Gerçek ile dijitalin harmanlanması, tüketicilerin otomobil satın alma şeklini değiştiriyor. PSA Retail’in Deneyim Mağazalarında; Peugeot, Citroën ve DS araçları için sanal 3D modeller yer alıyor. PSA Retail, müşterileriyle duygusal bir bağ yaratmak için gereken detaylar ve gerçekçilikle birlikte bütün ürün yelpazesini dijital olarak sergileyebiliyor. Alışveriş yapanlar, aracın içini ve dışını gerçek zamanlı olarak deneyimleyebiliyor ve yapılandırabiliyor.
Dassault Systèmes, PSA otomotiv dağıtım grubu PSA Retail’e geleneksel otomotiv perakende alanında değişim sağlayan ve tüketicilerin interaktif ve kişiselleştirilmiş bir karar verebilmesine olanak tanıyan bir çözüm sundu. Bu dijital mağaza otomotiv bayisi deneyimiyle müşterinin otomobil satın alma deneyimi farklılaşıyor.
PSA Retail, Dassault Systèmes’in “Virtual Garage” adlı endüstri çözümü deneyimini kullandı ve çözümün üst düzey dijital görselleştirme yeteneğini fiziksel satış sürecine dahil ettiPSA Retail’in Paris’teki yeni “Deneyim Mağazası”, Peugeot, Citroën ve DS araçları her marka için yalnızca 150 metrekarelik alanlarda dijital olarak sergilemek için satış noktası yapılandırıcıları içeriyor. Fransa’nın lider ve Avrupa’nın ikinci en büyük otomotiv distribütörü olan PSA Retail, 30 deneyim Mağazasıyla bu yeni perakende formatını 2020 yılına kadar Avrupa’da yaygınlaştırmayı planlıyor.
Deneyim Mağazasında sanal 3D modellerin üst düzey görüntülerini kullanan PSA Retail, müşterileriyle duygusal bir bağ yaratmak için gereken detaylar ve gerçekçilikle birlikte bütün ürün yelpazesini dijital olarak sergileyebiliyor. Alışveriş yapanlar, aracın içini ve dışını özelleştirmek için farklı değişkenlerden sahne ortamlarına, ışık koşullarına ve efektlerine kadar pek çok seçim yaparak istedikleri aracı gerçek zamanlı olarak deneyimleyebiliyor ve yapılandırabiliyor.
Yapılandırıcılar, herhangi bir 3D görselleştirme uzmanlığı gerektirmeden, ürün seçeneklerini ve ayrıntılı özelliklerini sergilemek için değerli bir satış aracı işlevi görüyor.
Dassault Systèmes Ulaşım ve Mobilite Endüstrisi Başkan Yardımcısı Olivier Sappin, şunları söyledi: “Otomotiv bayileri, dijital jenerasyona hitap etmek için giderek artan sayıda seçenek ve aksesuar sunmak ve özellikle Paris gibi büyük şehirlerde bunu küçük ve pahalı perakende satış yerlerinde yapmak zorunda kalıyor,” şeklinde konuştu. “Fiziksel bir otomobilin olmadığı ya da bir otomobile dokunmadan etkileşime girdiğiniz bir satış yeri düşünün. 3DEXPERIENCE evrenleri, tüketicileri gelecekteki otomobillerine fiziksel bir bayide dolaşmanın yaklaştırabileceğinden daha fazla yaklaştırıyor.”