Avrupa Birliği’nde elektrikli ve plug-in hibrit otomobil satışları geçen yıl neredeyse üç kat artarak 1 milyonun üzerinde araca ulaştı.
Satışlardaki artış, elektrikli araçların yıllarca niş bir pazar haline geldikten sonra daha yaygın ürünler haline geldiğini gösteriyor. Bu, COVID-19 kilitlenmeleri nedeniyle toplam AB otomobil satışlarının yaklaşık % 24 düşüşle 9,9 milyona düştüğü bir zamanda gerçekleşti.
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından yayınlanan veriler, tamamen elektrikli ve fişli hibrit satışlarının 2019’da 387.808’den 1.046 milyon araca yükseldiğini gösterdi.
Verilere göre, kendinden şarjlı hibrit otomobil satışları geçen yıl% 59 artışla 1.182 milyona yükselirken, benzinli ve dizel araç satışları sırasıyla% 37 ve% 32 düştü.
Tamamen elektrikli araçların satışları, bir yıl önceki 247.854’ten 538.772’ye iki kattan fazla arttı.