Pazartesi, Haziran 2, 2025

“Tarihte ilk defa İtalya’da Formula1’de”…

®
Çok Okunanlar

Stellantis’in yeni CEO’su Antonio Filosa oldu

Stellantis'in yeni Üst Yöneticisi (CEO) Antonio Filosa, 23 Haziran'da göreve başlayacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Stellantis NV, Yönetim Kurulu Özel...

Tırmanmada Sıradaki Durak Eskişehir…

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 3. ayağı Eskişehir Tırmanma Yarışı 31 Mayıs-01 Haziran tarihlerinde Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK)...

Stellantis Metro Detroit Megahub’a 388 Milyon Dolarlık Yatırım

 Stellantis bugün, Michigan, Van Buren Township'te son teknoloji bir Metro Detroit Megahub geliştirmek için 388 milyon dolarlık bir yatırım...

AB’de yeni otomobil satışları nisanda yıllık bazda yüzde 1,3 arttı

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin nisan ayına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, AB ülkelerinde yeni...

Volvo, yaklaşık 3 bin kişiyi işten çıkarmayı planlıyor

Volvo Cars’dan yapılan açıklamada, şirketin daha önce açıkladığı tasarruf programının genişletileceği belirtildi. Bu kapsamda devam eden yeniden yapılanmasının parçası olarak...

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika İstanbul’da... 12–15 Haziran tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek olan Automechanika...

Volkswagen’in 4 eski yöneticisi dizel test skandalında dolandırıcılıktan suçlu bulundu

Dizel skandalının ortaya çıkmasından 10 yıl sonra Almanya'nın kuzeyindeki Braunschweig Bölge Mahkemesi, Volkswagen'in eski yöneticisi Heinz-Jakob Neusser’i, dizel skandalındaki...

FORMULA 1 HEINEKEN İTALYA GRAND PRİX 2020 MONZA İÇİN SERİNİN ORTASINDAN LASTİKLER SEÇİLDİ…

LASTİKLERİ SEÇME NEDENLERİMİZ?

  • ‘Hızın mabedi” olarak bilinen Monza pisti için geçen yılla aynı hamur seçimi yapıldı ve C2 hamurlu P Zero Beyaz sert, C3 hamurlu P Zero Sarı orta ve C4 hamurlu P Zero Kırmızı yumuşak lastikler önerildi. Pirelli’nin F1 serisinin ortasında yer alan bu lastikler çok çeşitli koşullara uygun oldukları için tercih ediliyor.
  • Monza pistinin değişken özellikleri bu kararda etkili oldu. İkonik İtalyan pisti, ünlü düzlüklerinin yanı sıra yıllar içinde ortalama hızları kontrol altında tutmak amacıyla eklenen daha yavaş ve daha teknik bölümler de içeriyor.
  • Belçika gibi Monza da orijinal 2020 takvimindeki tarihi değişmeyen yarışlar arasında yer alıyor. Geçmiş deneyimlerin gösterdiği gibi İtalyan yazının sonlarına denk gelen bu dönem son derece sıcak olabiliyor.
  • Formula 1 takviminin klasik pistlerinden biri olan Monza’da takımların düzlüklerde sürüklenmekten kaçınmak için minimal bastırma gücü kullanması sayesinde maksimum hızlar 360 km/saate yaklaşabiliyor. Ama bu durum virajlarda aerodinamik tutuşun azalması anlamına geliyor; başka bir ifadeyle otomobiller lastiklerin sağladığı mekanik tutuşa daha fazla ihtiyaç duyuyor. Yere bastırma gücünün daha az olmasıyla lastikler de kaymaya daha eğilimli oluyor ve bu durum aşınmayla birlikte artıyor.
  • Hava sıcak olmadığı zaman Monza’daki uzun ve hızlı düzlükler lastiklerin soğumasına neden olabiliyor; bu durum da lastiklerin ilerideki virajlar için yeterince ısınamayabileceği anlamına geliyor.
  • Geçen yıl yarışı tek pit stopla kazanan Charles Leclerc, Ferrari’yi ülkesinde zafere taşıdı. Yarışa pole pozisyondan başlayan Leclerc, yumuşak-sert stratejisini seçen tek pilottu; tek pit stop yapan diğer tüm pilotların tercihi yumuşak-orta olmuştu.
  • İki pit stop yapan Mercedes pilotu Lewis Hamilton, bir saniyeden kısa bir süre sonra Leclerc’in ardından bitirmişti; dolayısıyla İtalya yarışında farklı stratejilerin uygulanması olası görünüyor.
  • 1m19.119s’lik toplam tur rekoru, iki yıl önce sıralama turları sırasında o zaman Ferrari için yarışan Kimi Raikkonen tarafından kırılmıştı.
  • Öte yandan, Monza’daki en hızlı yarış turu zamanı, 2004 yılından bu yana Ferrari pilotu Rubens Barrichello’ya ait. 16 yıllık bu rekor bu sezon nihayet kırılabilecek mi?

PİST ÖZELLİKLERİ

MARIO ISOLA – F1 VE OTOMOBİL YARIŞLARI DİREKTÖRÜ

CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN – FEBRUARY 21: Tyres outside Pirelli Hospitality during the Barcelona February testing I at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 21, 2020 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

“Tarihte ilk defa İtalya’da iki hafta sonu arka arkaya Formula 1 yarışları koşulacak ve her birinde farklı lastikler kullanılacak. Mugello’nun aksine Monza daha çok biliniyor; takımlar da geçen yıl aynı hamurlar kullanıldığı için bol veriye sahip. Bununla birlikte, otomobiller şimdi çok daha hızlı ve hava durumu da bir soru işareti olacak. Genellikle sıcak ve kuru olan Monza’da son yıllarda bol yağış da gördük. Hem tek hem çift pit stop stratejileri işe yarayabilir ama geçen yıldan farklı olarak pilotlara şimdi sabit lastik setleri sunuluyor; bu durum, sonuçta yarış için hangi hamurları kullanacaklarını da belirleyen strateji üzerinde etkili oluyor. Öte yandan, bu lastikler pilotlara maksimum fırsat sunacak şekilde tahsis ediliyor; dolayısıyla yarış günü kullanmak istedikleri lastikleri hedefleyebiliyorlar.”

MİNİMUM BAŞLANGIÇ BASINÇLARI (düz yarış lastikleri) EOS EĞİM LİMİTİ
26.0 psi (ön) |

21.5 psi (arka)

-3.00° (ön) |

-2.00° (arka)

 

  • İtalyan Grand Prix ile aynı hafta nihayet başlayacak Dünya Ralli Şampiyonası ilk kez Estonya’da koşulacak. Pirelli gelecek seneden itibaren şampiyonanın tek resmi lastik tedarikçisi olacak. Norveçli Andreas Mikkelsen, Citroen C3 WRC otomobiliyle Pirelli için özel bir test kampanyası sürdürüyor.
  • Pirelli’nin tek lastik tedarikçisi olduğu GT Dünya Şampiyonası bu hafta Almanya’daki ünlü Nürburgring pistinde gerçekleşecek. Üçüncü etabı oluşturan altı saatlik yarışta lastik stratejisi yine önemli bir rol oynayacak.
  • Bu yıl her Grand Prix hafta sonunda olduğu gibi Monza, aynı zamanda Formula 2 ve Formula 3 yarışlarına da ev sahipliği yapacak.

Diğer Haberler

Yeni nesil C3 Aircross modeli Türkiye’de 1.249.900tl

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni nesil C3 Aircross modelini Türkiye’de 1.249.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sundu. Tamamen yenilenen C3 Aircross, segmentindeki...

Yeni Opel Mokka GSE Rally Elektrikli

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Mokka GSE Rally ile geleceğin elektrikli ralli otomobillerinin nasıl görünebileceğine dair bir ön izlenim sunuyor.Bilstein ralli süspansiyonları, yarış tipi...

Hyundai Motor Türkiye, “İSO 500” listesinde ilk 10

Hyundai Motor Türkiye CEO'su Alex Kim, "Küresel ticaret dinamiklerinin ve ekonomik gelişmelerin hızla değiştiği bir süreçten geçerken İSO 500 listesinde elde ettiğimiz bu başarının,...

Stellantis’in yeni CEO’su Antonio Filosa oldu

Stellantis'in yeni Üst Yöneticisi (CEO) Antonio Filosa, 23 Haziran'da göreve başlayacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Stellantis NV, Yönetim Kurulu Özel Komitesi'ni topladı ve şirketin yeni...

EQUIP AUTO PARIS 2025 fuarı…

Otomotiv Endüstrisinin Geleceğine Yön Veren Uluslararası Buluşma, 50. Yılını Kutluyor 14-18 Ekim 2025 | Paris Expo Porte de Versailles Konuşma Yapanlar: Claude Cham- Fransa Araç...

Bayramda Yola Çıkacakları Uyarıyor

Türkiye'nin lider lastik üreticisi Petlas, Kurban Bayramının yaklaşmasıyla birlikte yola çıkacak olanlarla uyarı ve önerilerini paylaştı... Bayram sadece sevdiklerimizle bir araya gelmenin değil, aynı zamanda...

Elektrikli araç ve C-SUV segmentinde zirvede

Togg, bu yıl en değerli ve güçlü markalar arasında Türkiye'nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, “Türkiye 125-Türkiye'nin En Değerli Markaları” listesinde bir...