Suzuki’nin Hibrit Atağı Swift’le Başladı

®
Çok Okunanlar

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de...

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F,...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve...

Chery Grubu Ağustos Ayında 243 Bin Adetlik Rekor Satışa İmza Attı

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, küresel ölçekte satış ve ihracat başarılarına yenilerini eklemeye devam ediyor. Bu kapsamda Chery...

PETRONAS Sprinta’nın Marka Kimliği Yenilendi

PETRONAS SPRINTA, Her Sürücünün ‘’Kendi Yolun‘’ söylemiyle Yolculuğunu Kutlayan Cesur Yeni Kimliğini Tanıtıyor... PETRONAS Madeni Yağlar, amiral gemisi motosiklet yağı...

Suzuki, ürün ailesinin en sevilen modellerinden Swift’in hibrit versiyonunu Türkiye’de satışa sundu. Suzuki Swift Hibrit, sahip olduğu Suzuki Akıllı Hibrit Teknolojisiile de hibrit otomobiller dünyasındaen önde konumlanıyor. Bu kapsamda içten yanmalı motora destek olmak ve emisyonu azaltmak için kullanılan entegre marş alternatörü (ISG),marş anında, kalkış esnasında ve torka ihtiyaç olduğu zaman devreye alınıyor. Böylelikle benzinli Swift’e oranla Swift Hibrit, şehir içi kullanımlarında %20’yi aşan yakıt tasarrufu sağlarken; egzoz atıklarının azalması ve plug-in teknolojisine göre daha uygun fiyatlı olması avantajlarını beraberinde getiriyor. Swift Hibrit; GL Techno veGLX Premium donanım seviyeleriyle ülkemizde satışa sunulurken;LED farlar ve LED stop lamba grubu, 16 inç alaşım jantlar, 9 inçdokunmatik multimedya sistemi ve navigasyon, LCD yol bilgi ekranı, anahtarsız çalıştırma sistemi veçift renk seçeneklerigibi öne çıkan özellikleriyle dikkatleri topluyor. Üçüncü nesil Swift’in 2020 model yılı için yenilenmesi kapsamında devreye alınan 12V’lik Suzuki Hibrit, zenginleşen donanım seviyeleri, üstün güvenlik fonksiyonları, teknolojik özellikleri ve 216 bin 900 TL’den başlayan avantajlı fiyatlarıyla Türkiye’nin en donanımlı hibrit otomobili olarak öne çıkıyor.

Suzuki, en sevilen modeli Swift’in hibrit versiyonu ile Türkiye’deki hibrit otomobil modelleri arasında fark yaratmayı hedefliyor.2017 yılında yollara çıkan ve günümüze değin 119 ülkede 745 bin adedin üzerinde satılan üçüncü nesil Swift’in,2020model yılı yenilenmesi kapsamında devreye alınanversiyonu Swift Hibrit, ülkemizde de satışa sunulmaya başlandı.Suzuki Swift Hibrit, en güncel haliyle sürücüye evrim ve inovasyon yoluyla tamamen yeni bir deneyim yaşatmayı hedefleyerek otomobil dünyasının gelmiş olduğu en son noktayı temsil ediyor. Sınıfının en ileri teknolojisi ve üstün donanım özelliklerine sahip olan Swift Hibrit;1.2 litre hacmindeki K12D Dualjet motoru ve 12V gücündeki bataryası, GL Techno ve GLX Premium donanım seviyeleri, ileri seviye güvenlik özellikleri ve216 bin 900 TL’den başlayan avantajlı fiyatlarıyla Türkiye’nin en donanımlı hibrit otomobili olmasıyla öne çıkıyor.

Suzuki Swift’in akıllı hibrit teknolojisi!

Swift Hibrit; plug-in hibrit teknolojisine göre birçok avantajı bulunan ve mild hibrit

olarak bilinen Suzuki Akıllı Hibrit Teknolojisi (SHVS) ile donatılıyor. Plug-in hibrit otomobillerde yer alan büyük batarya grubu ve elektrik motoru, Suzuki Swift Hibrit’te yerini; içten yanmalı motoru destekleyen bir entegre marş alternatörü (ISG) ilefişşarjına gerek duymayan12 Volt’luk lityum iyon bataryaya bırakıyor. Enerji geri kazanım verimliliğini artırmak için kapasitesi 3Ah’den 10Ah’ye yükseltilen yeni lityum-iyon batarya ve kendi kendini şarj eden hibrit sistem, yakıt verimliliğini daha da artıyor. Sistem, araç üzerindeki entegre marş alternatörü olarak görev yapan ISG ünitesi aracılığıyla marş anında, kalkış esnasında ve torka ihtiyaç olduğu zaman devreye giriyor. ISG hem bir jeneratör hem de marş motoru görevi görüyor ve kayışla motora bağlanıyor. İlk hareket ve hızlanma esnasında motora destek veren ISG, aynı zamanda fren anında oluşan mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüyor. Frenleme sırasında oluşan enerji 12 Volt’luk bataryada depolanıyor.ISG ünitesi, ürettiği 50 Nm tork değeriyle Dualjet motora destek oluyor, 2,3 kW güç üretiyor ve sistemin bileşenleri, aracın toplam ağırlığına sadece 6,2 kg ekliyor.

Swift Hibrit’in kaputunun altında ise daha fazla yakıt ekonomisi ve daha düşük CO2 emisyon değerleri sunan dört silindirli 1,2 litrelik K12D Dualjet motor yer alıyor. 83 PSgüç üreten motor, kombine edildiği CVT şanzıman sayesinde henüz 2.800 d/d’da 107 Nm torku kullanıma sunuyor.CVT şanzıman, sürüş koşullarına bağlı olarak vites oranını sürekli ve kademesiz olarak düşük hızdan yüksek hız aralığına sarsıntısızca değiştirebiliyor.Motorda yeni bir çift enjeksiyon sistemi, değişken valf zamanlaması (VVT), değişken yağ pompası ve elektrikli piston soğutma jetleri gibi yenilikçi çözümler yer alıyor. Etkili performansı ve yüksek gaz tepkilerine karşın K12D Dualjet motor;NEDCnormuna göre sadece 94 gr/km CO2 emisyon değeri ve şehir içinde 100 kilometrede ortalama 4,1litre karma yakıt tüketimi değerine imza atarak,muadillerine kıyasla yüzde 20yakıt tasarrufu sağlıyor. Swift Hibrit; 12,2 saniyede 100 kilometre hızlanma değerine ulaşıyor.

Güçlü tasarım, sportifyapı

3845 mm uzunluğu ile özgün boyutlar ortaya koyan Swift Hibrit, alçak ve geniş tasarımı, yuvarlak hatları ve sportif kompakt model yapısıyla dikkatleri üzerine topluyor. 2020yılı için yenilenen model, aynı zamanda Swift’in güçlü omuz çizgisi, dikey konumlu ön ve arka stop lamba tasarımı gibi karakteristik öğelerini de koruyor. Modern LED farlar, yenilenen ön petek ve çamurluk aracın sportifliğini artırırken, alçaltılmış yükseklik ise sürüş keyfini maksimuma çıkarıyor. Suzuki Swift Hibrit, yeni nesil şasi platformu HEARTECT sayesinde sadece 935kg boş ağırlığa sahip olurken sağlamlık, yüksek direnç, daha iyi performans ve düşük yakıt tüketimi gibi avantajları da beraberinde sunuyor. Ayrıca sürüş dengesini sağlayan MacPherson tipi önve burulma kirişli arka süspansiyon, doğrudan tepkili direksiyon sistemi ve rakiplerine göre avantaj sağlayan 4,8 metrelik minimum dönüş yarıçapı araç denge ve konforunu artırıyor. Ayrıca Swift Hibrit’te alternatifli çift renklerin bulunduğu geniş bir renk yelpazesi sunuluyor. GLX donanım seviyesinde sunulacak olan çift renkler kapsamında; siyah tavanlı Metalik Ateş Kırmızısı ve siyah tavanlı Metalik Yarış Mavisi seçenekleriyle birlikte siyah tavanlı Metalik Turuncu ve gümüş tavanlı Metalik Sarı renkleri yer alıyor. Swift Hibrit’indış tasarım şıklığını 16 inç alaşım jantlar tamamlıyor.

Zengin donanım seçenekleri

Swift Hibrit, iç mekanında kullanıcılarını oldukça konforlu yapısı ve teknolojiyi eğlenceyle buluşturan kokpitiyle karşılıyor. Şık kokpitte yuvarlak hatlar ön plana çıkarken, D şeklindeki sürüş keyfini artıran direksiyon, kol bölmesinde vitesi manuel olarak değiştirebilen kulakçıklarla birlikte yer alıyor. Her iki donanım seviyesinde de yer alan LCD yol bilgi ekranında ortalama yakıt tüketimi, ortalama hız, sürüş G-kuvveti, arka park sensörü ve hızlanma-fren işlevi gibi fonksiyonlar izlenebiliyor. Swift Hibrit’in eğlenceli yüksek çözünürlüklü 9 inç dokunmatik multimedya sistemi ve navigasyon,  akıllı telefon bağlantısı,Bluetooth, USB girişi, radyo ve direksiyon kontrolü gibi fonksiyonları bünyesinde barındırıyor. Swift Hibrit’in GL Techno donanım seviyesinde LCD yol bilgi ekranı, otomatik farlar ve yükseklik ayarı, 9 inç dokunmatik multimedya ekranı ve navigasyon, 16 inç alaşım jantlar ve LED farlar ve LED stop lamba grubu standart olarak yer alıyor. GLX Premium donanım seviyesinde ise ek olarak anahtarsız çalıştırma sistemi, otomatik klima, direksiyondan vites değişimi, 16 inç parlak alaşım jantlar, ile otomatik katlanabiliryan aynalar standart olarak sunuluyor.

İleri güvenlik teknolojileri

Swift Hibrit, bünyesinde kullanıcı ve yolcuların ihtiyaç duyabileceği tüm güvenlik unsurlarını barındırıyor. Adaptif Hız Sabitleme (ACC) sistemi, sürüşü daha akıcı ve daha rahatlatıcı hale getirmek için hız sabitleme sistemiyle radarı bir arada kullanıyor. Sistem, öndeki araca olan mesafeyi ölçmek için radarı kullanıyor ve mesafesini korumak için hızını otomatik olarak ayarlıyor. Swift Hibrit’in hem alt hem üst versiyonunda; Çift Sensörlü Fren Destek Sistemi (DSBS), Şerit Takip Sistemi (LDWS), şerit değiştirme uyarısı, yalpalama uyarısı, Geri Manevra Trafik Uyarı Sistemi (RCTA), Trafik İşareti Tanıma Sistemi (TSR), Kör Nokta Uyarı Sistemi (BSM), Adaptif Hız Sabitleme (ACC) ve Uzun Far Asistanı (HBA) standart olarak sunuluyor.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...