konforlu bir oturum sunan sele, aynı zamanda yanları inceltilmiş formuyla ayakların yere basmasını ve manevraları kolaylaştırıyor. Tuono 660’da isteğe bağlı olarak yolcusuz tek koltuklu kuyruk tasarımı da sunuluyor. Motorun altına yerleştirilen egzoz, yolcu ayak desteklerini daha iyi konumlandırarak daha fazla hareket özgürlüğü kazandırıyor. Gövdeye ideal bir şekilde entegre edilmiş yakıt deposu 15 litre kapasite sunuyor. Aprilia’nın en sportif modellerinde olduğu gibi Tuono 660’ta da; aynalar, yolcu ayak destekleri ve plaka braketi gibi pist kullanımında gerekli olmayan tüm unsurlar hızlıca sökülebiliyor. Tuono 660’ın salıncak kolu, hafif ve minimalist bir yapı oluşturmak adına doğrudan motora yönlendiriliyor. Ek bağlantıya gerek duymayacak şekilde montajlanan ayarlanabilir amortisörler ise ağırlık avantajına katkı sağlıyor.

Aprilia aerodinamiği ve ergonomisi

Tuono 660, şasi mimarisi yönünden yarış dünyası için tasarlanmış bir motosikletten yola çıkılarak daha geniş kitleler için üretildi. Tuono 660’da iskelete sabitlenen üst grenaj, tüm Aprilia modellerinin tasarım dilini yansıtacak biçimde göze çarpıyor. Ön tarafın ağırlığını azaltan ve klasik spor naked motosikletlerde pek rastlanmayan bu özellik, yol rüzgarına karşı üstün bir koruma sağlıyor. Daha az gövde yüzeyi ve Aprilia RS 660’ın aerodinamik spoyler özelliğine sahip çift gövde elemanı konsepti; hafiflik, performans ve konfor sunan optimum tasarımı destekliyor. İki gövde elemanı duvarı arasında yönlendirilen havanın basıncı ise, yüksek hızlarda stabiliteyi iyileştiriyor ve motordan çıkan sıcak havayı da yönlendirerek sürüş konforunu artırıyor. Ağırlığı artırmadan tasarlanan geniş gidon, özellikle şehir içi sürüşlerde rahat ve konfor sunuyor. Tuono 660’ın sele-ayak desteği-gidon üçlemesinin sağlamış olduğu ergonomi; farklı boya sahip sürücülere rahat oturum ve yola hakim kontrollü bir sürüş sağlayarak uzun yolculuklarda sürücüyü yormuyor. Çok yüksek olmayan, titreşim sönümleyici kauçuk eklere sahip olan ayak destekleri sayesinde, bacaklar doğru şekilde bükülüyor.

Yeni 95 HP çift silindir motorla en iyi ağırlık/güç oranı

Tuono 660’ın hafif yapısı ve kompakt boyutları, üstün motor performansıyla birleştiğinde sürüş hakimiyeti keyife dönüşüyor. Tüm yeni Aprilia’larda kullanılmak üzere yeniden tasarlanan ve RS 660 modelinde de kullanılan çift silindir motor, yeni Tuono 660’da 10.500 d/d’de 95 HP güç üretirken, maksimum 11.500 d/d çevrim sağlıyor. Yeni nesil ve kompakt boyutlu 660 cc’lik öne-dönük motor, 8.500 d/d’de ise 67 Nm maksimum tork üretirken, toplam torkun yüzde 80’ini 4.000 d/d’de ve yüzde 90’ını da 6.250 d/d’de sağlıyor. Ayrıca Tuono 660, ehliyeti yeni olan sürücüler için 35 kW’lık bir motor versiyonuyla da sunuluyor. Kendisini Aprilia V4 modelinde de ispatlamış olan çift silindirli motor, Tuono 660’da 81 mm çap ve 63,9 mm strokla sunuluyor. V4’teki bu teknolojiyi kullanmak, yüksek piston hızı da dikkate alındığında olağanüstü performansı beraberinde getiriyor.

Motor; tasarım özgürlüğüne katkı veren konumlandırılmasıyla birlikte, ön tarafa dönük olmasıyla da etkin bir ısı dağılımı sunuyor ve kullanıcıya rahatlık sağlıyor. Soğutma sistemine ise asimetrik tasarımlı uzun egzoz manifoldları ve çift duvar sistemi katkı veriyor. Hızlanma, fren ve dönüşlerdeki yana yatmalar gibi koşullarda, en iyi yağlama için aşağı doğru sarkan ve emme manifoldu etrafını saran ıslak karter yağlama devreye giriyor. 270°

açılı krank pimleri ile zamanlama sayesinde, V-Twin motora özgü bir ses ve performans sağlanarak hırçın ve agresif karakter ortaya çıkarılıyor. Tuono 660’ın enjeksiyon sisteminde, yüksek ve orta devirlerde optimize bir dağılım için farklı uzunluklarda emme kanallarına sahip, 48 mm çapında bir çift gaz kelebeği gövdesi yer alıyor. Aprilia V4’den aktarılan elektrik gaz kelebeği, yumuşak ve canlı gaz tepkimelerini sağlarken, üstün performansı ve ideal yakıt tüketimini de destekliyor.

Geliştirilmiş fren ve Pirelli Diablo Rossa Corsa lastikler

Kaliteli dökme alüminyum iskelet ve salıncak, Tuono 660’ı 183 kg’den oluşan hafif yapılı, eğlenceli ve kolay sürülebilir hale getiriyor. Tuono 660; varyasyonu olduğu RS 660 ile karşılaştırıldığında, monoblok yapısı, 1370 mm’lik dingil mesafesi, 24,1°’lik gidon kafası açısı ve farklı ofsetlere sahip gidon plakalarıyla çevik ve kıvrak bir sürüş sunuyor. Yine kaliteli dökme alüminyum iskelet ve salıncak, eğlenceli ve kolay sürüşe imkan veriyor. Ön taraftaki hisli ve hassas yapı yüksek yol tutuşu sağlarken, bol virajlı parkurlarda daha hızlı ve daha sportif bir sürüş imkanı veriyor. Tuono 660’ın ön kısmında 41 mm’lik Kayaba ters çatal yer alıyor. Bir çift 320 mm çelik disk, bir çift radyal fren kaliperi ve gidon üzerinde bir radyal ana silindir olmak üzere tamamı Brembo imzalı fren sistemi, güvenli mesafede durmayı destekliyor. Önde 120/70 ZR 17 ebadında ve arkada 180/55 ZR 17 ebadında yüksek performans tipi Pirelli Diablo Rosso Corsa II lastikler ise sürüş güvenliğine ve yol tutuşuna katkı sağlıyor.

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...