“Tarihte ilk defa İtalya’da Formula1’de”…

®
Çok Okunanlar

Toyota 4-16 Ağustos tarihleri arasında planlı bakım üretime ara…

Yüksek kalite ve ileri üretim teknolojilerini esas alan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye(TMMT), 4-16 Ağustos tarihleri arasında, planlı bakım ve...

Almanya, Aralık 2025’ten İtibaren Halka Açık Yollarda Uzaktan Kumandalı Araç Denemelerine İzin Verecek

Almanya, 1 Aralık 2025'te yeni bir düzenleme olan Karayolu Trafiği Uzaktan Kumanda Yönetmeliği'ni (StVFernLV) yürürlüğe koyacak ve uzaktan kumandalı motorlu taşıtların...

Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan

Ticari araç sektörünün köklü markalarından Anadolu Isuzu, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) gerçekleştirdiği “Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı Araştırması 2024” sonuçlarına...

Elon’a 2018 CEO Performans Ödülü

Tesla Yönetim Kurulu tarafından hissedarlara gönderilen mektupta, Musk'ın 2017'den bu yana bir performans ödemesi almadığı anımsatıldı. Yargı engeline takılan 2018...

TransAnatolia Rally Raid’de bu yıl SSV kategorisine yoğun ilgi

30 Ağustos - 6 Eylül tarihleri arasında 15. kez macera severlerle buluşacak TransAnatolia, Bursa’dan başlayıp Bolu’da son bulacak. TransAnatolia...

4 şirket ilk yarıya ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı

Şirketlere ilişkin geçen ay öne çıkan gelişmelere bakıldığında; Otokar 6 aylık konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, yılın ilk yarısında...

AKO Akü Genel Müdürü Hüseyin Koca

AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren AKO Akü, Çankırı’daki entegre üretim tesislerinde yürüttüğü çevreci üretim politikalarıyla akü geri dönüşümünde sektörün...

FORMULA 1 HEINEKEN İTALYA GRAND PRİX 2020 MONZA İÇİN SERİNİN ORTASINDAN LASTİKLER SEÇİLDİ…

LASTİKLERİ SEÇME NEDENLERİMİZ?

  • ‘Hızın mabedi” olarak bilinen Monza pisti için geçen yılla aynı hamur seçimi yapıldı ve C2 hamurlu P Zero Beyaz sert, C3 hamurlu P Zero Sarı orta ve C4 hamurlu P Zero Kırmızı yumuşak lastikler önerildi. Pirelli’nin F1 serisinin ortasında yer alan bu lastikler çok çeşitli koşullara uygun oldukları için tercih ediliyor.
  • Monza pistinin değişken özellikleri bu kararda etkili oldu. İkonik İtalyan pisti, ünlü düzlüklerinin yanı sıra yıllar içinde ortalama hızları kontrol altında tutmak amacıyla eklenen daha yavaş ve daha teknik bölümler de içeriyor.
  • Belçika gibi Monza da orijinal 2020 takvimindeki tarihi değişmeyen yarışlar arasında yer alıyor. Geçmiş deneyimlerin gösterdiği gibi İtalyan yazının sonlarına denk gelen bu dönem son derece sıcak olabiliyor.
  • Formula 1 takviminin klasik pistlerinden biri olan Monza’da takımların düzlüklerde sürüklenmekten kaçınmak için minimal bastırma gücü kullanması sayesinde maksimum hızlar 360 km/saate yaklaşabiliyor. Ama bu durum virajlarda aerodinamik tutuşun azalması anlamına geliyor; başka bir ifadeyle otomobiller lastiklerin sağladığı mekanik tutuşa daha fazla ihtiyaç duyuyor. Yere bastırma gücünün daha az olmasıyla lastikler de kaymaya daha eğilimli oluyor ve bu durum aşınmayla birlikte artıyor.
  • Hava sıcak olmadığı zaman Monza’daki uzun ve hızlı düzlükler lastiklerin soğumasına neden olabiliyor; bu durum da lastiklerin ilerideki virajlar için yeterince ısınamayabileceği anlamına geliyor.
  • Geçen yıl yarışı tek pit stopla kazanan Charles Leclerc, Ferrari’yi ülkesinde zafere taşıdı. Yarışa pole pozisyondan başlayan Leclerc, yumuşak-sert stratejisini seçen tek pilottu; tek pit stop yapan diğer tüm pilotların tercihi yumuşak-orta olmuştu.
  • İki pit stop yapan Mercedes pilotu Lewis Hamilton, bir saniyeden kısa bir süre sonra Leclerc’in ardından bitirmişti; dolayısıyla İtalya yarışında farklı stratejilerin uygulanması olası görünüyor.
  • 1m19.119s’lik toplam tur rekoru, iki yıl önce sıralama turları sırasında o zaman Ferrari için yarışan Kimi Raikkonen tarafından kırılmıştı.
  • Öte yandan, Monza’daki en hızlı yarış turu zamanı, 2004 yılından bu yana Ferrari pilotu Rubens Barrichello’ya ait. 16 yıllık bu rekor bu sezon nihayet kırılabilecek mi?

PİST ÖZELLİKLERİ

MARIO ISOLA – F1 VE OTOMOBİL YARIŞLARI DİREKTÖRÜ

CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN – FEBRUARY 21: Tyres outside Pirelli Hospitality during the Barcelona February testing I at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 21, 2020 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

“Tarihte ilk defa İtalya’da iki hafta sonu arka arkaya Formula 1 yarışları koşulacak ve her birinde farklı lastikler kullanılacak. Mugello’nun aksine Monza daha çok biliniyor; takımlar da geçen yıl aynı hamurlar kullanıldığı için bol veriye sahip. Bununla birlikte, otomobiller şimdi çok daha hızlı ve hava durumu da bir soru işareti olacak. Genellikle sıcak ve kuru olan Monza’da son yıllarda bol yağış da gördük. Hem tek hem çift pit stop stratejileri işe yarayabilir ama geçen yıldan farklı olarak pilotlara şimdi sabit lastik setleri sunuluyor; bu durum, sonuçta yarış için hangi hamurları kullanacaklarını da belirleyen strateji üzerinde etkili oluyor. Öte yandan, bu lastikler pilotlara maksimum fırsat sunacak şekilde tahsis ediliyor; dolayısıyla yarış günü kullanmak istedikleri lastikleri hedefleyebiliyorlar.”

MİNİMUM BAŞLANGIÇ BASINÇLARI (düz yarış lastikleri) EOS EĞİM LİMİTİ
26.0 psi (ön) |

21.5 psi (arka)

-3.00° (ön) |

-2.00° (arka)

 

  • İtalyan Grand Prix ile aynı hafta nihayet başlayacak Dünya Ralli Şampiyonası ilk kez Estonya’da koşulacak. Pirelli gelecek seneden itibaren şampiyonanın tek resmi lastik tedarikçisi olacak. Norveçli Andreas Mikkelsen, Citroen C3 WRC otomobiliyle Pirelli için özel bir test kampanyası sürdürüyor.
  • Pirelli’nin tek lastik tedarikçisi olduğu GT Dünya Şampiyonası bu hafta Almanya’daki ünlü Nürburgring pistinde gerçekleşecek. Üçüncü etabı oluşturan altı saatlik yarışta lastik stratejisi yine önemli bir rol oynayacak.
  • Bu yıl her Grand Prix hafta sonunda olduğu gibi Monza, aynı zamanda Formula 2 ve Formula 3 yarışlarına da ev sahipliği yapacak.

Diğer Haberler

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon yoğunluğuyla ilgili endişeler nedeniyle Birleşik...

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü ve 100...

Almanya, Aralık 2025’ten İtibaren Halka Açık Yollarda Uzaktan Kumandalı Araç Denemelerine İzin Verecek

Almanya, 1 Aralık 2025'te yeni bir düzenleme olan Karayolu Trafiği Uzaktan Kumanda Yönetmeliği'ni (StVFernLV) yürürlüğe koyacak ve uzaktan kumandalı motorlu taşıtların halka açık yollarda test edilmesi...

İtalya, Eylül Ayında İtibaren Elektrikli Otomobiller İçin 600 Milyon Euro’luk Teşvik Programı Planlıyor

Çevre ve Enerji Güvenliği Bakanı Gilberto Pichetto Perşembe günü yaptığı açıklamada, İtalya'nın Eylül ayı başlarında elektrikli araçlar için 600 milyon Euro'luk yeni bir teşvik...

Japonya, ABD’yi Ticaret Anlaşması Kapsamında Otomatik Tarife İndirimlerini Hızlandırmaya Çağırdı

Japon hükümeti yaptığı açıklamada, Japonya'nın baş ticaret müzakerecisi Ryosei Akazawa'nın ABD'yi, otomobiller ve otomobil parçaları üzerindeki daha düşük vergiler de dahil olmak üzere yakın...

Petrolde büyük düşüş varili 62,78 dolardan alıcı buldu

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 65,76 dolardan işlem görüyor. Cuma 66,91 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 65,83 dolardan tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı,...

Sektöründe önde gelen diğer otomobil gruplarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor

Çinli otomobil markaları, dikkati çeken yükselişlerini sürdürürken, sektörün önde gelen markalarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor. Stellantis, yılın ilk yarısında pazar payı yıllık bazda yüzde 16,7'den...